2012-06-19, 23:41
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Ja nu vet jag dock inte hur långt du har till grannen, men jag tänkte mig 100m, give or take.
Men tillbaka. Fruktansvärt dumt att strunta i hjälmen om dessa rykten nu stämmer. Känns som om det vore bekvämare att ha på sig den istället för att ha den på styret, rent körmässigt?

På bilden kan man se att mannen har varit på väg in till Vimmerby med tanke på spåren efter motorcykeln.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/15005858/800/normal/473ef568b9fda/mcw.jpg

Skulle nog snarare tippa på att han varit på väg åt andra hållet och släpats med i / studsat mot fronten på lastbilen. Annars har lastbilen vänt efter olyckan.
Kollar man på facebookbilden så verkar han inte så intresserad av att köra på bana med tanke på hur bakdäcket ser ut.
Senast redigerad av ab12 2012-06-19 kl. 23:47.
Citera
2012-06-20, 00:34
Medlem
Får känslan av att det kan vara självmord. Varför skulle han annars komma över på fel sida vägen, på en raksträcka och just när en lastbil dyker upp?
Citera
2012-06-20, 00:59
Medlem
cschrilles avatar
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/550886_10150824911741283_1156161605_n.jpg
Är förmodligen hojen han körde, samma person, samma Kawasaki-gröna färg.

Så alltså körde han en olaglig cross på vägen, att han kommit över i fel körfält beror kanske på däcken. Alla som kört med crossdäck på asfalt vet hur hemskt det är, studsar fram och tillbaka och jävligt svårt att svänga.
Citera
2012-06-20, 02:01
Medlem
HIMBF2s avatar
usch, ser hemskt ut! jag som tänkte köpa lätt mc nästa vecka utan kort, får lite andra tankar när man ser detta, är lika gammal som killen...får kanske hålla mig till bilen iaf.

R.I.P
Citera
2012-06-20, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIMBF2
usch, ser hemskt ut! jag som tänkte köpa lätt mc nästa vecka utan kort, får lite andra tankar när man ser detta, är lika gammal som killen...får kanske hålla mig till bilen iaf.

R.I.P
Klokt sagt. Det ar nog bast att vanta tills man ar redo trots allt.
Citera
2012-06-20, 06:44
Medlem
SirDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Hur många Mc-förare har förolyckats i trafiken i år egentligen? Känns som att det eskalerat ganska kraftigt

För många helt klart!
Men om man räknar bort de under 25 (med sporthoj), de som inte har körkort och de som kör mer än 50 km/h för fort vid olyckstillfället. Då är riskerna inte så överdrivet farlig för oss andra. Med andra ord, kör man "som folk" så är det farligt att köra mc, men inte så farligt som många tror.
Citera
2012-06-20, 13:33
Medlem
Nbagss avatar
Fy fan så tragiskt detta är, spelar fan ingen roll om det var oreggat fordon etc, lika jävla tragiskt för det!
Killen kunde köra, dock med lite väl stora risker ibland kanske, har hört flera orsaker till vad som kan ha hänt men tänker inte skriva massa skit ifall det inte skulle stämma, dock var det inte en last/timmerbil utan en skåpbil typ.

Bland dom skönaste personer jag träffat, Vila i frid <3
Citera
2012-06-20, 13:59
Medlem
Vintervilars avatar
En brandman som varit på plats berättade i förmiddags att föraren hade haft hjälmen under armen samtidigt som han körde om ett flertal bilar. Efter en omkörning tappade han hjälmen, vände sig bakåt för att se efter, och vinglade in i fel körbana. Lastbilen, med likkistor som last, hade inte en chans att väja undan.
Citera
2012-06-20, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervilar
En brandman som varit på plats berättade i förmiddags att föraren hade haft hjälmen under armen samtidigt som han körde om ett flertal bilar. Efter en omkörning tappade han hjälmen, vände sig bakåt för att se efter, och vinglade in i fel körbana. Lastbilen, med likkistor som last, hade inte en chans att väja undan.
Likkistor är du säker? Sjuk ironi alltså om det stämmer.
Vad säger man är huvudet dumt får kroppen lida. Ännu en som tragiskt dör pga sin egen dumhet. :/
Citera
2012-06-20, 14:08
Medlem
Vintervilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Likkistor är du säker? Sjuk ironi alltså om det stämmer.
Vad säger man är huvudet dumt får kroppen lida. Ännu en som tragiskt dör pga sin egen dumhet. :/
Dessvärre, ja. Där kan man verkligen snacka om ödets ironi. Mycket tragisk händelse.

Det var för övrigt andra gången lastbilschauffören krockat med en MC.
Citera
2012-06-20, 17:17
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nbags
Fy fan så tragiskt detta är, spelar fan ingen roll om det var oreggat fordon etc, lika jävla tragiskt för det!
Killen kunde köra, dock med lite väl stora risker ibland kanske, har hört flera orsaker till vad som kan ha hänt men tänker inte skriva massa skit ifall det inte skulle stämma, dock var det inte en last/timmerbil utan en skåpbil typ.

Bland dom skönaste personer jag träffat, Vila i frid <3
Klart som fan att det har betydelse om han körde oreggat/utan kk/utan hjälm! Och kom sedan inte och påstå att han kunde köra. Hade han kunnat det hade han levt. Att kunna slanga är inte att kunna köra hoj.
Skärp dig. Tragiskt är det, men inte av de skäl du avser.
Citera
2012-06-20, 18:06
Medlem
Corrans avatar
Jag kör själv långtradare, och de som beter sig sämst runt en måste nog va mc åkare....dock inte "glidare".

Angående att de just skedde på en raksträcka. Vet inte hur många grejer jag varit med om...på "bra" vägar, men att de ändå lyckats skapa situationer.

Det är lite konstigt tycker jag...gillar man att åka mc tycker jag samtidigt att man borde ha lite förståelse för teknik och fysik. Kör man med absolut noll i marginal så är det små skitsaker som kan ta död på en. Kan va allt från ett väldigt litet tekniskt fel på hojen, till att man själv gör fel.

Den mest idiotiska grejen jag var med om var på E6 söder om Göteborg. Sitter och kör mitt 24 meters ekipage...som jag skulle gissa på vägde runt 40-50 ton den gången. En mc åkare tröttnar på en som kör om mig ganska "långsamt". Men helt ärligt tröttna han redan efter 5 sekunder...så tålamod var väl inte hans grej heller direkt. Så han går ut i väggrenen och drar om full speta där...åker in framför mig och bromsar...för att sen vända sig bakåt, peka finger åt han som körde om...och med 3-4 meters marginal från mig köra bort....på bakhjulet.

En sån människa ska inte ens cykla. Ogillar att dra grupper åt ena eller andra hållet...men när de kommer till sportigare hojar och dess förare.... Och då är jag ändå själv motorintresserad. Så ALLT kan verkligen hända, tyvärr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in