Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-25, 18:42
  #1
Medlem
Jag är högt uppsatt i branschen där jag jobbar vilket således leder till att jag tjänar väldigt bra. Nästan överdrivet bra. Vad jag jobbar med går vi ej in på. Hur som helst, idag fick jag ett samtal, slog in personnr, o fick till min stora förvåning se att personen jag slog upp tjänade betydligt mycket mer än mig. Det resulterade i att jag fick panik, o kunde knappt prata tydligt med personen och blev verkligen torr i munnen osv.

Då undrar jag, vad beror ovanstående på egentligen?
Citera
2012-06-25, 18:51
  #2
Medlem
Tiny penis complex?
Citera
2012-06-25, 19:01
  #3
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aberopande
Jag är högt uppsatt i branschen där jag jobbar vilket således leder till att jag tjänar väldigt bra. Nästan överdrivet bra. Vad jag jobbar med går vi ej in på. Hur som helst, idag fick jag ett samtal, slog in personnr, o fick till min stora förvåning se att personen jag slog upp tjänade betydligt mycket mer än mig. Det resulterade i att jag fick panik, o kunde knappt prata tydligt med personen och blev verkligen torr i munnen osv.

Då undrar jag, vad beror ovanstående på egentligen?

Du kände dig underlägsen, om inte på det medvetna planet, så på det undermedvetna. Du mäter dig själv gentemot andra människor. Om du hade tjänat lika mycket eller mer än personen som du talade med, så hade detta fenomen aldrig uppstått.

EDIT: Va personen yngre än dig också eller?
__________________
Senast redigerad av FatPPLrHrdrTkidnap 2012-06-25 kl. 19:04.
Citera
2012-06-25, 22:55
  #4
Medlem
Är det något som inte är bra eller va tror ni ?
Citera
2012-06-25, 22:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Du kände dig underlägsen, om inte på det medvetna planet, så på det undermedvetna. Du mäter dig själv gentemot andra människor. Om du hade tjänat lika mycket eller mer än personen som du talade med, så hade detta fenomen aldrig uppstått.

EDIT: Va personen yngre än dig också eller?

Nja, jag har för mig att vederbörande var äldre.
Citera
2012-06-25, 22:58
  #6
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aberopande
Nja, jag har för mig att vederbörande var äldre.

Ok, ja men det gör inte så stor skillnad. Fortfarande så är det så att du känner dig underlägsen eftersom vederbörande hade högre lön än du.
Citera
2012-06-25, 23:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Ok, ja men det gör inte så stor skillnad. Fortfarande så är det så att du känner dig underlägsen eftersom vederbörande hade högre lön än du.

Okej, varför har det blivit så? Jag har tjänat tämligen mycket under större delen av livet
Citera
2012-06-25, 23:17
  #8
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aberopande
Okej, varför har det blivit så? Jag har tjänat tämligen mycket under större delen av livet

Ja men helt enkelt eftersom det alltid finns dem som tjänar mer än dig. I någon annan människas ögon är du en fattig jävel. Allt beror på vart man står och tittar på det, att du tjänar mkt säger ingenting om dig, det finns de som tjänar 100 gånger mer är vad du gör, men det finns de som inte tjänar 1 spänn, utan går på soc bidrag, och dessa människor ser du ned på, lika mkt som de som tjänar 100 gånger mer än dig ser ned på just dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback