2019-11-15, 19:21
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Men har hon verkligen det, LD? Så många unga wannabes? Jag tror hon har många följare på avstånd, men få som verkligen skulle vilja umgås med henne.

Det var ju hon som valde Fayme pga att Fayme var med i tv och LD hoppades få ett tv-program med Fayme, sedan blev det istället bara podd som vanligt, eftersom det är samma lilla skara som vanligt som följer.
Jag tror det blir skralare och skralare med unga fans. Fler och fler unga till och med överger feminismen helt pga sådana som LD.
Citera
2019-11-16, 10:08
Medlem
Citat:
Jag gjorde misstaget att se några stories av Fayme. Blev chockad av hur banala och ointressanta saker hon babblade på om i tron att det var intressanta tankar, och samtidigt blev jag ledsen över hur en ung tjej som inte är supersmart lämnar ut sig så på internet tillsammans med en gammal ärrad kvinna som LD. LD är ju kär i henne, samt har fläkt ut sig och barnen så länge att hon inte märker hur fel det är, men Fayme är bara...lost. Hon tröttnar mycket snart på LD och vem ska LD podda med då? Gå tillbaka till någon gammal vän eller hitta ny ung granne i Segersäng? De flesta där är väl äldre, med tanke på huspriserna, och äldre är inte så lätta att dupera.

Fayme har nu börjat inreda som LD. Har nyss haft hantverkare hemma som målat väggar och satt upp tapeter - hon visar det bl a i sina storys nu. Tapeterna är samma som LD har och Fayme har även satt upp liknande lampor och tavlor, hängda på typiskt LD-sätt. Resten av huset ser fortfarande ut som en MIO-katalog men Fayme tar ett hörn i taget verkar det som.

Så det känns inte som om hon kommer tröttna på LD på ett tag.
Citera
2019-11-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland80
Fayme har nu börjat inreda som LD. Har nyss haft hantverkare hemma som målat väggar och satt upp tapeter - hon visar det bl a i sina storys nu. Tapeterna är samma som LD har och Fayme har även satt upp liknande lampor och tavlor, hängda på typiskt LD-sätt. Resten av huset ser fortfarande ut som en MIO-katalog men Fayme tar ett hörn i taget verkar det som.

Så det känns inte som om hon kommer tröttna på LD på ett tag.

Nej är det sant? Oj oj. Utseendemässigt är de ju också totalt lika.
Citera
2019-11-16, 20:19
Medlem
moralhoras avatar
Jag såg nu att denna gamla text delades runt på Twatter:

Citat:
Och ja JAG VET, jag vet att det behövs nya bostäder, att det är bostadsbrist och att det suger att jag tänker mer på mig själv och mina behov just nu men det finns väl för fan ett mellanting mellan den lantliga idyll i skogsmiljö med 200 hushåll som Segersäng är nu och 10,000 bostäder? Jag är ju inte emot utbyggnad eller utveckling (tvärtom!) – jag ser gärna att det byggs mer boenden här och en affär och en skola hade inte skadat – men vi flyttade ju hit för att komma bort från stan och den otrygghet som jag kände där och det känns läskigt när de planerar att förvandla idyllen till dels en byggplats under många år och dels till en stor stad.

De av oss om bor här uppskattar ju just den här närheten till naturen, att det är tryggt och lungt, att våra barn kan springa fritt mellan husen – även de små barnen, att vi har koll på samt känner varandra och att brottsligheten är noll. Ja det är lite sektigt här men det är underbart!

http://postpatriarkatet.nu/uncategorized/2017_october_nej-till-miljonprojekt-i-segersang-2/

Det är såklart absolut inte fel att känna som Lady Dahmer gör, precis som det inte är fel att vara hemmafru. Men är det ärligt talat något med denna människas handlingar som går ihop med den position som hon påstår sig ha politiskt? Någonstans så borde väl kretsarna i huvudet gå när man lever precis motsatsen till det man faktiskt påstår sig vilja stå för?

NIMBY, thy name is Natashja.
Citera
2019-11-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag såg nu att denna gamla text delades runt på Twatter:

http://postpatriarkatet.nu/uncategorized/2017_october_nej-till-miljonprojekt-i-segersang-2/

Det är såklart absolut inte fel att känna som Lady Dahmer gör, precis som det inte är fel att vara hemmafru. Men är det ärligt talat något med denna människas handlingar som går ihop med den position som hon påstår sig ha politiskt? Någonstans så borde väl kretsarna i huvudet gå när man lever precis motsatsen till det man faktiskt påstår sig vilja stå för?

NIMBY, thy name is Natashja.

Ja, de hatar vita män men deras partners är vita män, de är för invandring och hatar SD men köper de bostad i Tensta? Nej, Söder eller Segersäng ska det vara.

Vad återstår liksom? Sätter de barnen i kommunal skola i kaosförort? Nej inte det heller.
Citera
2019-11-18, 07:10
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ja, de hatar vita män men deras partners är vita män, de är för invandring och hatar SD men köper de bostad i Tensta? Nej, Söder eller Segersäng ska det vara.

Vad återstår liksom? Sätter de barnen i kommunal skola i kaosförort? Nej inte det heller.

Det är såklart absolut inte fel att känna och leva som Lady Dahmer gör, men hur kan man inte omvärdera sina politiska ställningstaganden om allt man gör är raka motsatsen till vad man faktiskt säger sig vilja stå för? Hur får man inte total kortslutning i hjärnan? Det hela är i sig rätt absurt.
Citera
2019-11-18, 09:27
Medlem
Citat:
Det är såklart absolut inte fel att känna och leva som Lady Dahmer gör, men hur kan man inte omvärdera sina politiska ställningstaganden om allt man gör är raka motsatsen till vad man faktiskt säger sig vilja stå för? Hur får man inte total kortslutning i hjärnan? Det hela är i sig rätt absurt.

För att inte tala om deras umgänge. Gift med vit man, bor i vitt medelklassområde, kompenserar de åtminstone genom att ha många invandrare i umgängeskretsen?
Nej, samtliga är födda i Sverige.
Citera
2019-11-18, 09:31
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Det är Sossar och kommunister rätt bra på.
Det kallas för Orwells (1984) dubbeltänk.
”Hur man samtidigt håller två motstridiga tankar i huvudet och anser att båda är rätt”.
Det här kan kommunistfeministnazisterna riktigt bra.
Citera
2019-11-28, 22:32
Medlem
Det skrevs en del om Fayme och LD, att de verkar helt förälskade. Då slutade de lägga upp bilder från sina restaurangbesök.
Sedan skrev Fayme om att dottern blivit knuffad och slagit näsan, och nu har LD bloggat om att hennes barn knuffat ett barn som slog näsan... alltså knuffade LD:s barn Faymes barn!

Ska vänskapen överleva????

Faymes barn verkar snälla och gulliga och LD har inte riktigt samma framgång med sin uppfostran, eller?
Citera
2019-12-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Jag tror det blir skralare och skralare med unga fans. Fler och fler unga till och med överger feminismen helt pga sådana som LD.

Det finns nog rätt många lågutbildade kvinnor med 20+ kilos övervikt som tycker allt är alla andras fel, så dom kommer nog överleva ett tag till. Kanske.

Det är ändå lite synd att LD inte tar tillvara på den makt som hon som offentlig person ändå har. Det behövs en motvikt till alla pinnsmala tjejer som ser ut som små barbiekopior. Här kunde LD som vuxen (?) kvinna fylla en viktig funktion. Tyvärr väljer hon samma osmakliga metoder som dom. Hennes vulgära utvik och matsvullande får precis motsatt effekt av det jag hon gissar vill. Och som grädde på moset hennes hat mot män och fan och hans moster. Det blir för mycket och lite löjligt.
Citera
2019-12-07, 10:13
Avslutad
Sitter och skrattar och promotar sin mordpodd samtidigt som 2 unga människor blivit mördande/styckade. Så in i helvete smaklöst! Jävla feta idiot!
Citera
2019-12-08, 00:42
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Sitter och skrattar och promotar sin mordpodd samtidigt som 2 unga människor blivit mördande/styckade. Så in i helvete smaklöst! Jävla feta idiot!

Att hon ens använder namnet dahmer, en seriemördare som mördade bögar, är konstigt.
Har ingen feminist vågat ifrågasätta det.
Natasha Svullo hade varit bättre för den grisen.

(vila i frid Svullo)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in