2012-06-22, 20:37
Medlem
Finns det något fora för kontaktannonser?
Jag misstänker att det finns en tråd om detta, men jag kunde ej finna. Ber om ursäkt!

Det är nu midsommar och många av Fb's medlemmar sitter ensamma, detta är tragiskt!
Alla söker inte en flick/pojkvän utan bara kanske någon att ta en öl med. Men oavsett borde det inte finnas ett fora för någon som söker sällskap? Flashback är trots allt ett av Sveriges/Norden's största forum.
Citera
2012-06-22, 20:42
Medlem
BigFatCones avatar
En snabb googling på "kontantannons" ger över en miljon googlepoäng, det känns inte riktigt som det behövs fler datingsidor.
Citera
2012-06-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En snabb googling på "kontantannons" ger över en miljon googlepoäng, det känns inte riktigt som det behövs fler datingsidor.
Det är helt rätt, men kanske man vill ha lite ytterligare upplysningar om den som söker? Detta kan man i vissa fall se i föregående poster här På Fb. Varför skulle inte en kontaktannons fungera här? Såvida det inte bryter mot 1.01.

Edit: Det finns ju ett fora för folk som söker resekompisar.
Senast redigerad av Pascal 2012-06-22 kl. 21:02.
Citera
2012-06-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Intressant argument. Spontant känner jag att ett forum för resekompisar känns mer berättigat än ett renodlat kontaktannonsforum. Dock vet jag inte riktigt hur jag ska motivera det.
Citera
2012-06-22, 21:24
Medlem
Kan även inflika att det finns ett fora/tråd där man söker någon att tala om sina T.ex psykiska-problem.
Varför kan man inte ha ett fora enbart för kontaktannonser?
Citera
2012-06-22, 21:32
Medlem
Citat:
Kan även inflika att det finns ett fora/tråd där man söker någon att tala om sina T.ex psykiska-problem.
Kan du länka?
Citera
2012-06-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Kan du länka?

https://www.flashback.org/t619295
Citera
2012-06-22, 21:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det är helt rätt, men kanske man vill ha lite ytterligare upplysningar om den som söker? Detta kan man i vissa fall se i föregående poster här På Fb. Varför skulle inte en kontaktannons fungera här? Såvida det inte bryter mot 1.01.

Har du varit inne på en vanlig datingsida nån gång? Vad det i grund och botten är, så är det det ett helt vanligt jävla community som är "datebrandat" så att säga.

Hur som helst så säger regel 1.01 att kontaktannonser är förbjudna.
Citera
2012-06-22, 21:53
Medlem
Citat:
Har du varit inne på en vanlig datingsida nån gång? Vad det i grund och botten är, så är det det ett helt vanligt jävla community som är "datebrandat" så att säga.

Hur som helst så säger regel 1.01 att kontaktannonser är förbjudna.
Du tror inte att Flashback kan utvecklas om ett kontaktfora införs? Jag vill minnas att 2005-2006 så skulle det minskas på olika avdelningar och fora, och vad hände? Detta är visserligen oralevent men jag tror på en utveckling av Flashback och varför inte hjälpa människor i sin ensamhet?
Citera
2012-06-22, 22:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Du tror inte att Flashback kan utvecklas om ett kontaktfora införs? Jag vill minnas att 2005-2006 så skulle det minskas på olika avdelningar och fora, och vad hände? Detta är visserligen oralevent men jag tror på en utveckling av Flashback och varför inte hjälpa människor i sin ensamhet?

Jag tror att Flashback hade svämmat över av trollande kontaktannonser. Jag tror absolut på att forumet kan utvecklas men inte genom att gå ifrån sin kärnverksamhet. Vidare, vilket jag påpekade redan i mitt första inlägg, att det behövs inte en till datesida. Det enda jag kan tyckas saknas är en som är nischad mot drogliberala personer. Hur som helst så tror jag inte det minsta på tanken.
Citera
2012-06-22, 22:14
Medlem
Citat:
Jag tror att Flashback hade svämmat över av trollande kontaktannonser. Jag tror absolut på att forumet kan utvecklas men inte genom att gå ifrån sin kärnverksamhet. Vidare, vilket jag påpekade redan i mitt första inlägg, att det behövs inte en till datesida. Det enda jag kan tyckas saknas är en som är nischad mot drogliberala personer. Hur som helst så tror jag inte det minsta på tanken.
Jag är benägen att hålla med om trollandet. Vilket jag tycker är synd då många människor söker kontakt här.
Citera
2012-06-22, 22:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag är benägen att hålla med om trollandet. Vilket jag tycker är synd då många människor söker kontakt här.

För den som inte är helt mentalt utmanad så kan man ju träffa trevliga pojkar och flickor på nätet utan att ens titta åt datingsidor. Just saying.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in