2012-06-25, 23:02
Medlem
Fjodorovs avatar
Troligtvis, men ful är du inte den saken är klar.

Är intresserad av hur du sköter den första kontakten med tjejer, vad skriver du i det meddelandet?
Citera
2012-06-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
För det första, jag hatar att skriva presentationer, jag berättar hellre. Tycker de flesta presentationer jag läser bara känns krystade och bajsnödiga, vilket säkert min också skulle göra. Därav fattar jag mig kort. Söker någon att dela tillvaron med. Har aldrig provat det här med förhållanden förrut och är spänd av förväntan på vad det kan innebära. Är ingen speciell kategori av människa utan kan både vara utåt- och inåtriktad. Försöker påminna mig själv om att bryta komfortzoner. Är nyfiken på omvärlden och vill framåt.

Jag fetmarkerade de områdena jag skulle ta bort direkt. Nu är jag inte tjej, men hade en tjej skrivit sådär hade jag blivit sjukt avtänd och tänkt att det är någon riktigt oerfaren, osäker stackare som inte vet vad han/hon vill ännu, inte många som vill starta något med en sån, om personen i fråga inte ser så jävla bra ut att det är värt risken.
Osäkra killar är inte direkt heta byten för tjejer heller.
Citera
2012-06-25, 23:03
Medlem
upsteppers avatar
Mycket lättare i verkliga livet, blir så lätt missförstånd över nätet.

Kanske en något vassare presentation vore något, ngt kort och roligt eller ngt som gör
en eventuell partner lite nyfiken.

Du ser helt ok ut.
Citera
2012-06-25, 23:09
Medlem
Bobby Knights avatar
Tack för tipsen. Ni har rätt angående hur texten får mig att se ut som en blyg och rädd typ... vilket jag inte är. Försökte bara vara ärlig men det är nog bara att börja ljuga om man ska komma någon vart.
Citera
2012-06-25, 23:15
Medlem
vampire-lady1s avatar
Jag som har varit med på datingsidor så kan jag säga att hur du tar kontakt är viktig,för som tjej på dejtingsida så drunknar man i winks och hälsningar,du ser inte ful ut men gör om din presentation
och när du tar kontakt var lagomt frågvis men ha humor det kommer man långt med.
Lycka till och ge inte upp,kan tipsa om Skout där är folk från hela världen,vi kanske ses där
Citera
2012-06-25, 23:22
Medlem
T5Racings avatar
Ful är du inte men du ser alldaglig ut men fixa håret o ta bilder i svartvitt mer mysik i det hela

Passa på o ljug lite i pressen för det gör 8 av 10 för att verka bättre

tex detta " Kille på 31 söker en vettig o seriös kvinna då jag tröttnat på singellivet o försöker hitta den på nätet istället, Gillar bilar , mysiga hemmakvällar m m och självklart är jag 100% trogen och ärligt och rakt på sak orkar inte hålla på o vela "

Då verkar du mer självsäker

PS ja får brudar bara ja lägger upp en bild i rampljuset på Badoo för man ser ut som en "badboy"

Rekomenderar E-kontakt där är det mer seriösa än på just gratissidor
Citera
2012-06-25, 23:23
Medlem
T5Racings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vampire-lady1
Jag som har varit med på datingsidor så kan jag säga att hur du tar kontakt är viktig,för som tjej på dejtingsida så drunknar man i winks och hälsningar,du ser inte ful ut men gör om din presentation
och när du tar kontakt var lagomt frågvis men ha humor det kommer man långt med.
Lycka till och ge inte upp,kan tipsa om Skout där är folk från hela världen,vi kanske ses där

Är du fin då ?
Citera
2012-06-25, 23:26
Medlem
MagisterBisters avatar
Du kan ju börja med att ta bort ordet "bajsnödiga".

Sen inbillar jag mig att du borde berätta något mer om dig själv. Om du har barn, tex. (Jo, det fattar man ju att du inte har, men du ska nog inte skriva det där om "inte prövat förhållanden förut".)

Har du husdjur? Vad har du för intressen? Vad jobbar du med? Vad gör du på fritiden? Vilken sorts kvinna är det du söker?
Citera
2012-06-25, 23:29
Medlem
Bobby Knights avatar
En brud skrev att hon gillade att gå upp tidigt på morgon... så jag spann vidare på det och skrev typ:

Hej

Morgonen är också min bästa stund. Egentligen borde man gå upp ännu tidigare än vad man orkar göra... får så jäkla mkt gjort tidigt. Vad jobbar du med?

