• 1
  • 2
2012-06-22, 01:35
Medlem
pisshoras avatar
Jag undrar ni äldre män i medelåldern som inte längre är unga men inte jättegamla heller vad tänder ni på? Har ni genom att ni blivit äldre autoamtiskt slutat tända på yngre tjejer och nu tänder på kvinnor i er egen ålder?

Jag går ibland på strippklubb och de flesta jag ser är äldre gubbar i kostym som spanar på dessa unga tjejer. Är detta ovanligt och är det så att när man blir äldre så är det normala att man vill ha tanter och kärringar när man själv är äldre.

Det känns svårt att förstå att man plötsligt skulle sluta tända på tjejer som är typ 19-20 bara för man själv blir äldre..de är ju lika snygga för det. Slutar man tycka det?

Jag tycker det verkar jävligt ångestladdat och deprimerande att bli äldre och sen inte ha en chans på dessa unga fina tjejer. Vad ska man göra då? Ska man ta livet av sig eller nöja sig med en gammel tant eller ska man köpa sex?

Vad tänker ni om detta? Jag vill veta hur de flesta tänker?
Citera
2012-06-22, 05:25
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Vet inte om mina 35 år räcker, men personligen har jag inte tänt på 19-åringar sedan jag var 25. Jag kan avgöra om de ser bra ut, men helhetsintrycket går i botten av de alltid är som 19-åringar är mest; helt jävla clueless.

För mig har åldern på det jag spanar på helt klart ändrats med åren. Dels har åldersgrupperna jag gillar blivit högre, dels verkar det acceptabla ålderdspannet öka. Exempel:

När jag var 20 gillade jag tjejer mellan 18 och 25, men nu är min sweet spot 25-40. Skulle tippa på att det är 30-55 om tio år...
Citera
2012-06-22, 07:16
Medlem
Akilles-själs avatar
Rent fysiskt (kroppsligen) tänder jag på det jag alltid gjort fortfarande idag (i motsatts till vad de flesta andra (svenska) män i min ålder i alla fall påstår utått).
Men så fort kroppsspråket sätter igång och munnen öppnas för tvåvägs komunikation så ryker de yngre kvinnorna oftast för mig (och då inte bara för kärlek utan även för sex då det blivit så fruktansvärt avtändande för mig).
Men visst ute på en öde ö utan lagar och regler och utan annat kvinnligt sällskap (och hon är med på noterna såklart) så skulle man nog inte vara allt för tråkig och laglydig efter några dagar, antar jag...
Min kuk har alltid föredragit kvinnor mellan 22-43 och det kommer den nog alltid göra.
Som grabb var man känd för att fälla de äldre pumorna och på åldernshöst kommer jag nog vara en ful gubbe istället :-)
Citera
2012-06-22, 10:13
Medlem
Repolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDestroy
Vet inte om mina 35 år räcker, men personligen har jag inte tänt på 19-åringar sedan jag var 25. Jag kan avgöra om de ser bra ut, men helhetsintrycket går i botten av de alltid är som 19-åringar är mest; helt jävla clueless.

För mig har åldern på det jag spanar på helt klart ändrats med åren. Dels har åldersgrupperna jag gillar blivit högre, dels verkar det acceptabla ålderdspannet öka. Exempel:

När jag var 20 gillade jag tjejer mellan 18 och 25, men nu är min sweet spot 25-40. Skulle tippa på att det är 30-55 om tio år...

Håller med utifrån de premisser jag gissar mig till att du har. Det känns dock som du pratar om mer än "tänder på". Du pratar om att allt för unga tjejer är naiva, att du vill ha en viss personlig mognad.

Visst.

Men är man en gammal snuskgubbe som går på stripklub och köttet är det enda man är ute efter så kan jag tänka mig att det är nån liten 18-åring man vill förgripa sig på.
Citera
2012-06-22, 15:58
Medlem
Bbobis avatar
Förändras såklart genom hela livet.

När man var liten, kanske runt tio år kunde man väll vara kär i någon jämåring. Blir man ju såklart inte längre. Samma sak med alla åldrar upp till 18 iaf.

Har själv inte passerat 30 men avskyr 18åringar. Så dumma, fjantiga, gapiga etc när man är ute (samt när man jobbar) att jag vantrivs i sällskap av dessa individer som beter sig som man antagligen gör när man just börjat gå ut och tror att man måste gapa och skrika på krogen för att visa hur rolig person man är.

Ni 18 åriga tjejer som läser detta (om någon. tvivelaktigt). Fan bete er som folk. Ert beteende är direkt avtändande.

En syn jag såklart inte hade när jag själv var där i börja på vuxenlivet.

Och som sagt så fortsätter det nog så hela livet ut. Man föredrar nog alltid människor som passerat vissa stadier som man själv gjort.
Citera
2012-06-22, 17:05
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repolainen
Håller med utifrån de premisser jag gissar mig till att du har. Det känns dock som du pratar om mer än "tänder på". Du pratar om att allt för unga tjejer är naiva, att du vill ha en viss personlig mognad.

Visst.

Men är man en gammal snuskgubbe som går på stripklub och köttet är det enda man är ute efter så kan jag tänka mig att det är nån liten 18-åring man vill förgripa sig på.

