2012-08-08, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pisshora
Jag undrar ni äldre män i medelåldern som inte längre är unga men inte jättegamla heller vad tänder ni på? Har ni genom att ni blivit äldre autoamtiskt slutat tända på yngre tjejer och nu tänder på kvinnor i er egen ålder?

Jag går ibland på strippklubb och de flesta jag ser är äldre gubbar i kostym som spanar på dessa unga tjejer. Är detta ovanligt och är det så att när man blir äldre så är det normala att man vill ha tanter och kärringar när man själv är äldre.

Det känns svårt att förstå att man plötsligt skulle sluta tända på tjejer som är typ 19-20 bara för man själv blir äldre..de är ju lika snygga för det. Slutar man tycka det?

Jag tycker det verkar jävligt ångestladdat och deprimerande att bli äldre och sen inte ha en chans på dessa unga fina tjejer. Vad ska man göra då? Ska man ta livet av sig eller nöja sig med en gammel tant eller ska man köpa sex?

Vad tänker ni om detta? Jag vill veta hur de flesta tänker?

Många intressanta och delvis förvånande svar.

Tycker dock att en del är lite väl politiskt korrekta dvs de säger att de attraheras mer av äldre kvinnor ju äldre de själva blir. Det har jag mkt svårt att tro. Med attraheras menar jag sexuell attraktion inte om man befinner sig på samma nivå mentalt eller om man ska gifta sig/bli tillsammans etc.

Detta är egentligen ganska simpel biologi. Män attraheras av de mest fertila kvinnorna vilket ju naturligt nog är unga könsmogna kvinnor. Detta är ju hårdkodat i vårt dna. Vårt moderna samhälle har en annan syn på detta och det är väl därför många förnekar denna attraktion.

Är själv 45 år men har svårt att se jämnåriga kvinnor som särskilt sexuellt intressanta. De flesta ser jag som gamla tanter tyvärr. Undantag finns förstås...

Om jag skulle bli singel nu skulle jag rikta in mig på åldersgruppen 30-35 år men skulle mkt gärna ha sex med 20-åringar. Skulle dock inte vilja bli tillsammans med en 20-åring. I en sådan relation kommer fler parametrar med i bilden.
Senast redigerad av Badabingbong! 2012-08-08 kl. 13:19.
Citera
2012-08-12, 23:58
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
Många intressanta och delvis förvånande svar.

Tycker dock att en del är lite väl politiskt korrekta dvs de säger att de attraheras mer av äldre kvinnor ju äldre de själva blir. Det har jag mkt svårt att tro. Med attraheras menar jag sexuell attraktion inte om man befinner sig på samma nivå mentalt eller om man ska gifta sig/bli tillsammans etc.

Detta är egentligen ganska simpel biologi. Män attraheras av de mest fertila kvinnorna vilket ju naturligt nog är unga könsmogna kvinnor. Detta är ju hårdkodat i vårt dna. Vårt moderna samhälle har en annan syn på detta och det är väl därför många förnekar denna attraktion.

Är själv 45 år men har svårt att se jämnåriga kvinnor som särskilt sexuellt intressanta. De flesta ser jag som gamla tanter tyvärr. Undantag finns förstås...

Om jag skulle bli singel nu skulle jag rikta in mig på åldersgruppen 30-35 år men skulle mkt gärna ha sex med 20-åringar. Skulle dock inte vilja bli tillsammans med en 20-åring. I en sådan relation kommer fler parametrar med i bilden.

50+ här och tjejer i samma ålder har alltid, sedan småskolan, varit de man tänder mest på.
Så är det fortfarande och jag ser inget slut på det.

Självklart har det funnits yngre tjejer som man tänt på också.
Och äldre med.
Men generellt är det same same som gäller.

/VV
Citera
2012-08-13, 09:04
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Med yngre kvinnor.., dejtar inte dessa. Skulle ärligt talat känna mig som ett halvpeddo att försöka uppvakta kvinnor som är i samma ålder som min son skulle dejta

Jepp, det skulle bli en inre konflikt av grandiosa mått. En äldre väninna till mig har som princip att alla män hon träffar måste vara äldre än sin egen son som är 25 nånting.

Citat:
Ursprungligen postat av Kakhaus
varför inte? finns många flickor där ute som tänder på äldre män!

Verkligen. Det är riktigt trevligt att inse att marknadsvärdet för en normalt funtad man men ett visst mått av social förmåga bara ökar med åren. Inte för att jag behöver det men smickrande att veta om.

För att svara TS. Som medelålders man (35 nånting) är mitt kvinnliga umgänge under 20 år väldigt begränsat. Det beror väl på att man har ganska lite gemensamt men en sådan åldersskillnad så det faller sig inte naturligt att man ens träffas. Sen är det sociala stigmat av att skända tonåringar ej att förakta. Det är helt enkelt inte helt oproblematiskt även i sexuellt frigjorda och i övrigt öppensinniga kretsar. Vidare är åldern inte den stora faktorn när det gäller hur attraktion uppstår. Visst kan någon ha en kropp och utseende som man tappar hakan av men om det är det enda lillflickan har att komma med så är i alla fall mitt intresse inte jättestort. Det måste finnas lite mer än så för att riktig attraktion skall uppstå.
Citera
2012-08-13, 14:58
Medlem
Ratads avatar
Det är nästan bara tjejer runt 25 och uppåt som jag tittar efter. Känns rätt bra att åldras normalt.
Citera
2012-08-13, 20:58
Medlem
13-åringar.
Citera
2012-08-13, 22:09
Medlem
30-45. Befinner mig i det spannet själv. I den åldern så börjar de flesta tjejer bli trygga i sig själva och är lättare att ha och göra med än någon som är i de lägre 20.
Citera
2012-08-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiator
30-45. Befinner mig i det spannet själv. I den åldern så börjar de flesta tjejer bli trygga i sig själva och är lättare att ha och göra med än någon som är i de lägre 20.
Beror på hur man ser det. Ofta är unga tjejer, särskilt tonåringar, lättare att manipulera och få att gå med på saker de egentligen inte vill.
Citera
2012-08-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Jepp, det skulle bli en inre konflikt av grandiosa mått. En äldre väninna till mig har som princip att alla män hon träffar måste vara äldre än sin egen son som är 25 nånting.

Verkligen. Det är riktigt trevligt att inse att marknadsvärdet för en normalt funtad man men ett visst mått av social förmåga bara ökar med åren. Inte för att jag behöver det men smickrande att veta om.

För att svara TS. Som medelålders man (35 nånting) är mitt kvinnliga umgänge under 20 år väldigt begränsat. Det beror väl på att man har ganska lite gemensamt men en sådan åldersskillnad så det faller sig inte naturligt att man ens träffas. Sen är det sociala stigmat av att skända tonåringar ej att förakta. Det är helt enkelt inte helt oproblematiskt även i sexuellt frigjorda och i övrigt öppensinniga kretsar. Vidare är åldern inte den stora faktorn när det gäller hur attraktion uppstår. Visst kan någon ha en kropp och utseende som man tappar hakan av men om det är det enda lillflickan har att komma med så är i alla fall mitt intresse inte jättestort. Det måste finnas lite mer än så för att riktig attraktion skall uppstå.
Men skulle det inte vara kul att bli bukis med sin son?
Citera
2012-08-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukonya
Beror på hur man ser det. Ofta är unga tjejer, särskilt tonåringar, lättare att manipulera och få att gå med på saker de egentligen inte vill.
Jo, fast de äldre kvinnnorna går ju ofta med på samma saker av sin egen fri vilja.
Citera
2012-08-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukonya
13-åringar.

Jaha där kom den

Men snart är det slut
Citera
2012-08-15, 19:54
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Jag är runt 50 år.

Det är som bilar när man var ung så var det Volvo Amazon, men nu är dom gamla och rostiga, och lika så är tjejer från den årgången lite skabbiga numera.
Man kör hellre en ny Mercedes Benz.
Men i bland får man nöja sig med vad som står på gården.

Det är självklart att man har samma intresse livet ut, ja 20 års tjejer.

Sen ärligt talat så är man inte lika intresserad av tjejer ju äldre man blir, man nöjer sig med sin gamla fru.

Men vist tittar man åt en ung snygg brud, skulle jag säga något annat så är det lögn, för syn fel har jag inte.

Det löser sig säkert TS!

Rullkragen
Citera
2012-08-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Jo, fast de äldre kvinnnorna går ju ofta med på samma saker av sin egen fri vilja.
Självklart, men då får man som man inte känna sin makt. Och vad är det då för mening?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in