2020-10-04, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
LD verkar må dåligt över den uteblivna graviditeten. Men jag har svårt att känna empati. Hon är 44 år, har tre (till synes) friska barn och har dessutom gjort tre aborter. Hon har skrivit en del om sin syn på abort genom åren. Hade jag varit LD hade jag glatts åt de barn jag har och sett fram emot barnbarnen.

https://ladydahmers.blogg.se/2017/june/jag-vill-att-abort-ska-vara-som-att-ga-till-tandlakaren.html
http://postpatriarkatet.nu/feminism-genus/2017_july_fina-kvinnor-sorjer-sina-aborter/
http://postpatriarkatet.nu/diskussion-debatt/abort-ar-det-basta-jag-gjort/

Även om jag håller med ditt resonemang så kan jag tänka mig att LD tänker som så att hon inte har åstadkommit mycket här i livet. Det enda hon har kvar att göra för att lämna något över sig är att få många barn. Det blir lite som att använda mängden barn hon får som mått på hur lyckad hon är som människa.
Citera
2020-10-05, 06:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Även om jag håller med ditt resonemang så kan jag tänka mig att LD tänker som så att hon inte har åstadkommit mycket här i livet. Det enda hon har kvar att göra för att lämna något över sig är att få många barn. Det blir lite som att använda mängden barn hon får som mått på hur lyckad hon är som människa.

Mycket möjligt, jag tror som sagt det rör sig om en ålderskris som sedan förstärkts genom att hon umgås med yngre tjejer som fortfarande lätt blir gravida. Jag hade väl haft lite sympati för henne om hon varit en av dom som väntat att skaffa barn bara för att upptäcka att det kanske inte är så lätt att bli gravid efter 40; nu får man väl säga att Moder Natur helt enkelt sagt sitt i hennes fall.
Citera
2020-10-07, 14:50
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
LD verkar må dåligt över den uteblivna graviditeten. Men jag har svårt att känna empati. Hon är 44 år, har tre (till synes) friska barn och har dessutom gjort tre aborter. Hon har skrivit en del om sin syn på abort genom åren. Hade jag varit LD hade jag glatts åt de barn jag har och sett fram emot barnbarnen.

https://ladydahmers.blogg.se/2017/june/jag-vill-att-abort-ska-vara-som-att-ga-till-tandlakaren.html
http://postpatriarkatet.nu/feminism-genus/2017_july_fina-kvinnor-sorjer-sina-aborter/
http://postpatriarkatet.nu/diskussion-debatt/abort-ar-det-basta-jag-gjort/
Jag tror inte att hon mår så dåligt över att inte vara gravid i sig. Hon mår nog mer dåligt över att "projekt bebis" tillsammans med Fayme sket sig. Hon är rädd att de ska glida ifrån varandra om Fayme får ett fjärde barn. Hon är också rädd att göra maken besviken. Vad hon än säger så har hon prestationsångest och vill bli positivt bekräftad av sin man. Hon är ju väldigt jag-svag, så det kan vara så att hon dragits in i det här på grund av andras önskan, som hon sedan gjort till sin, och så har det blivit en besatthet. Hon klarar sig nog bra utan en bebis, hon pallar ju inte ens med de barn hon har. Hon är ju ständigt utmattad osv. Hon borde lyssna på sin kropp. Behövs en massa sprutor hit och dit så är de barnafödande åren över.
Citera
2020-10-10, 12:29
Medlem
Det är en märklig etnocentrism hon står för.

Hennes barn gillar de eritreanska rätter som hon lagat åt dem sedan de var små. Dock anser LD dessa rätter som väldigt konstiga och märkliga för hon är ”stolt mamma” över att barnen gillar rätterna.
Ungefär som att det vore en bedrift att få sina barn att äta sån mat.

Mina barn äter med glädje arabisk mat både hemma och när vi är i Mellanöstern, ska jag också skryta om det på instagram då? Mina barn måste ju också vara väldigt fördomsfria eller?
Citera
2020-10-10, 15:41
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det är en märklig etnocentrism hon står för.

Hennes barn gillar de eritreanska rätter som hon lagat åt dem sedan de var små. Dock anser LD dessa rätter som väldigt konstiga och märkliga för hon är ”stolt mamma” över att barnen gillar rätterna.
Ungefär som att det vore en bedrift att få sina barn att äta sån mat.

Mina barn äter med glädje arabisk mat både hemma och när vi är i Mellanöstern, ska jag också skryta om det på instagram då? Mina barn måste ju också vara väldigt fördomsfria eller?

