2012-06-23, 17:08
Bannlyst
Hej. Jag är 15 år och morsan gav mig en kvist grönt! Borde jag tacka ja?

Morsan gav mig en kvist grönt och sa "Här har du din lille pojkspoling. Gå ut och bjud dina vänner och ha en trevlig stund tillsammans. Glöm inte tändaren."

Borde jag röka det? Jag är ju bara 15 år och har ingen erfarenhet alls. Kan någon hjälpa mig?
Citera
2012-06-23, 17:19
Medlem
Okej ska inte leka någon moralkärring med dig men allvar kompis är inte du lite för ung för att tänka på sånt där? 15 åriga killar borde spela fotboll och gå ut och jaga tjejer. Du kommer att ha tid för att softa och festa när du blir äldre tro mig.

Jag själv älskar att röka cannabis men allvar 15 år är för ung ålder så mitt råd är att du väntar några år tills du åtminstone fyllt 18
Citera
2012-06-23, 17:21
Medlem
cogito.ergosums avatar
''Det är inte spriten som är det farliga, det är haschet!''
Men kör du på, pojkspoling.
Citera
2012-06-23, 17:23
Medlem
Flightmodes avatar
Hej!
Blev riktigt förvånad över att hon gav dig marijuana när du är så pass ung. Din mamma är uppenbarligen inte medveten om riskerna kring cannabisbruk i ung ålder. Hur ser denna kvist ut? Är det en "bud" eller bara en kvist liksom?

Att du provar en gång nu är garanterat ingen fara. Jag var lika gammal när jag började.
Se till att du har rätt vänner med dig och att ni är på en trygg plats.

Får du för dig att prova (förutsatt att du fått the real deal):
Ta en cigarett och blanda tobaken med gräset (brukar använda en dosa). Sedan tar du rullpapper och snurrar ihop det hela. Om du vill kan du göra ett filter genom att klippa av en liten bit av ett spelkort eller liknande och rulla ihop den, för att sedan lägga den i ena änden av pappret när du snurrar ihop jointen. Light and enjoy.

Förmodligen kommer ni tycka att det var kul och bli en erfarenhet rikare. Men jag vill klargöra att du inte bör låta detta bli en vana då din hjärna inte är färdigutvecklad och faktiskt kan ta skada om du fortsätter. Prova en gång, gillar ni det kan ni göra det någon gång per år eller så tills ni har åldern inne.

PS. Du kan kanske prata med din mamma och upplysa henne om att det hon gjort är fel och att hon bör vara försiktigare med sina vanor. Det hon just gjorde skulle säkert uppmärksammas nationellt om det kom fram och hon skulle åka dit rätt rejält. DS.
Citera
2012-06-23, 17:32
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Du ska fundera på att testa hasch, inte börja. Om du gillar hasch efter att du testat ska du börja. Annars ger du blanka fan i det.

Det var nog det dummaste jag hört. Det är bara att köra, skit samma om man gillar det eller inte snart så är man beroende ändå...
Citera
2012-06-23, 17:43
Medlem
Fina Gubbens avatar
OT raderat. Att endast påpeka TS ålder är inte OnTopic.

/Mod
Senast redigerad av Fina Gubben 2012-06-23 kl. 18:53.
Citera
Fina Gubbens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Fina Gubben 2012-06-23, 17:55
Medlem
Ännu mer OT raderat. Topic är glasklart. Att diskutera åldersgränsen på Flashback, moderatorsåtgärder eller försöka sammankoppla användare är inte och kommer inte att vara tillåtet.

Varningar utdelade till flera.

/Mod
2012-06-23, 18:10
Medlem
Snilleblixten.s avatar
Kör på
Citera
2012-06-23, 18:12
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Det var nog det dummaste jag hört. Det är bara att köra, skit samma om man gillar det eller inte snart så är man beroende ändå...

På vilket sätt var det dumt? Man bestämmer sig inte bara för att börja med något. Det är som när man börjar med snus, kaffe eller vad som helst. Inte bestämde jag mig för att börja snusa bara sådär. Jag fick testa, jag råkade gilla det och sen började jag. Att börja knarka bara för att börja, DET är dumt. Ska man börja knarka så ska man göra det för att man gillar det, testa däremot kan man göra för att man är nyfiken.
Citera
2012-06-23, 18:37
Bannlyst
Ge fan i det, oavsett ålder.
Citera
2012-06-23, 18:52
Medlem
BagarenBs avatar
Jag tycker att du ska vänta med alla droger till du är vuxen och kan fatta mogna rationella beslut.
Citera
2012-06-23, 18:56
Medlem
PepsiMannens avatar
Bild, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in