2012-06-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nbags
Fy fan så tragiskt detta är, spelar fan ingen roll om det var oreggat fordon etc, lika jävla tragiskt för det!
Killen kunde köra, dock med lite väl stora risker ibland kanske, har hört flera orsaker till vad som kan ha hänt men tänker inte skriva massa skit ifall det inte skulle stämma, dock var det inte en last/timmerbil utan en skåpbil typ.

Bland dom skönaste personer jag träffat, Vila i frid <3

Skåpbil? Tror inte jag får köra den bilen med mitt b-kort
Citera
2012-06-20, 19:21
Medlem
epost72s avatar
Tror de flesta anser att fordonet i fråga är en lastbil.
Skåpbil
Lastbil
Timmerbil
Man kan ju fundera över hur man inledningsvis fick för sig att det handlade om en timmerbil.
En del kallar det nog skåpbil beroende på att det är ett lastbilschassi med ett monterat skåp.

Detta om detta.

Tur i oturen iaf att han inte drog med sig någon mer i döden även om lastbilschauffören säkert lider psykiskt.
Citera
2012-06-20, 21:43
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nbags
Fy fan så tragiskt detta är, spelar fan ingen roll om det var oreggat fordon etc, lika jävla tragiskt för det!
Killen kunde köra, dock med lite väl stora risker ibland kanske, har hört flera orsaker till vad som kan ha hänt men tänker inte skriva massa skit ifall det inte skulle stämma, dock var det inte en last/timmerbil utan en skåpbil typ.

Bland dom skönaste personer jag träffat, Vila i frid <3

Jag trodde också att jag kunde köra motorcykel innan jag började på intensivkursen, tji fick jag.
Att köra rakt fram är inte att köra motorcykel, det är så mycket mer som man måste kunna för att få en säker körning.
Har man tagit MC-kort så vet man hur farligt det är i trafiken och så vet man även att en dåre som denna kille utgör en stor fara med sin buskörning. Hjälmen under armen? Bara det säger väl det mesta.
Fan så mycket bekvämare att ha hjälmen på huvudet än under armen när man kör.

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2012-06-20, 21:52
Medlem
Nbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Klart som fan att det har betydelse om han körde oreggat/utan kk/utan hjälm! Och kom sedan inte och påstå att han kunde köra. Hade han kunnat det hade han levt. Att kunna slanga är inte att kunna köra hoj.
Skärp dig. Tragiskt är det, men inte av de skäl du avser.
Men ditt pucko. Det jag sa var att det är lika jävla tragiskt även om fordonet inte är reggat, jag tycker ju inte mindre synd om han för det. Så käften ditt drägg.
Citat:
Ursprungligen postat av meca777
Skåpbil? Tror inte jag får köra den bilen med mitt b-kort
Hörde bara det av en snubbe som sa att han sett den krockade bilen..
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Jag trodde också att jag kunde köra motorcykel innan jag började på intensivkursen, tji fick jag.
Att köra rakt fram är inte att köra motorcykel, det är så mycket mer som man måste kunna för att få en säker körning.
Har man tagit MC-kort så vet man hur farligt det är i trafiken och så vet man även att en dåre som denna kille utgör en stor fara med sin buskörning. Hjälmen under armen? Bara det säger väl det mesta.
Fan så mycket bekvämare att ha hjälmen på huvudet än under armen när man kör.

Som man bäddar får man ligga.
Jag vet, jag har mc-kort och hoj. Vad jag hörde var det en extra hjälm och inte den han skulle ha på huvudet.
Citera
2012-06-20, 22:43
Medlem
Svartpixlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervilar
En brandman som varit på plats berättade i förmiddags att föraren hade haft hjälmen under armen samtidigt som han körde om ett flertal bilar. Efter en omkörning tappade han hjälmen, vände sig bakåt för att se efter, och vinglade in i fel körbana. Lastbilen, med likkistor som last, hade inte en chans att väja undan.

