2024-01-02, 10:02
  #2221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanneniBjorkhagen
Vad menar du att hennes vänner skulle göra om nu LD inte skulle vara så mottaglig för hjälp? Feminister har väl inte större befogenheter än någon annan att ingripa i människors liv.

Nej, men feminister höjer sig gärna över andra personer eftersom de tycker de har högre moral och är mer empatiska än andra.
Citera
2024-01-02, 10:10
  #2222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Det är faktiskt en ganska rimlig fråga. Jag har kollat igenom LDs tirader där hon "ifrågasätter" alla uppgifter om det sexuella våldet den 7 oktober. Det var ganska märkligt att titta på då LD verkar ha svårt att hålla en koncis linje. Hon inleder med att understryka att hon inte vet om våldtäkter skett, konstaterar sedan att våldtäkter mycket väl kan ha skett för sådant sker i krig, markerar därefter att hon skiter i om israeliska kvinnor blivit våldtagna för våldet i Gaza är så mycket hemskare och först därefter så börjar hon dissekera NYT-artikeln och ifrågasätta alla vittnesmål. Varför LD känner ett sådant behov av att övertyga andra om att våldtäkterna aldrig skett förblir oklart utifrån hennes övriga ståndpunkter och det är seriös foliehatt-varning på hennes egna grävjobb. Utöver rena "trust me bro"-argument som att "tror ni verkligen Hamas skulle ha tid att gängvåldta?" så är det en salig kompott av desinformation och ofta med hänvisningar á la "det här kan inte stämma för jag hittar inget om det när jag googlar". Att professionella journalister har tillgång till information och källor som en lekman inte kan googla sig till under ett pågående krig går henne rakt över huvudet och har hon inget genmäle så ignorerar hon bara obekväma uppgifter.

Såhär den 1 januari så har LD först lagt upp stories där hon gläds åt att Hamas skjuter raketer mot civila i Tel Aviv och därefter ett par timmar senare lagt upp stories där en svensk folkmassa ropar "ceasefire now". Med andra ord: ja till terror men krav på fred när andra sidan skjuter tillbaka. LD hade fan kunnat bli Hamas talesperson i Sverige vid det här laget och på sikt kommer hon troligen börja ådra sig mer öppen kritik även från tidigare vänner för radikalfeminister och andra profiler som vill behålla sin trovärdighet kan inte titta åt ett annat håll hur länge som helst.

Ja, det är faktiskt väldigt extremt att Lady Natasha Blomberg Dahmer hyllar terrorister, inte bara Hamas, och GLÄDJS åt att bomber skjuts mot civila i Israel. De flesta med lite IQ förstår att man inte ska glädjas åt försök att döda civila. INGET i världen blir bättre av att döda civila oavsett etnicitet eller religion. Just nu skulle hon kunna vara talesperson åt valfri terrorgrupp under muslimska brödraskapet.
Citera
2024-01-02, 10:24
  #2223
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jag är faktiskt orolig för henne. Hon har haft suicidala tankar innan och nu verkar hon vara på botten och dessutom ensam. Dessutom verkar hon manisk/psykotisk vilket säkert stärks av att hon är ensam och bara sitter hemma. Hoppas verkligen hon har vänner som håller ett öga på henne.
Citera
2024-01-02, 11:57
  #2224
Medlem
Airwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandsnickan
Nej, men feminister höjer sig gärna över andra personer eftersom de tycker de har högre moral och är mer empatiska än andra.

Exakt vad jag menade, tack.
Självgodheten hos feminister är påtaglig och det är alltid snack om systerskap.
Men ni ser ju i LDs fall att hon sitter ensam nu med depression och krigs-tiktok som enda sällskap.
Citera
2024-01-02, 11:59
  #2225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag är faktiskt orolig för henne. Hon har haft suicidala tankar innan och nu verkar hon vara på botten och dessutom ensam. Dessutom verkar hon manisk/psykotisk vilket säkert stärks av att hon är ensam och bara sitter hemma. Hoppas verkligen hon har vänner som håller ett öga på henne.
Jag tänker att hon verkar bra på att tycka synd om sig själv och överdriva så allt gnäll kanske mest är hennes behov av uppmärksamhet som skiner igenom
Citera
2024-01-02, 12:22
  #2226
Medlem
hon skriver i en kommentar på hennes senaste inlägg att hon har självmordslängtan. Undrar om hon får någon hjälp? Psykolog, medicin?
Sen är jag orolig för barnen och att de behöver läsa detta. Tänker hon inte på vilken oro och ångest det kan skapas hos dom när de läser det? Vet de redan?
Citera
2024-01-02, 13:04
  #2227
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janjanjanna
hon skriver i en kommentar på hennes senaste inlägg att hon har självmordslängtan. Undrar om hon får någon hjälp? Psykolog, medicin?
Sen är jag orolig för barnen och att de behöver läsa detta. Tänker hon inte på vilken oro och ångest det kan skapas hos dom när de läser det? Vet de redan?


