2012-06-24, 08:49
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
eh?

du kan få en tung sportbil för under 100K utan problem.

http://www.blocket.se/goteborg/MAZDA....htm?ca=11&w=3

min förslag är helt klart att du ska ta pengarna och resa ett par varv runt jorden.
Det där är en Mazda...
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Man blir verkligen trött på det här tjatet om sportbil hit, sportbil dit. Fan, köp din egen jävla sportbil men håll käften och bevara oss andra om pratet om "X8 TURBO, 12KOMBI AUTO" och allt vad skiten heter!
Sportbil stavas Lamborghini, Ferrari, Aston Martin. Ta din turbo och stoppa upp den i röven.
Senast redigerad av Nido6 2012-06-24 kl. 08:52.
Citera
2012-06-24, 08:55
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Du tjänar alltså 45k i månaden. För eller efter skatt? Oavsett vilket är 10 000 en oerhört liten summa. Tycker gott du kan stoppa undan 5-10k till i månaden.

Jag antar att Plastskallen inte har hus, bil, barn, CSN-lån, extra pensionsspar, skidresa med två barn och fru, semester till Kanarieholmarna vartannat år, osv.

45k är såklart ingen dålig lön, men man får inte ha någon större försörjningsbörda om man skall kunna spara 10+10 tusen varje månad.
Citera
2012-06-24, 09:00
Medlem
Upprycknings avatar
Sluta käka ute det är inte värt det, laga all mat hemma istället och spar en massa pengar + att du lever hälsosammare. Försök lägga undan så mycket som möjligt och slösa inte bort pengarna på onödiga saker.

Sen när aktiemarknaden bottnat i höst så går du in med rubbet i ett par olika stora stabila företag som tappat mycket i värde under "krisen". Sen så är du snart miljonär
Citera
2012-06-24, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nido6
Det där är en Mazda...

Sportbil stavas Lamborghini, Ferrari, Aston Martin. Ta din turbo och stoppa upp den i röven.

Och? Eller är du en sån där märkesbög som hellre köper en helt vit T-shirt för 400kr bara för att det står Fred Perry?
Citera
2012-06-24, 11:45
Medlem
FloydPs avatar
Investera i dig själv. Köp gymkort och kosttillskott och lite sköna gymkläder och bygg upp din fysik.
Citera
2012-06-24, 12:18
Medlem
Investera lite i guld och silver. Om världsekonomin skiter sig så kan det hända att det stiger något enormt i värde. Silver är väldigt billigt just nu, det sjönk massor de senaste dagarna!

www.silverprice.org
Citera
2012-06-24, 12:49
Medlem
drullureds avatar
Köp en apa
https://www.flashback.org/t1863781
Citera
2012-06-24, 12:55
Medlem
Intressant tråd! Börjar man spara blir det en grej, var luspank när jag var 20, började i liten skala, nu när jag är en "gammal gubbe" (46) har jag det bra.
Några tips!
Spara lite till o köp en bättre beg husbil, ha kul åk på semester, hyr sedan ut den 5000 kr/ vecka, det tickar på jag lovar!
Sen kan du fylla på kontot och fundera på vad du vill göra, jag har alltid gillat roliga bilar, köpt o sålt ( förlorat mest) men jag har haft jävligt kul!
Ps. Det finns andra saker man kan hyra ut också!
Citera
2012-06-24, 12:56
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Och? Eller är du en sån där märkesbög som hellre köper en helt vit T-shirt för 400kr bara för att det står Fred Perry?
Nej.. Jag köper Acne och dom kostar en 5-hundring. Skaffa ett jobb för fan.
Citera
2012-06-24, 13:17
Medlem
Galna-Sluskens avatar
Citat:
eh?

du kan få en tung sportbil för under 100K utan problem.

http://www.blocket.se/goteborg/MAZDA....htm?ca=11&w=3

min förslag är helt klart att du ska ta pengarna och resa ett par varv runt jorden.

http://www.blocket.se/kronoberg/Niss...tm?ca=23_3&w=3

Givet köp, har haft en sån här innan fast utan tak väldigt pigg och rolig bil att köra med! en aning trög i stadskörning men när du kör lite snabbare ute på landsvägarna känns det som en go-kart!
Citera
2012-06-24, 13:23
Medlem
Det du inte ska göra är att starta en tråd.
Citera
2012-06-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungmelvins
Det du inte ska göra är att starta en tråd.

OT: Fick en varning för att jag svarade med trams i denna tramstråd. Men håller med dig, skittråd.

OnT: Om du sparat dem så har du sparat dem, hade det varit uppenbart vad man ska göra med pengarna så hade alla gjort det. Har du något du vill köpa så köp det, annars låt dem ligga på nåt jävla konto. Eftersom du frågar så vet du uppenbarligen ingenting om någon slags värdepappersmarknad, så därmed är det jävligt vettigt att hålla sig ifrån dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in