the_creator
Citat:
Du går mycket på känsla har jag märkt.
Tja du får ursäkta, det är min kvinnlighet som framträder där, ska försöka förtrycka den om det känns bättre för dig?
Citat:
Hade det känts lika gemytligt & rätt om det stod i koranen att
kvinnor måste omskäras? Eller bara varit ett påbud från Mr M?
Nej och tror inte det skulle ha stått, eftersom det skulle strida mot även kvinnans rätt till ett aktivt och lustfullt sexliv, vilket hon ges rätten till, precis som mannen, inom det muslimska äktenskapet.
Vill bara klargöra att påbud är från Allah (swt), profeten Muhammad (fvmh) var den som fick i uppdrag att praktiskt presentera dessa och agera som muslimernas exempel, för att finna vägen till Allahs (swt) vilja.
Citat:
Kan du hjälpa mig hitta dem, så jag slipper gå igenom hela tråden igen.
Nej.
Vill däremot påpeka något som inte framkommit och som är viktigt för en muslim. Det är att inför bönen så får ingen urin förekomma på kroppen eller kläderna. En man med förhud kan ha urin under förhuden, oavsiktligt må hända, och det kan för en muslimsk man medföra att bönen inte blir giltlig. Så för män som inte ber så är det här givetvis inga problem om urin finns där, eftersom de inte har åtagit sig denna renhet inför Allah (swt).
Citat:
För jag är inte intresserad av kvinnors fördelar i ämnet.
Synd, men det är givetvis jag som kvinna. Men vi kan lämna det om du tycker det är ointressant.
Citat:
Omskuren dick ger dig inte automagiskt en fru som kan njuta
av den.
Nej, men det kan vara en fördel. Smaken är som bekant som baken.
Citat:
Vad har denna ogifta mannen för nytta av sin omskurna?
Han kanske kommer att gifta sig?
För övrigt det jag tog upp - renhet i bönen inför Allah (swt).