Det de här människorna inte förstår är att de i sin iver att vara så toleranta det bara är möjligt just cementerar "utanförskapet" hos de människor, den kultur (och i förlängningen de maträtter) de tror att de hyllar. De gör det till någon slags sport att vara så inkluderande det bara är möjligt och gör därmed skillnad på det vanliga, trygga (svenskheten) och det som är annorlunda. Vilket är helt mänskligt, men enligt dem själva förkastligt.
Citera
2020-10-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
De gör det till någon slags sport att vara så inkluderande det bara är möjligt och gör därmed skillnad på det vanliga, trygga (svenskheten) och det som är annorlunda. Vilket är helt mänskligt, men enligt dem själva förkastligt.
Haha, huvudet på spiken. Otroligt väl uttryckt. "Titta vad duktiga mina barn är som äter negermat!"

Det visar verkligen vad jag länge tänkt: det är knegarna som drar det tunga lasset med integration i Sverige. Medelklassen tittar på från läktaren. Om LD hade haft några vänner kvar på verkstadsgolven hade hon nog insett det.
Citera
2020-10-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Haha, huvudet på spiken. Otroligt väl uttryckt. "Titta vad duktiga mina barn är som äter negermat!"

Det visar verkligen vad jag länge tänkt: det är knegarna som drar det tunga lasset med integration i Sverige. Medelklassen tittar på från läktaren. Om LD hade haft några vänner kvar på verkstadsgolven hade hon nog insett det.

LD försöker förtvivlat få folk att tro att hon fortfarande har arbetarklassperspektiv. I själva verket har hon levt så länge i sin privilegierade medelklassbubbla att hon inte ens längre har koll på hur arbetarklassen har det idag. Hon ser väl inte ens arbetare när hon tar tåget från villaförorten in till lägenheten på Söder, eftersom hon åker på tider då alla arbetare redan är på jobbet sedan flera timmar, eller ligger hemma och sover för att orka upp nästa morgon.
Citera
2020-11-06, 10:54
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Förstår inte varför LD:d man inte kastat ut henne för länge sen. Han är rik som ett troll och kan nog välja lite vem han vill och så stannar han kvar och tiger. Medans frugan hans gapar om att hon hatar män. Hur kan han låta sej förnedras så?

Citat:
Ursprungligen postat av Skottland80
Fayme har nu börjat inreda som LD. Har nyss haft hantverkare hemma som målat väggar och satt upp tapeter - hon visar det bl a i sina storys nu. Tapeterna är samma som LD har och Fayme har även satt upp liknande lampor och tavlor, hängda på typiskt LD-sätt. Resten av huset ser fortfarande ut som en MIO-katalog men Fayme tar ett hörn i taget verkar det som.

Så det känns inte som om hon kommer tröttna på LD på ett tag.

Var tvungen att gå in och kolla på faymes instagram, nu är inprincip hela hemmet inrett som hos ld. Stackars make som antagligen är den som köpte alla möbler för ett par år sedan och nu är allt borta.
Citera
2020-11-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Varför heter hon Lady Dahmer? Dyrkar hon seriemördare Jeffrey Dahmer som våldtog och dödade 17 oskyldiga pojkar och män?
Ja, på sätt och vis. Hon har även brevväxlat med psykopater och massmördare.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:vGKOp2dNZygJostpatriarkatet.nu/uncategorized/2017_september_varfor-kallar-jag-mig-for-lady-dahmer/+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

"En period brevväxlade jag med ett par seriemördare också. (David Berkowitz, Edmund Kemper, Danny Rolling, Richard Ramirez samt Edward Spreitzer)"
Citera
2020-11-06, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Ja, på sätt och vis. Hon har även brevväxlat med psykopater och massmördare.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:vGKOp2dNZygJostpatriarkatet.nu/uncategorized/2017_september_varfor-kallar-jag-mig-for-lady-dahmer/+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

"En period brevväxlade jag med ett par seriemördare också. (David Berkowitz, Edmund Kemper, Danny Rolling, Richard Ramirez samt Edward Spreitzer)"

Helt jävla sjukt att hon sitter på instagram och gnäller på vanliga män, samtidigt som hon har en fetisch för dessa svin som har mördat och plågat oskyldiga människor.
Citera
2020-11-06, 19:07
Medlem
obafgkms avatar
Citat:
Helt jävla sjukt att hon sitter på instagram och gnäller på vanliga män, samtidigt som hon har en fetisch för dessa svin som har mördat och plågat oskyldiga människor.

Hon är ju feminist.
Citera
2020-11-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Danny Rolling
https://murderpedia.org/male.R/r1/rolling-daniel-harold.htm

" He decapitated one victim, posed with some of the bodies, removed skin and body parts and arranged the murder scenes using props that included broken mirrors."

Vad skriver man om till en sådan?

Jag tänker tillbaka på brevväns-annonserna i Kamratposten: "Hej, jag är en kille på 14 jordsnurr som söker en kille eller tjej i samma ålder att pennfajtas med. Mina intressen är ..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in