2012-06-25, 16:51
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
Det var någon som skickade PM om det, ska ha dom hemma.

Nej första gången jag köpt ädelmetaller så här, ibland brukar jag impulshandla en 100g tacka guld som kommer med posten.

aja man lär sig alltid något nytt

Det absolut sämsta man kan göra är att förvara värdesaker i hemmet och nummer två är att tala om att man förvarar värdesaker i hemmet.

Köp en spade och knip käft, för din egen skull.
Citera
2012-06-25, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Det absolut sämsta man kan göra är att förvara värdesaker i hemmet och nummer två är att tala om att man förvarar värdesaker i hemmet.

Köp en spade och knip käft, för din egen skull.

Bara för gangstrarna att sätta span i ett "vitt" område 10-15 minuter från stockholm och hitta en personen med resväska som har väldigt bråttom in i huset
Citera
2012-06-25, 17:51
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Kan du svara på mångas frågor om vad du arbetar med eller hur i helvete du kunde få tillbaka 200 000 på skatten. Jag tror inte på dig helt enkelt förränns du bevisat motsatsen.
Citera
2012-06-25, 18:03
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Jag tror inte på dig helt enkelt förränns du bevisat motsatsen.
Nej, för ingen kan ju tjäna mer än vad du gör. Det är ju fysiskt omöjligt...
Citera
2012-06-25, 18:09
Medlem
Hej,

Grattis till silverinvesteringen. Jag kommer ju inte lite sent här, men mitt förslag skulle också vart silver - speciellt om du inte hade något silver innan.

ALLA behöver ha lite silver - "ifall-ifall".

Du timade in priset bra också. Tips: Nästa gång, dela upp det i fyra affärer med lite tid emellan så att du slipper gräma dig om det fortsätter nedåt på silvermarknaden, samt köpt i Estland istället för Norge (pga momsen - jag utgår från att vi är lagliga nu och inte smugglar).

/DAEN
Citera
2012-06-25, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Nej, för ingen kan ju tjäna mer än vad du gör. Det är ju fysiskt omöjligt...

Just 200 000 är för mig en fantasisumma att få tillbaka på skatten. Men du o upplyste kanske kan förklara hur det hela har gått till?
Citera
2012-06-25, 18:29
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Just 200 000 är för mig en fantasisumma att få tillbaka på skatten. Men du o upplyste kanske kan förklara hur det hela har gått till?
Upplysa hur det har gått till att han fått 200k tillbaka på skatten? Tja, rimligen tjänar han bra och har betalt för dig rent otänkbara summor i skatt. Det är väl inte för svårt att förstå?
Citera
2012-06-25, 18:51
Medlem
Citat:
Upplysa hur det har gått till att han fått 200k tillbaka på skatten? Tja, rimligen tjänar han bra och har betalt för dig rent otänkbara summor i skatt. Det är väl inte för svårt att förstå?

Då människan är, av hans inlägg och trådar att döma,ett bokstavsbarn av rang har jag jävligt svårt att se det.
Citera
2012-06-25, 20:00
Medlem
Inkapabels avatar
Du borde helt klart spendera allt på en fet resa. Skit i allt vad dyra hotell heter och kör på rätt luffigt så kommer pengarna räcka länge och du får chansen att se så mycket mer för pengarna.
Citera
2012-06-25, 20:01
Medlem
HarmonicAces avatar
1. Köp en campingplats med tillhyrande kanotuthyrning.

2. Snickra ihop en gigantisk docu- såpa där förstapris är ditt köp.

3. Sälj programmidén till Nederländerna och casha in royalties.

Jag tror det blir svårt att slå den värdeökningen på både 5 och 10 år
Citera
2012-06-25, 20:24
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:

Jag vill inte säga att TS trollar eller inte men hur fan kan man lyckas betala mer än 200.000 kr för mycket i skatt? Sen är detta internet, folk ljuger ju inte på nätet

OnT: Jag skulle spara dom i aktier, läsa på ganska mycket och sen se vad som har en framtid dock har jag läst tråden och vet att du redan spenderat pengarna på silver.
Citera
2012-06-25, 21:14
Medlem
VonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Jag vill inte säga att TS trollar eller inte men hur fan kan man lyckas betala mer än 200.000 kr för mycket i skatt? Sen är detta internet, folk ljuger ju inte på nätet

OnT: Jag skulle spara dom i aktier, läsa på ganska mycket och sen se vad som har en framtid dock har jag läst tråden och vet att du redan spenderat pengarna på silver.

Jag börjar förstå att folk tycker det är ett mysterium när 15.000 i månaden är "ett bra betalt jobb"
https://www.flashback.org/sp38033272

japp har spenderat pengarna på silver, så case closed så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in