2023-12-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockaren99
Natashja och Oskar följer inte längre varandra på insta. Tror det är hon som avföljt/tagit bort.

Skönt för Oskar att slippa se vidden av Natashjas psykiska ohälsa, och för henne att slippa se honom glad, kär och stabil.
Citera
2023-12-30, 00:39
Medlem
Ja, det är en mycket sorglig historia alltihop. Hur Lady Dahmer slänger hela sin legitimitet som feminist i sjön. Hur hon öppet visar upp sin psykos/maniska period inlindad i judehat och terrorvurm utan att inse det själv. Hur hon använder argument och "bevis" från terrorister och tror att det är "sanningen". Man undrar hur det hela kommer sluta?

Inte kommer det väl sluta med att hon fördömer hamas sexuella terror som de utsatte Israeliska kvinnorna för? Nu har ju beviset kommit i form av en lång och utförlig granskande artikel av NYtimes. En av författarna är palestinier som öppet stödjer Palestina och är emot Israels krigsföring. Om t.om han kan öppet fördömma det sexuella våldet mot kvinnorna i Israel som Hamas utförde så vore Lady D otroligt liten och en sådan judehatare om hon inte kan fördömma grymma våldtäkter och tortyr som spikar i vagina och avskurna bröst. Vore spiken i feminist-kistan för Lady Dahmer om man säger så. Men iofs så är hon kanske inte feminist längre, det rimmar ju inte så väl med att vara terrorkramare.
Citera
2023-12-30, 10:06
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandsnickan
Ja, det är en mycket sorglig historia alltihop. Hur Lady Dahmer slänger hela sin legitimitet som feminist i sjön. Hur hon öppet visar upp sin psykos/maniska period inlindad i judehat och terrorvurm utan att inse det själv. Hur hon använder argument och "bevis" från terrorister och tror att det är "sanningen". Man undrar hur det hela kommer sluta?

Inte kommer det väl sluta med att hon fördömer hamas sexuella terror som de utsatte Israeliska kvinnorna för? Nu har ju beviset kommit i form av en lång och utförlig granskande artikel av NYtimes. En av författarna är palestinier som öppet stödjer Palestina och är emot Israels krigsföring. Om t.om han kan öppet fördömma det sexuella våldet mot kvinnorna i Israel som Hamas utförde så vore Lady D otroligt liten och en sådan judehatare om hon inte kan fördömma grymma våldtäkter och tortyr som spikar i vagina och avskurna bröst. Vore spiken i feminist-kistan för Lady Dahmer om man säger så. Men iofs så är hon kanske inte feminist längre, det rimmar ju inte så väl med att vara terrorkramare.
När det gäller våldtäkterna så misstror hon att det hänt i stor skala. Hon anser att det är Israels propagandamaskin. Sen så menar hon att våldtäkter alltid sker i ”krig”. Hamas är ursäktade .
Det är intressant hur så många fortfarande kan följa henne och att detta inte får större uppmärksamhet i feministiska kretsar. Jag skulle nog säga att spiken i kistan är hur svenska feminismen ens kan bete sig såhär och att Lady leder skaran fortfarande med Hamas flagga i högsta hand. Priviligierade kärringar som sitter långt ifrån verkligheten och matar sig med krigsporr från Hamas.
En islamistisk rörelse (terrorgrupp) som skiter blankt i kvinnors rättigheter…intressant. Som är ursäktade allt eftersom de är så förtryckta.
Citera
2023-12-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
När det gäller våldtäkterna så misstror hon att det hänt i stor skala. Hon anser att det är Israels propagandamaskin. Sen så menar hon att våldtäkter alltid sker i ”krig”. Hamas är ursäktade .
Det är intressant hur så många fortfarande kan följa henne och att detta inte får större uppmärksamhet i feministiska kretsar. Jag skulle nog säga att spiken i kistan är hur svenska feminismen ens kan bete sig såhär och att Lady leder skaran fortfarande med Hamas flagga i högsta hand. Priviligierade kärringar som sitter långt ifrån verkligheten och matar sig med krigsporr från Hamas.
En islamistisk rörelse (terrorgrupp) som skiter blankt i kvinnors rättigheter…intressant. Som är ursäktade allt eftersom de är så förtryckta.
NY Times reportage är horribel läsning. Det ger också förhoppningsvis den oinsatte lite mer förståelse för vad LD sitter och förnekar, trivialiserar och/eller försvarar (beroende på dagsform) dag ut och dag in.
Citera
2023-12-30, 15:22
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
NY Times reportage är horribel läsning. Det ger också förhoppningsvis den oinsatte lite mer förståelse för vad LD sitter och förnekar, trivialiserar och/eller försvarar (beroende på dagsform) dag ut och dag in.
Ja det är viktigt att inse att det med största sannolikhet var fruktansvärda händelser som inträffade. Att hoppas på att Lady kommer inse det är lönlöst. Hon varken bryr sig eller på något sätt kan ge skuld till Hamas. Hon är bortom räddning totalt. Har svartvitt tänkande vilket troligen är kopplat till låg begåvning och/eller autism/ADHD.
Citera
2023-12-30, 16:53
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Har svartvitt tänkande vilket troligen är kopplat till låg begåvning och/eller autism/ADHD.