Hon vet exakt vad hon håller på med.
Citera
2024-01-02, 13:08
  #2228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
[/b]

Hon vet exakt vad hon håller på med.

Sant, det vet hon. Tror ni att hon är narcissist? Hon träffar väldigt exakt på kriterierna.
Oscar har säkert varit väldigt medberoende i hennes psykiska ohälsa. Och genom det hon skriver manipulerar hon honom fortfarande och försöker ge honom skuld och dåligt samvete. Hoppas att han får ha barnen större delen av tiden.
Citera
2024-01-02, 13:21
  #2229
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janjanjanna
Sant, det vet hon. Tror ni att hon är narcissist? Hon träffar väldigt exakt på kriterierna.
Oscar har säkert varit väldigt medberoende i hennes psykiska ohälsa. Och genom det hon skriver manipulerar hon honom fortfarande och försöker ge honom skuld och dåligt samvete. Hoppas att han får ha barnen större delen av tiden.


”Narcissistiskt personlighetssyndrom enligt DSM-5
i DSM-5 förs narcissistiskt personlighetssyndrom till grupp B som omfattar:

• Antisocialt personlighetssyndrom (aggressiv, oansvarig)

• emotionellt instabilt personlighetssyndrom/borderline personlighetssyndrom (labil, impulsiv, osäker på sin identitet)

• histrioniskt personlighetssyndrom (dramatiserande, manipulerande)

• narcissistiskt personlighetssyndrom (egocentrisk, självöverskattande).

Personer med narcissistiskt personlighetssyndrom har enligt DSM-5 ett grandiost själv, har fantasier om makt och framgång, vill bli beundrade och ha rätt till särbehandling, är arroganta och saknar empati.”

Check på allt.
Citera
2024-01-02, 13:28
  #2230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
”Narcissistiskt personlighetssyndrom enligt DSM-5
i DSM-5 förs narcissistiskt personlighetssyndrom till grupp B som omfattar:

• Antisocialt personlighetssyndrom (aggressiv, oansvarig)

• emotionellt instabilt personlighetssyndrom/borderline personlighetssyndrom (labil, impulsiv, osäker på sin identitet)

• histrioniskt personlighetssyndrom (dramatiserande, manipulerande)

• narcissistiskt personlighetssyndrom (egocentrisk, självöverskattande).

Personer med narcissistiskt personlighetssyndrom har enligt DSM-5 ett grandiost själv, har fantasier om makt och framgång, vill bli beundrade och ha rätt till särbehandling, är arroganta och saknar empati.”

Check på allt.

Ja det var också de kriterierna jag läste om, tänkte också "check" på allt.
Citera
2024-01-02, 13:57
  #2231
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janjanjanna
Ja det var också de kriterierna jag läste om, tänkte också "check" på allt.

Att hon har empati för palestinska offer men inte för israeliska offer visar bara att kriget handlar mer om henne själv och huruvida hon står på rätt sida. Hon har starkt behov att bevisa och motbevisa exakt allting, det finns ingen gräns för hur långt hon kan gå. Typiskt narcissist. Det sjukaste var när hon försökte motbevisa att våldtäkt skett på den unga tjejen med blodiga byxor som kidnappades av terroristerna. Hon zooma in på hennes skrev för att försöka göra någon sorts kalkyl till varför hon inte blivit våldtagen. Sen AI-bilden med ditplacerade vattenmeloner i en av de blodiga barnsängarna från Kibbutzerna, det tyckte hon va skitkul och gapskrattade åt. Samma sak när hon fira raketerna från hamas mot Tel Aviv på nyårsafton. Enda gången hon visat ”empati” mot israeliska offer var när videon med Bibas pappan spreds och anledningen att hon ens tyckte synd om honom var för att hon kunde kritisera Israel samtidigt. Med andra ord hon skiter i gisslan så länge det är Israel som orsakat dödandet annars är det inte synd om dom. En empatisk människa känner för alla offer, därför tror jag starkt på att hennes empati är narcissistisk empati som används för att manipulera.
__________________
Senast redigerad av coconutoil 2024-01-02 kl. 14:27.
Citera
2024-01-02, 14:22
  #2232
Medlem
Har hon och mannen gått isär?
Det är väl inget hon gått ut med? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in