2012-06-20, 11:04
Medlem
Cardinalens avatar
Trodde att höger var vanligast, tydligen inte.

Kör på höger, försökte med vänster men det går ju inte! Den sätter ju sig perfekt på högern.
Citera
2012-06-20, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardinalen
Trodde att höger var vanligast, tydligen inte.

Kör på höger, försökte med vänster men det går ju inte! Den sätter ju sig perfekt på högern.

Trodde jag också då mina vänner som också snusar kör på höger. Jag kan absolut inte köra på vänster då den sitter på tanden.
Citera
2012-06-20, 11:48
Medlem
Naawbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Souron
båda sidor, dock aldrig i mitten. Jag trodde att man kunde snusa av strängen där? kan någon bekräfta det?
Jag kan bekräfta det.

Jag har alltid snusat portion i mitten, har dock fått råd av min tandläkare att variera mellan sidorna och mitten för att tandköttet skall få tid på sig att läka.
Citera
2012-06-20, 11:55
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Jag började på vänster sida under överläppen och varierade med höger sida. Sen började jag med höger och vänster sida på underläppen och nu ett tag tillbaka har jag för det mesta under tungan.

Under tungan är det bästa stället, tänderna blir inte snusbruna och det slår på bra.
Snusar portion.
Citera
2012-06-20, 12:00
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naawb
Jag kan bekräfta det.

Jag har alltid snusat portion i mitten, har dock fått råd av min tandläkare att variera mellan sidorna och mitten för att tandköttet skall få tid på sig att läka.

ok samma här men för mig är det på vänster sida som gäller min tandläkaren gav rådet att variera på sidorna typ varannan prilla något jag fan inte klarar så mycket av.
jag snusar i regel påse sällan lös vid lös är det närmare mitten men fortfarnde vänster sida.

när jag lägger in en påse på vänstern ligger den fint som bara den medans om jag lägger på höger känns påsen jättestor och skaver typ och fastnar

de enda gångerna det blir höger är om jag kör dubbla eller tredubbla med påsar vilket händer ibland då går det bättre eftersom prillan på andra sidan skjuter upp läppen lite

värt att tillägga är att jag är mest högerhänt när jag gör saker men på vissa saker är jag vänster dock så kör jag det som känns mest naturligt och lättast för mig
Citera
2012-06-20, 12:05
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkin
Kan du länka please?

Kallas "dip" (dipping tobacco). Är någon avkomma av snus som oftast används i underläppen. Enligt min erfarenhet är användaren oftast inte sen med att spotta ut all saft som med tuggtobak, men det smakar inte starkare än snus.

Känns väldigt redneck enligt mig med, förmodligen för att det ser ut som en fet lösing i underläppen och det spottas hela tiden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dipping_tobacco
Senast redigerad av Atticus-Finch 2012-06-20 kl. 12:11.
Citera
2012-06-20, 13:27
Medlem
xDs avatar
Jag började snusa på vänstersidan men snusar lika mycket på högersidan numera. Jag lägger endast prillan i mitten av läppen om det har blivit sår på båda sidor. Snusar portion. Gärna General.
Citera
2012-06-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atticus-Finch
Jag började på vänster sida under överläppen och varierade med höger sida. Sen började jag med höger och vänster sida på underläppen och nu ett tag tillbaka har jag för det mesta under tungan.

Under tungan är det bästa stället, tänderna blir inte snusbruna och det slår på bra.
Snusar portion.

Så du går helt seriöst med snusen under tungaN? svider ju fan, men blir och testa de nu då
Citera
2012-06-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Souron
båda sidor, dock aldrig i mitten. Jag trodde att man kunde snusa av strängen där? kan någon bekräfta det?

Som jag skrivit tidigare i tråden, ja. Gjorde det då jag var yngre, den har fortfarande inte växt tillbaka.
Citera
2012-06-20, 14:47
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontomtheinvisible
Så du går helt seriöst med snusen under tungaN? svider ju fan, men blir och testa de nu då

Kör på bara, rekommenderar white då de blir blöta nog av all saliv där under.
Citera
2012-06-20, 17:11
Medlem
Badnads avatar
Testa Rumpaaaaaa ... Hört att man får en jävla kick !!!!
Citera
2012-06-20, 19:46
Medlem
Dixits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkin
Ja det vet jag att oftast sidorna..
Söte dock nåt annat svar

Innanför förhuden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera