2012-06-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För den som inte är helt mentalt utmanad så kan man ju träffa trevliga pojkar och flickor på nätet utan att ens titta åt datingsidor. Just saying.
Så Du menar alltså att folk som skriver/läser på Fb är lite efterblivna?
Citera
2012-06-22, 23:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Så Du menar alltså att folk som skriver/läser på Fb är lite efterblivna?

Jag menar att om man inte är mentalt handikappad så har man inga direkta problem med att träffa nån här.
Citera
2012-06-22, 23:28
Medlem
Citat:
Jag menar att om man inte är mentalt handikappad så har man inga direkta problem med att träffa nån här.
Då förstår jag! Och iom detta så skulle det kanske förelägga ett underlag att skapa ett kontakt-forum här.

Senast redigerad av Pascal 2012-06-22 kl. 23:30.
Citera
2012-06-22, 23:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Då förstår jag! Och iom detta så skulle det kanske förelägga ett underlag att skapa ett kontakt-forum här.

Det har kommit på tal ett flertal gånger och har slagits ner varje gång. Jag tänker ju inte hindra dig men det är slöseri med allas tid.
Citera
2012-06-22, 23:41
Medlem
Citat:
Det har kommit på tal ett flertal gånger och har slagits ner varje gång. Jag tänker ju inte hindra dig men det är slöseri med allas tid.
Då tänker jag inte bråka vidare. Men det känns ändå lite trist. Ha en trevlig midsommar och ett stort tack för dina svar.
Citera
2012-06-23, 00:34
Medlem
unsungs avatar
Jag gillar idén, en forumdel där kontaktannonser (oavsett om dessa har till syfte att möta en partner eller en kompis för att spela dataspel med) välkomnar jag.
Citera
2012-06-23, 07:18
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Jag gillar idén, en forumdel där kontaktannonser (oavsett om dessa har till syfte att möta en partner eller en kompis för att spela dataspel med) välkomnar jag.

Jag håller med. Tror det hade varit en trevlig grej.
Citera
2012-06-23, 08:05
Medlem
epost72s avatar
Med tanke på att http://www.kk.se/* finns så hoppas jag innerligt att inte FB inför någon form av kontaktförmedling på FB.

*)Som jag förstått det så drivs http://www.kk.se/ i "FB:s regi"

EDIT:
Lugnande svar från admin4
Senast redigerad av epost72 2012-06-23 kl. 08:11.
Citera
2012-06-23, 08:22
Medlem
Men ett kontaktfora behöver inte betyda att det bara rör sig om sex samt hitta en partner.
Som det har sagts tidigare så kan det även vara spelrelaterat, jag hade en vän förut och vi körde bilspel tillsammans över nätet. Vi har dessvärre ingen kontakt längre men det skulle vara kul att starta en ny kontakt för detta ändamål.

Sedan finns det folk som bara vill ha någon att snacka strunt med. Många är ensamma.
Citera
2012-06-23, 08:27
Medlem
tzjs avatar
Jag som användare tycker att man kan ha forum för det. Verkligen. Många söker kanske en spelkompis, eller som sagts tidigare, någon att bara tjata lite med.

Det finns en tråd i Laidback, men det har inte alla tillgång till.
Tror det hade varit uppskattat av många.
Citera
2012-06-23, 14:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men ett kontaktfora behöver inte betyda att det bara rör sig om sex samt hitta en partner.
Som det har sagts tidigare så kan det även vara spelrelaterat, jag hade en vän förut och vi körde bilspel tillsammans över nätet. Vi har dessvärre ingen kontakt längre men det skulle vara kul att starta en ny kontakt för detta ändamål.

Sedan finns det folk som bara vill ha någon att snacka strunt med. Många är ensamma.

Fast det behövs det egentligen inget forum. Det räcker med klistrade trådar i dom fora där det kan vara aktuellt.
Citera
2012-06-23, 17:49
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag som användare tycker att man kan ha forum för det. Verkligen. Många söker kanske en spelkompis, eller som sagts tidigare, någon att bara tjata lite med.

Det finns en tråd i Laidback, men det har inte alla tillgång till.
Tror det hade varit uppskattat av många.
Jag instämmer. Visst, kk.se finns för de som söker någon att ha sex med (och kan säkert användas i mer allmänt syfte), men det finns rätt många som också söker någon att prata om andra saker med.

Ett sätt vore väl klistrade "kontakttrådar" i de underforum där det behövs (exempelvis resekompisar i resor, stöd eller support i psykiska problem, spelkompisar i tv/dator-spel eller träningskompisar i träning). Då slipper man ha ett dedikerat underforum fullt av kontaktannonser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in