Tror jag också.
Senast redigerad av coconutoil 2023-12-30 kl. 17:12.
Citera
2023-12-30, 17:20
Medlem
coconutoils avatar
Ny rant på hennes stories (igen) där hon är arg på Israel som har ”tvingat” henne att förneka våldtäkterna den 7 oktober. Det är sjukt galet hur hon vrider och vänder på exakt allting. Narcissism 101.

Hamas filmade sina egna dåd, vi har sett mer än nog för att skaffa en egen uppfattning. Israel behöver inte övertyga oss.
Senast redigerad av coconutoil 2023-12-30 kl. 17:27.
Citera
2023-12-30, 17:39
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Ny rant på hennes stories (igen) där hon är arg på Israel som har ”tvingat” henne att förneka våldtäkterna den 7 oktober. Det är sjukt galet hur hon vrider och vänder på exakt allting. Narcissism 101.

Jag orkar inte ens kolla - men hur menar hon att Israel har "tvingat" henne att förneka våldtäkterna? Finns det någon logik i hennes uttalande?
Citera
2023-12-30, 17:50
Medlem
Ja, det är väldigt svartvitt tänkande.. men kan det verkligen bero på ADHD? Mina erfarenheter av ADHD säger mig annat, det brukar väl inte ge svartvitt tänkande? Tror snarare det är annan diagnos som gör henne manisk? Men det är ju lite "tokigt" att hon inte kan fördömma sexuellt våld och tortyr för att det skedde mot Israeliska kvinnor, oavsett diagnoser hon har. Det tyder på diagnosen "judehatare" tycker jag.
Citera
2023-12-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ja, det är väldigt svartvitt tänkande.. men kan det verkligen bero på ADHD? Mina erfarenheter av ADHD säger mig annat, det brukar väl inte ge svartvitt tänkande? Tror snarare det är annan diagnos som gör henne manisk? Men det är ju lite "tokigt" att hon inte kan fördömma sexuellt våld och tortyr för att det skedde mot Israeliska kvinnor, oavsett diagnoser hon har. Det tyder på diagnosen "judehatare" tycker jag.

Nånstans så vet hon ju att det Hamas gjorde var startskottet till allt det här, och när hon ensidigt ställt sig på den sidan så gör hon allt för att försöka övertyga alla att det var berättigat, i efterhand...
En knepig sits att sätta sig i, och det är väl delvis därför hon är så arg, svårt att få förståelse liksom.
Nu har hon lagt ut mängder av storys gällande våldtäkterna som enligt henne aldrig ägt rum. Hon letar fortfarande bevis verkar det som, verkar vara hennes nya livsluft detta.

Hon har aldrig slagit mig som en speciellt empatisk och varm person, så att hon på riktigt skulle gråta över okända människoliv, oavsett sida.. nä det är inte detta det handlar om.
Citera
2023-12-30, 20:06
Medlem
kaktusplastiks avatar
Vad otippat att hon skulle misstro NYT-artikeln. Också otippat att allt hemskt Hamas gjort kan hon inte uttala sig om (”det vet inte jag, det kan vara så eller inte vara så”). Men allt hemskt Israel gjort vet hon 100%.

Om kognitiv bias vore en person hette hon Natashja.
Citera
2023-12-30, 20:44
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Judehatare, garanterat. Hon har ju börjat bära en svart sjal på huvudet. Bara det gröna bandet som fattas så hon fullt ut ser ut som en hamas krigare. 69 000 konton tycker dock att det är härligt på instagram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in