Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Jag har blockat Viafone, numera isales i ca 6 månader. Blockar jag ett nr så dröjer det 1-2 veckor innan dom ringer med ett nytt nr. Men det jag blockat fortsätter dom ofta ringa några gånger till ser jag på samtalshistoriken men samtalet går inte fram.
Nu efter ihärdigt blockande i flera månader har dom slutat ringa. Nog blockat 10-12 mobilnr ifrån isales under den tiden.
Så sluta inte blocka. Tillslut verkar dom ge med sig. Jag tänker fan inte Maila dom och säga till dom att sluta ringa som dom erbjuder på sin hemsida om man vill få dom att sluta. Jag ska inte aktivt behöva tacka nej till dessa bedragare.
ja litar inte på att isales skulle sluta ringa om jag fyller i den där.. ja har truecaller så kan blockera deras nummer, men just nu så jävlas ja med dom,
ställer dom frågor som inte angår dom så frågar jag frågor om dom.vad dom heter, personnummer, osv sen ber jag dom upprepa deras "sälj pitch" flera gånger går verkligen in på djupet med idiotfrågor.
jasså comhem+ kan ja titta på svt då?. hur gör ja för att ladda ner internet. undviker dom att svara så börjar ja beställa en kebab med ris & bara röd sås. eftersom ja har automatisk inspelning & ja inte tror dom kan lägga på luren så är mitt mål hålla dom i telefon i 20-30min och tala om för Achmed att ja kommer göra det i fortsättningen.