23 904 besökare online
856 768 medlemmar • 45 810 431 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Husdjur
Svara på ämne
Ämnesverktyg
tesaurus
Medlem
(vet om att det är olagligt)
VIlken apa är lättast att ha. Hur skaffar jag den? SKa man åka ner till landet,köpa den på gatan,och ta med sig den.

VIlken primat skulle ni rekommendera. Gärna en som funkar relativt bra som husdjur,och som inte mår alltför dåligt av det,som tex tarsier,eller pappegojor som är känner sig ensamma om man inte ger dom jättemycket uppmärksamhet,då jag kommer vara på jobbet under dagarna. Bör jag då skaffa två apor så att dom kan ha umgänge och inte känner sig ensamma. Något annat spontant jag bör tänka på,såsom ljudnivåer?

Andiders
Medlem
Vad jag vet så måste man med djur som apor ha speciellt tillstånd, och även utbildning kring djuret i fråga. Det är inte som i Hollywood, där man, bara för att man har pengar kan skaffa en liten lydig schimpans.

Ly
Medlem
Lys avatar
Det är inte tillåtet att ha en apa som husdjur i Sverige, och det är nog väldigt svårt att få tillstånd till det.

Basker
Medlem
Baskers avatar
Det är inte bara förbjudet, det är ett jäkla jobb att hålla en primat som husdjur dessutom. När jag växte upp var det en familj i området som hade en liten apa (minns ej art) och den var riktigt jäkla vild och bångstyrig, förstörde och levde jävel - trots att de hade ett helt rum som de inrett till apan.

pudelo
Medlem
Dessutom pissar de och bits-gäller även små apor.

apeofspace
Medlem
apeofspaces avatar
det är bara skaffa barn...

Zanizaila
Medlem
Zanizailas avatar
Jag vet inte just varför NÅGON skulle vilja ha ett extremt intelligent, sällskapstörstande, vilt, odomesticerat djur som kräver stora ytor, hela träd att klättra på och hoppa mellan, massor med sysselsättning, en varierad diet, som bits och kanske gärna även slänger avföring på ägaren - som husdjur?

Som en extremt dyr hobby i ett mindre hägn (även små apor), om man har en mindre flock, men som husdjur!???

De måste vara extremt dåliga husdjur.
Jag vill inte veta hur de luktar, hur pass de väsnas, och hur de måste vara att städa upp efter...

Bett från en "medelstor" apa: http://1.bp.blogspot.com/_1Q3CzPT8QT.../capattack.jpg

Roliga djur...

Svara på ämne
Topp Dela »