Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-28, 11:38
  #1
Medlem
Är det någon hör som upplever svårigheter att komma fram till mobiltelefoner i Turkiet?
Och nu menar jag turkiska mobiltelefoner. Inte svenska mobiler som befinner sig där på semester.
Jag har fått förklarat för mig att feltonerna jag får troligtvis beror på att mitt samtal inte kopplas vidare från masten som tar emot mig i Turkiet. Jag skickas alltså inte vidare till rätt mast i rätt stad utan samtalet kopplas bara ner.
Beror detta även på kvalitén på mottagartelefonen och dess abonnemang?
Vissa är nämligen svårare än andra verkar det som.

Så ni som brukar ringa folk som bor i Turkiet, vad är era erfarenheter?
Jag blir skogstokig!!

Tror att detta ska ligga här, annars under Resa-Europa
Citera
2012-06-28, 12:09
  #2
Medlem
karatekungens avatar
Mer info krävs.

Ringer du från en mobiltelefon med ett svenskt eller turkiskt simkort, eller ringer du från en fast telefon i Sverige eller i Turkiet?
Citera
2012-06-28, 12:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Mer info krävs.

Ringer du från en mobiltelefon med ett svenskt eller turkiskt simkort, eller ringer du från en fast telefon i Sverige eller i Turkiet?

Jag är i Sverige och ringer från både mobil med svenskt abonnemang och svensk fast telefon.
Citera
2012-06-28, 14:34
  #4
Medlem
karatekungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushing30
Jag är i Sverige och ringer från både mobil med svenskt abonnemang och svensk fast telefon.
Du skriver säkert telefonnumret på fel sätt. Säg att numret är 042-535.... Om du ringer från utlandet till Turkiet måste du ta bort första nollan och lägga till "0090" eller "+90" framför. Alltså ska du ringa "0090 42535..." eller "+90 42535.."
Citera
2012-06-28, 14:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Du skriver säkert telefonnumret på fel sätt. Säg att numret är 042-535.... Om du ringer från utlandet till Turkiet måste du ta bort första nollan och lägga till "0090" eller "+90" framför. Alltså ska du ringa "0090 42535..." eller "+90 42535.."

Det kan jag med 100% säkerhet säga att så är inte fallet. Det är en person jag pratar med dagligen men de senaste tre dagarna har det varit väldigt svårt att kopplas fram.
Det tar liksom stopp. Han ser inte att jag ringt och hans mobil är på.
När den är avstängd eller så så får jag en röst i örat som ber mer försöka senare.

Så numret är allt rätt slaget
Citera
2012-06-28, 15:06
  #6
Medlem
karatekungens avatar
Då vet jag inte. Det kanske är Syrien som är på G
Citera
2012-06-28, 15:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Då vet jag inte. Det kanske är Syrien som är på G

Haha mm

Någon annan?
Citera
2012-06-28, 16:06
  #8
Medlem
Som sagt så går det komma fram till andra nummer men det växlar lite.
Har hört att samma problem uppstår ibland för en vän när hon ska ringa till Grekland.

Vet även om att telefonen jag försöker ringa till är ... Av mindre bra kvalité...
Ett turkiskt kontantkort inte abonnemang.

Kan man se driftstörningar i andra länder nånstans? Har googlat utan resultat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback