Menar att om man råkat sova en natt med snusen inne så kan jag inte snusa på vänster sida på ett tag och då har jag provat med höger sida men det känns jättekonstigt.
agree
jag är "allt i allo på snus och det var bara att vänja sig, just like u maan
Började snusa i mitten för att jag ville fräta bort strängen. Detta tyckte jag var häftigt då jag var 13-14~ Snusade på vänster sida länge men fick uppdraget tandkött samt ett hål in till tandroten så jag försöker lära mig snusa på höger sida nu... Det går dåligt.
Det enda rätta svaret är enligt mig den sida vars man använder hjärnhalvan mest (vänster om du är högerhänt och viceversa). Det känns rätt att "korsa in snusen" enligt mig.
Nu var det flera år sedan jag snusade men då skedde det i vänster överläpp. Bytte dock till höger sida efter att tandhalsen började synas på överdelen av framtanden på vänster sida, men tyckte aldrig det var riktigt behagligt och lade av snusningen.
Måste dock berätta om min farfar som snusar i mitten på underläppen. Det är hardcore, tycker jag.
Just det, sedan snusade jag aldrig fjollsnus. (påsar)
Snusar inte längre regelbundet men brukade försöka varva mellan höger och vänster sida under överläppen. Med vänster respektive höger sida menar jag ungefär ovanför den vänstra eller högra hörntanden. Där ligger den fint och kör man varannan sliter det mycket mindre på tandköttet, i alla fall för mig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!