Citat:
Ursprungligen postat av
Strandsnickan
Ja, det är väldigt svartvitt tänkande.. men kan det verkligen bero på ADHD? Mina erfarenheter av ADHD säger mig annat, det brukar väl inte ge svartvitt tänkande? Tror snarare det är annan diagnos som gör henne manisk? Men det är ju lite "tokigt" att hon inte kan fördömma sexuellt våld och tortyr för att det skedde mot Israeliska kvinnor, oavsett diagnoser hon har. Det tyder på diagnosen "judehatare" tycker jag.
Nånstans så vet hon ju att det Hamas gjorde var startskottet till allt det här, och när hon ensidigt ställt sig på den sidan så gör hon allt för att försöka övertyga alla att det var berättigat, i efterhand...
En knepig sits att sätta sig i, och det är väl delvis därför hon är så arg, svårt att få förståelse liksom.
Nu har hon lagt ut mängder av storys gällande våldtäkterna som enligt henne aldrig ägt rum. Hon letar fortfarande bevis verkar det som, verkar vara hennes nya livsluft detta.
Hon har aldrig slagit mig som en speciellt empatisk och varm person, så att hon på riktigt skulle gråta över okända människoliv, oavsett sida.. nä det är inte detta det handlar om.