2012-06-27, 01:37
Citat:
Ursprungligen postat av Wonders
Det finns länder där man inte får renovera eller bygga upp kyrkor som har förstörts och om man får det så finns det en krånglig byråkrati som kan förhindra eller försvåra ett bygge eller renovering.
Fast dem flesta stödjer verkligen assad då han har skapat stabilitet i landet men också fört dem olika religiösa folkgrupperna tillsammans. Dem flesta där är nöjda med den sekularisering som finns i landet. Att folk vill ha mer öppenhet det håller jag med om då bashar har genomfört olika reformer som förhoppningsviss öppnar upp landet. Kolla vad som sker i irak hur tror du dem kristna har det där. Man vill inte ha stenhårda sharia lagar där varje persons handling är styrd enligt koranen, utan dem vill säkert ha reformer.
Det där med kopterna så har det funnits tider i egyptien där dem har behandlats på ett dåligt sätt.
kalifen Al-Hakim ska ha förföljt kopter.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kopter
Nu vet jag inte hur länge hans styre gällde eller hur omfattande det var.
Fast dem flesta stödjer verkligen assad då han har skapat stabilitet i landet men också fört dem olika religiösa folkgrupperna tillsammans. Dem flesta där är nöjda med den sekularisering som finns i landet. Att folk vill ha mer öppenhet det håller jag med om då bashar har genomfört olika reformer som förhoppningsviss öppnar upp landet. Kolla vad som sker i irak hur tror du dem kristna har det där. Man vill inte ha stenhårda sharia lagar där varje persons handling är styrd enligt koranen, utan dem vill säkert ha reformer.
Det där med kopterna så har det funnits tider i egyptien där dem har behandlats på ett dåligt sätt.
kalifen Al-Hakim ska ha förföljt kopter.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kopter
Nu vet jag inte hur länge hans styre gällde eller hur omfattande det var.
Då är du naiv om du tror att kristna behandlas på ett diskriminerande sätt. Kristna i muslimiska länder blir inte mer diskriminerade än va muslimer i kristna länder blir. Här i sverige bränner man också moskéer, släpper in gris i moskéen och klotrar hakkors på väggarna. Innan en moské byggs i sverige så plågas muslimer på alla möjliga sätt. Folk visar sitt hat och förakat i massmedia och såna mötesplats som flashback när en moské håller på att byggas, svenskar demonstrerar och visar sitt har och förakt öppet mot moské-byggande. I malmö mördar man muslimer och endast muslimer, jag tänker först på lasermannen, och magns. i Norge mördades över 60 människor och en byggnad sprängdes och många skadades endast och bara för att visa sitt förakt mot islam, I USA bränner man koranen. I kyrkan i USA uppmanar man människor att bränna koranen. i Så på vilket sätt diskrimineras kristna i muslimiska länder mer än muslimerna diskrimineras i kristna länder?
Ok vi spinner på det, just for fun. Han må ha släckt 60 liv MEN hur mkt uppmärksamhet har det inte varit runt hela cirkusen?