Nja, så är det inte för mig. Även om jag bara ska glo på naket så föredrar jag nog lite äldre än så. Folk under 20-22 har helt enkelt inte vuxit klart än, och det syns allra mest i ansiktet. Klart man kan se om tjejen är snygg eller inte redan vid 18, och jag föredrar så klart en snygg 18-åring före en ful 35-åring, men om jag får välja mellan att se en snygg 20-åring och en snygg 30-åring strippa, så väljer jag 30-åringen alla gånger.

Om vi säger så här: skulle min tjej ge mig frikort på Kate Blanchet i Victoria OCH Megan Fox i Transformers men jag får bara knulla med en av dem så blir det Kate som får bita i kudden...
Citera
2012-06-22, 18:22
Medlem
kinky_Ms avatar
Jag som passerat 40 tänder inte på unga småflickor. Mogna damer har så många fördelar som du aldrig hittar bland de under 30.
Tänder aldrig på tjejer som är typ 19-20 år längre.
Citera
2012-06-22, 20:53
Bannlyst
Tänder på allt!
Hade senast sex med en tjej som var +60, fan vad skönt!
Tror att det mentala är viktigt, gilla, mjuk, skön, krama, allt detta eggar sen spelar åldern nada roll. Min mening.
Citera
2012-06-23, 00:02
Medlem
pokers avatar
Snart 40 och tänder definitivt på tjejer runt 20. Rent sexuellt så gillar jag samma saker nu som när jag var yngre. Till skillnad från tidigare åsikter så skulle det vara hur läckert som helst att få sätta på en omogen och oerfaren 18-åring...

Lär inte hända, tyvärr. Men det kan jag leva med så jag tror inte jag tar livet av mig för den sakens skull.
Senast redigerad av poker 2012-06-23 kl. 00:10.
Citera
2012-06-23, 01:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pisshora
Jag undrar ni äldre män i medelåldern som inte längre är unga men inte jättegamla heller vad tänder ni på? Har ni genom att ni blivit äldre autoamtiskt slutat tända på yngre tjejer och nu tänder på kvinnor i er egen ålder?

Jag går ibland på strippklubb och de flesta jag ser är äldre gubbar i kostym som spanar på dessa unga tjejer. Är detta ovanligt och är det så att när man blir äldre så är det normala att man vill ha tanter och kärringar när man själv är äldre.

Det känns svårt att förstå att man plötsligt skulle sluta tända på tjejer som är typ 19-20 bara för man själv blir äldre..de är ju lika snygga för det. Slutar man tycka det?

Jag tycker det verkar jävligt ångestladdat och deprimerande att bli äldre och sen inte ha en chans på dessa unga fina tjejer. Vad ska man göra då? Ska man ta livet av sig eller nöja sig med en gammel tant eller ska man köpa sex?

Vad tänker ni om detta? Jag vill veta hur de flesta tänker?

Medelålders man svarar.. (i mitten av 40)

Syns nästan att det är nästan lättare att svara vad som avtänder mig och här sätter jag obönhörligt på första plats : desperation.

En kvinna som bara skall ha sig ett ligg i mellan 35-40 års åldern får alla mina varningsklockor att ringa. Orsaken är enkel.., man önskar sig en avkomma. Finner inte detta beteende hos gifta kvinnor med barn (undantag finns givetvis). Ryser av detta..

Vad tänder mig då ?

Självrespekt/värde, förmågan av att ha en trevlig afton tillsammans där bägge parter njuter av varandras sällskap (man märker ju sånt). Själv behöver jag inte ha så bråttom.., jag önskar att få det rätt, det är en fin känsla när det sker..

Ts.., det finns många vackra kvinnor på 40 +, kruxet är bara här att finna var de rör sig.., de är inte lika ofta ute på krogen..

Med yngre kvinnor.., dejtar inte dessa. Skulle ärligt talat känna mig som ett halvpeddo att försöka uppvakta kvinnor som är i samma ålder som min son skulle dejta

Men när det är sagt : Megan Fox o resten av dessa babes : Javisst, de tänder mig
Senast redigerad av Snapcount 2012-06-23 kl. 01:49.
Citera
2012-06-23, 11:34
Medlem
Min erfarenhet är att smaken breddas när man blir äldre. Är själv det. Äldre alltså. Kan tända på allt från 20 - 60. Och man är definitivt inte chanslös på yngre tjejer när man blir äldre. Handlar naturligtvis bara om att hitta yngre som gillar äldre. Och det är inte ovanligt. Min favoritålder är runt 40. Kombinerar den yngre och äldre kvinnans fördelar. Mogen men ändå ung. Missar aldrig "trädgårdsonsdag" http://tradgard.blogg.se/images/2012..._201979709.jpg Pernilla till höger, mmmmm...
Citera
2012-08-08, 04:27
Medlem
Kakhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poker
Snart 40 och tänder definitivt på tjejer runt 20. Rent sexuellt så gillar jag samma saker nu som när jag var yngre. Till skillnad från tidigare åsikter så skulle det vara hur läckert som helst att få sätta på en omogen och oerfaren 18-åring...

Lär inte hända, tyvärr. Men det kan jag leva med så jag tror inte jag tar livet av mig för den sakens skull.

varför inte? finns många flickor där ute som tänder på äldre män!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in