En annan jag skrev till var nyexad läkare:
Hej

Tycker du ser otroligt bra ut samt gillar att du verkar kompetent, önskar mig mest av allt någon som är något. Undrar dock om det är vanligt att män ryggar tillbaka och drar sig undan när de får veta din bakgrund?
Citera
2012-06-25, 23:30
Medlem
Citat:
Här är min presentation... jag har inte pallat att regga mig som tjej för at få se hur heterokillarnaskriver i snitt. Men jag palllar inte att skriva en sån där löjlig annons om många tjejer skriver och, misstänker jag, även killar... som ska vara så alldaglig och visa vilken "otroligt unik personlighet" dom besitter. Här har ni en bild på hur jag ser ut också:

http://www.flickr.com/photos/79755954@N03/7443001508/

Hej!

För det första, jag hatar att skriva presentationer, jag berättar hellre. Tycker de flesta presentationer jag läser bara känns krystade och bajsnödiga, vilket säkert min också skulle göra. Därav fattar jag mig kort. Söker någon att dela tillvaron med. Har aldrig provat det här med förhållanden förrut och är spänd av förväntan på vad det kan innebära. Är ingen speciell kategori av människa utan kan både vara utåt- och inåtriktad. Försöker påminna mig själv om att bryta komfortzoner. Är nyfiken på omvärlden och vill framåt.

xo,
-T.

Jag har för övrigt ett jobb med högre status.

Helt ärligt, den texten fick mej att inte må så bra. Först och främst, var inte negativ alls utan enbart positiv! Du förmedlar det du skriver i känsla. Så bort med: "jag hatar att skriva presentationer" "känns krystade och bajsnödiga, vilket säkert min också ..."

"Det här var spännande: "har aldrig provat det här med förhållanden förrut och är spänd av förväntan på vad det kan innebära"
Det tycker jag du ska ha kvar, helt ärligt det kommer komma fram förr eller senare och nån blir säkert nyfiken på dej. Kanske.

Det sista om ditt jobb med högre status kan du ta bort, att skryta är oattraktivt och avtändande. Skriv vad det är för nåt iställe så får den som läser avgöra vad det är. Du vet ju endå inte vad den som läser anser om dut är med hög eller låg status...

"Är ingen speciell kategori av människa utan kan både vara utåt- och inåtriktad"
Det är totalt värdelöst att skriva. Det vet vem som helst att man inte kan kategorisera in människor så i fack och det som är relevant är hur du samspelar med den du får kontakt med. Verkar totalt " krystade och bajsnödigt" för att ta ditt citat.

Ta bort det sista superfjortiga XO.

Angående din bild så tänker jag inte kommentera hur du ser ut för det är inte relevant då du inte kan ändra på utseendet som sådant (kanske färga håret? fast guldlock är fint ) Men ta med några bilder i socialt sammanhang. Alltså utöver den du har där som profilbild.
Citera
2012-06-25, 23:36
Medlem
Bobby Knights avatar
Har ändrat:

Hej!

För det första, jag hat att skriva presentationer, jag berättar hellre. Tycker de flesta presentationer jag läser bara känns krystade, vilket säkert min också skulle göra. Därav fattar jag mig kort. Söker någon att dela tillvaron med på ett seriöst sätt. Är postivt lagd, vill framåt och bryter gärna komfortzoner.

xo,
-T.

Jag tycker xo är lite kul så jag behåller.
Senast redigerad av Bobby Knight 2012-06-25 kl. 23:40.
Citera
2012-06-25, 23:36
Medlem
Citat:
Tycker du ser otroligt bra ut samt gillar att du verkar kompetent, önskar mig mest av allt någon som är något. Undrar dock om det är vanligt att män ryggar tillbaka och drar sig undan när de får veta din bakgrund?

Redan där har du markerat ditt underläge och höjt henne över dig vilket gör att du verkar vara en mes och inte attraktiv. Det är inte manligt att "önska" sig utan att ta/ få. De är kvinnligt att önska sig.
För det andra svarar du iof på det hur du är i din andra mening där du i princip, med andra ord, skriver att du är en sån person som är rädd för men samtidigt beundrar starka kvinnor och du därför är svag.

Att kommentera utseende sådär är också ingen höjdare....alls..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in