13 130 besökare online
857 191 medlemmar • 45 829 182 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Arbetsliv och arbetsmarknad
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Conny89
Medlem
Conny89s avatar
Hejsan! Jag har nyligen blivit kallad till en intervju hos Viafon Sweden AB i Kista.
Jag undrar om någon här på flashback har någon information om detta företag?
Kan man lita på dom? är dom ärliga? betalar dom ut lönen ordentligt? osv osv.

Undrar eftersom att det finns så pass mycket bluff företag inom alla dessa telefonförsäljnings företag..

Tack i förväg!

boyculture
Medlem
Jobbade där en månad i somras. Det har nu gått 2½ vecka sedan jag skulle fått min lön, vilket jag fortfarande inte fått. Har senaste veckan försökt ringa till deras reception varje dag, men den är konstant upptagen. Har även skickat mail, men inte fått något svar.

femma
Medlem
femmas avatar
Det jag har hört/sett om Viafone är att det är massa D-kändisar som jobbar där. Typ Rodny da silva och Rosanna charles bland annat.. När dom gör reklam för företaget i sina bloggar låter det ju bra och dem påstår att dom tjänar bra..

Är också nyfiken på det företaget, hur det är att jobba där mm. Uppdatera tråden när du jobbat där ett tag!

comviq245
Medlem
Jag har jobbat på Viafone sedan i september och jag har väl inte riktigt tjänat så mycket som dom sa, men jag är trots allt bara 20år och drar ändå in strax över 35000/mån. Stämningen är bra men jobbet kan också vara stressigt ..... Skulle nog ändå ge godkänt betyg åt Viafone

coolaballo
Medlem
coolaballos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comviq245
Jag har jobbat på Viafone sedan i september och jag har väl inte riktigt tjänat så mycket som dom sa, men jag är trots allt bara 20år och drar ändå in strax över 35000/mån. Stämningen är bra men jobbet kan också vara stressigt ..... Skulle nog ändå ge godkänt betyg åt Viafone
tackar tackar
Told by an idiot, full of sound and fury,
Signifying nothing. - Macbeth v.v.2

djohansson1982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny89
Hejsan! Jag har nyligen blivit kallad till en intervju hos Viafon Sweden AB i Kista.
Jag undrar om någon här på flashback har någon information om detta företag?
Kan man lita på dom? är dom ärliga? betalar dom ut lönen ordentligt? osv osv.

Undrar eftersom att det finns så pass mycket bluff företag inom alla dessa telefonförsäljnings företag..

Tack i förväg!

Tog/fick du jobbet? Tjänar man bra?

Conny89
Medlem
Conny89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djohansson1982
Tog/fick du jobbet? Tjänar man bra?

förlåt för det sena svaret, nej jag tog aldrig jobbet. Jag fick ett jobberbjudande som var mer lockande!

Ramones
Medlem
Vill varna för detta företag. Börja inte jobba här!

Jobbade på detta företag i ett par månader innan jag sa upp mig.
Otrevligaste cheferna jag varit med om med VDn Aras Atroshi i spetsen som hittar nåt att klaga på.
Tex så skällde han ut en kille och gav honom en muntlig varning när han stog och diskade sina två matlåder och lät vattnet rinna, för detta fick killen en muntlig varning då han enligt Aras lät vattnet rinna i onödan och därmed kostade företaget pengar...
Bara ett av många fall som finns.

Hela ledningen på företaget är inte dåliga på att fiffla med folks löner heller.
Var inte ovanligt att 4-5 personer stog i kö utanför ledningens dörr när lönespecen kom då det saknades timmar samt ovanligt många ånger. Tex så var det en tjej som en månad hade sålt sammanlagt 84 mobila bredband varav 69 av hennes kunder hade ringt in och ångrat sig vilket alla som arbetat med telefonförsäljning vet är helt orimliga siffror om man inte har ringt och verkligen blåst kunderna...
När hon sedan bad om att få ut kontaktuppgifterna till alla sina kunder för att kunna ringa och kolla så att de verkligen hade ångrat sig så gick det enligt Aras och de övriga inte att få ut uppgifterna ur systemet av någon konstig anledning. Veckan därpå så var tjejen borta...

Enda positiva med detta företag är de fräscha lokalerna, annars är allt skit.

