Citat:
Ursprungligen postat av
janjanjanna
Sant, det vet hon. Tror ni att hon är narcissist? Hon träffar väldigt exakt på kriterierna.
Oscar har säkert varit väldigt medberoende i hennes psykiska ohälsa. Och genom det hon skriver manipulerar hon honom fortfarande och försöker ge honom skuld och dåligt samvete. Hoppas att han får ha barnen större delen av tiden.
”Narcissistiskt personlighetssyndrom enligt DSM-5
i DSM-5 förs narcissistiskt personlighetssyndrom till grupp B som omfattar:
• Antisocialt personlighetssyndrom (aggressiv, oansvarig)
• emotionellt instabilt personlighetssyndrom/borderline personlighetssyndrom (labil, impulsiv, osäker på sin identitet)
• histrioniskt personlighetssyndrom (dramatiserande, manipulerande)
• narcissistiskt personlighetssyndrom (egocentrisk, självöverskattande).
Personer med narcissistiskt personlighetssyndrom har enligt DSM-5 ett grandiost själv, har fantasier om makt och framgång, vill bli beundrade och ha rätt till särbehandling, är arroganta och saknar empati.”
Check på allt.