• 6
  • 7
2012-06-24, 15:35
Medlem
lägg undan hälften o fucka ur på andra halvan..

Kom ihåg att ha mest pengar när man dör inte är en kul tävling att vinna
Citera
2012-06-24, 15:44
Medlem
Galna-Sluskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synthemesc
lägg undan hälften o fucka ur på andra halvan..

Kom ihåg att ha mest pengar när man dör inte är en kul tävling att vinna

Håller med, det är faktiskt värt att bränna pengar på något roligt när man kan, man vet inte ifall man dör imorgon
Citera
2012-06-24, 16:01
Medlem
bomchakalaks avatar
Sätt allt på att Tyskland vinner fotbolls-EM så har du 300lax istället
Citera
2012-06-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
I pengasparasyte.
Investera på ett eller annat, det är ju ett som är säkert. Men i vad, jadu

Du vill ha så mkt vinst med så lite risk som möjligt, right?

Klassiska dilemmat, man vill ha vinsten av att riskera, utan att ta risken Men lär dig lite om aktier och kör på "säkra" kort där skulle jag säga. Ge fan i att investera i en bostad nu då bostadsbubblan kommer spräckas förr eller senare med tanke på vad som sker just nu.
Citera
2012-06-24, 23:32
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsche911cab
Intressant tråd! Börjar man spara blir det en grej, var luspank när jag var 20, började i liten skala, nu när jag är en "gammal gubbe" (46) har jag det bra.
Några tips!
Spara lite till o köp en bättre beg husbil, ha kul åk på semester, hyr sedan ut den 5000 kr/ vecka, det tickar på jag lovar!
Sen kan du fylla på kontot och fundera på vad du vill göra, jag har alltid gillat roliga bilar, köpt o sålt ( förlorat mest) men jag har haft jävligt kul!
Ps. Det finns andra saker man kan hyra ut också!

Rolig idé. Vilken prisklass bör han köpa husbilen i då?
Citera
2012-06-25, 02:24
Medlem
Fyllefyllots avatar
Tycker att du ska tänka lite mer defensivt, du vet aldrig hur länge du har det där jobbet. Rätt var det är så säljer ägaren företaget och du står där med A-kassa eller whatever. 100,000 är mycket beroende på vad man ska göra, du får resa en del och du får en hyfsad bil i begagnat skick men det är precis allt du får också, du får ju inte något vettigt som typ en lägenhet, sommarstuga eller liknande för det, inte ens nära. Då tycker i alla fall jag att det är bättre att "play it safe" och spara så mycket du bara kan till det är slut med det roliga.
Citera
2012-06-25, 10:12
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
köp ädelmetaller, konserver, stapelvaror, luta dig tillbaka och invänta den oundvikliga finansiella härdsmälta som judemaffian, Bilderbergarna, Warren Buffet mfl snart lanserar.
Sämsta att sitta med vid hyperinflation är kontanter.

hahahahahaah !!!!!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in