Och du "comviq245", det råkar inte vara Aras, Armanj, Ali eller någon annan av er familj som sitter bakom nicknamet?

Hahah, "drar in 35k i månaden". Finns inte en säljare på företaget som har över 16k efter skatt, och de som ligger på 15k+ är topp 3 säljarna på företaget. Resten har väl nånstans mellan 8-11k efter skatt.
Även om man på utbildningen får höra att snittlönen på kontoret är runt 28k,
Senast redigerad av Ramones 2013-01-24 kl. 21:53.

femma
Medlem
femmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramones
Vill varna för detta företag. Börja inte jobba här!

Jobbade på detta företag i ett par månader innan jag sa upp mig.
Otrevligaste cheferna jag varit med om med VDn Aras Atroshi i spetsen som hittar nåt att klaga på.
Tex så skällde han ut en kille och gav honom en muntlig varning när han stog och diskade sina två matlåder och lät vattnet rinna, för detta fick killen en muntlig varning då han enligt Aras lät vattnet rinna i onödan och därmed kostade företaget pengar...
Bara ett av många fall som finns.

Hela ledningen på företaget är inte dåliga på att fiffla med folks löner heller.
Var inte ovanligt att 4-5 personer stog i kö utanför ledningens dörr när lönespecen kom då det saknades timmar samt ovanligt många ånger. Tex så var det en tjej som en månad hade sålt sammanlagt 84 mobila bredband varav 69 av hennes kunder hade ringt in och ångrat sig vilket alla som arbetat med telefonförsäljning vet är helt orimliga siffror om man inte har ringt och verkligen blåst kunderna...
När hon sedan bad om att få ut kontaktuppgifterna till alla sina kunder för att kunna ringa och kolla så att de verkligen hade ångrat sig så gick det enligt Aras och de övriga inte att få ut uppgifterna ur systemet av någon konstig anledning. Veckan därpå så var tjejen borta...

Enda positiva med detta företag är de fräscha lokalerna, annars är allt skit.

Och du "comviq245", det råkar inte vara Aras, Armanj, Ali eller någon annan av er familj som sitter bakom nicknamet?

Hahah, "drar in 35k i månaden". Finns inte en säljare på företaget som har över 16k efter skatt, och de som ligger på 15k+ är topp 3 säljarna på företaget. Resten har väl nånstans mellan 8-11k efter skatt.
Även om man på utbildningen får höra att snittlönen på kontoret är runt 28k,

Är det bara provision man får eller är det timlön också? Vad fick du in per månad när du jobbade där? Overall låter de ju inte värt, men undrar ändå..

MrChrisBlack
Medlem
Någon som jobbar där, Ts hur gick intervjun tog du jobbet eller?

Noaf
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChrisBlack 
Någon som jobbar där, Ts hur gick intervjun tog du jobbet eller?
Jag fick jobbet hur lätt som helst utan tidigare erfarenheter av försäljning.
Dag 1 "Utbildningen" så var det en snygg tjej som presenterade företagets projekt (hört att hon blivit knullad av hela ledningen) tillsammans är Armanj med och presenterar företaget. Armanj är alltså delägare i det familjeägda företaget.

50kr per timme och 12kr i provision är alltså lönen och man börjar sälja poskodlotter till befintliga kunder hos Postkodlotteriet. Dessa figurer erbjuder då 12% i semestersättning som är inkluderad i lönen (DETTA SKA DU AKTA DIG FÖR).
Så på dag 2 har vi satt igång med försäljningen och då märker man hur trist det är att övertyga en irriterad pensionär.
"Jag är stenhård mot fulspel" sa Armanj tidigare men så upptäckte jag bit efter bit allt fulspel som företaget är uppbyggt av.

OM DU SKA BÖRJA JOBBA DÄR så råder jag dig att inte låta dig luras av den fina lokalen dom har, det fina pingisbordet, sofforna, kaffeautomaterna osv..
Man märker ganska snart hur dom låter välklädda svennar synas dom första dagarna, förr eller senare fattar man det man behöver fatta, är det inte ett komiskt företag? Oja.. Nu ska vi se om jag ska säga upp mig eller bara sabba allt för dom.

Svara på ämne
Topp Dela »