Livsfarligt att vända sig om, hamnade själv nästan i diket när man var ung och dum. Man tror man kör rakt men när man vänder sig fram igen är man på väg åt ett helt annat håll.
Citera
2012-06-20, 22:53
Medlem
Såg denna killen i stan, han körde på bakhjulet mellan mötande bilar på torget med massa barn. Även polis var och tog upp en anmälan på en påkörd unge utanför statshotellet hörde jag av en bekant.
Aldrig sett denna killen köra på detta vis innan. Drogpåverkad? Vet det sen tidigare att denna killen tagit droger..
Citera
2012-06-21, 00:47
Medlem
Jaha ! lastbilen är en två axlad volvo FH 12 420 HK. Ej timmerbil, utan vanlig lastbil utan boggieaxel. Skåp. Har sett den. smällen sitter mitt i och grön plast och dubb avtryck finns kvar från mc Kawasaki.

Viltbarriär som kollapsat kylargrill. 4 exljus + stötfångare . m.m Fruktansvärd smäll . Överkörd yngling som troligen kommit från astrid lindgrens värld för att ta sig genväg ut i sandlådan utanför stans motorarena Gnagaredalen.

Sett vederbörande ofta i centrala vimmerby , på bakhjulet och jättefort i stan. Något var hemskt fel. ingen regad mc . Inga försäkringar gäller. Hur kan anhöriga tillåta detta? enl säker uppgift ( om vederbörande är den som anges i forum ? ) finns närmast anhörig på soss i vimmerby som viss chef. . Soss kände givetvis till detta men sådant tystas ned. Svaret finns nu och polisen visste naturligtvis redan vem det var, innan smällen. Men gjorde inget som vanligt.

Vem hjälpte denna yngling, med livet framför sig ? varför beteer han sig så ? Det vill man verkligen veta.

Tragiskt !
Citera
2012-06-21, 02:32
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seyoulater
Jaha ! lastbilen är en två axlad volvo FH 12 420 HK. Ej timmerbil, utan vanlig lastbil utan boggieaxel. Skåp. Har sett den. smällen sitter mitt i och grön plast och dubb avtryck finns kvar från mc Kawasaki.

Viltbarriär som kollapsat kylargrill. 4 exljus + stötfångare . m.m Fruktansvärd smäll . Överkörd yngling som troligen kommit från astrid lindgrens värld för att ta sig genväg ut i sandlådan utanför stans motorarena Gnagaredalen.

Sett vederbörande ofta i centrala vimmerby , på bakhjulet och jättefort i stan. Något var hemskt fel. ingen regad mc . Inga försäkringar gäller. Hur kan anhöriga tillåta detta? enl säker uppgift ( om vederbörande är den som anges i forum ? ) finns närmast anhörig på soss i vimmerby som viss chef. . Soss kände givetvis till detta men sådant tystas ned. Svaret finns nu och polisen visste naturligtvis redan vem det var, innan smällen. Men gjorde inget som vanligt.

Vem hjälpte denna yngling, med livet framför sig ? varför beteer han sig så ? Det vill man verkligen veta.

Tragiskt !

Synd att bli straffad med döden för att inte ha "alla hemma", har mött likasinnade på ett hjul körandes på landsväg.

Tragiskt!
Citera
2012-06-21, 08:31
Medlem
dwgs avatar
Frågan är ju, är hans huvud kvar i hjälmen ?
Den ligger ju kvar vid MCn och kroppen längre bort.
Citera
2012-06-21, 12:39
Medlem
Vintervilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg

Han hade inte hjälmen på sig. De har bara samlat ihop alla delar av MCn.
Citera
2012-06-21, 12:42
Medlem
Amarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg

Då är svaret nej. Eftersom det inte finns en droppe blod på bilden så är det osannolikt. Det är inte så svårt att dra egna slutsatser.
Citera
2012-06-22, 12:12
Medlem
skogsluders avatar
Han får skylla sig själv för att han dog. Jag förstår inte hur någon kan vara så förbannat självisk och elak mot sina anhöriga.
Varför stoppade inte föräldrarna hans körningar inne i city och liknande?
Idioti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in