Jag kör själv långtradare, och de som beter sig sämst runt en måste nog va mc åkare....dock inte "glidare".
Angående att de just skedde på en raksträcka. Vet inte hur många grejer jag varit med om...på "bra" vägar, men att de ändå lyckats skapa situationer.
Det är lite konstigt tycker jag...gillar man att åka mc tycker jag samtidigt att man borde ha lite förståelse för teknik och fysik. Kör man med absolut noll i marginal så är det små skitsaker som kan ta död på en. Kan va allt från ett väldigt litet tekniskt fel på hojen, till att man själv gör fel.
Den mest idiotiska grejen jag var med om var på E6 söder om Göteborg. Sitter och kör mitt 24 meters ekipage...som jag skulle gissa på vägde runt 40-50 ton den gången. En mc åkare tröttnar på en som kör om mig ganska "långsamt". Men helt ärligt tröttna han redan efter 5 sekunder...så tålamod var väl inte hans grej heller direkt. Så han går ut i väggrenen och drar om full speta där...åker in framför mig och bromsar...för att sen vända sig bakåt, peka finger åt han som körde om...och med 3-4 meters marginal från mig köra bort....på bakhjulet.
En sån människa ska inte ens cykla. Ogillar att dra grupper åt ena eller andra hållet...men när de kommer till sportigare hojar och dess förare....

Och då är jag ändå själv motorintresserad. Så ALLT kan verkligen hända, tyvärr!