En motorcykel och en timmerbil har kolliderat på riksväg 34 norr om Vimmerby. Larmet kom in till polisen strax efter halv sex på tisdagskvällen. Enligt de första uppgifterna till polisen är motorcykelföraren allvarligt skadad.
En motorcykel och en timmerbil frontalkrockade på riksväg 34 norr om Vimmerby.
Enligt polisen avled motorcykelföraren.
– Det var en ung man, säger Anna Hermansson, befäl på sambandscentralen vid Kalmarpolisen.
Skåpbilschauffören ska ha klarat sig utan fysiska skador.
– Han har följt med ner till polisstationen för att vänta på anhöriga. Han är givetvis chockad, säger Anna Hermansson.
En motorcykel och en timmerbil har kolliderat på riksväg 34 norr om Vimmerby. Larmet kom in till polisen strax efter halv sex på tisdagskvällen. Enligt de första uppgifterna till polisen är motorcykelföraren allvarligt skadad.
En motorcykel och en timmerbil frontalkrockade på riksväg 34 norr om Vimmerby.
Enligt polisen avled motorcykelföraren.
– Det var en ung man, säger Anna Hermansson, befäl på sambandscentralen vid Kalmarpolisen.
Skåpbilschauffören ska ha klarat sig utan fysiska skador.
– Han har följt med ner till polisstationen för att vänta på anhöriga. Han är givetvis chockad, säger Anna Hermansson.
Av bilderna att dömma så är det en Kawasaki kxf 250 eller 450 cross. Ett oregistrerat fordon som inte har något på vägen att göra. Troligen saknar föraren förarbevis också. Helt klart frontad, knäckt styrkrona, knäckta framgafflar och fälgbanan på framhjulet har även delat på sig.
Fyfan vad tragiskt... Undrar hur det gick till med en sån hoj, inte så värst många hästkrafter där. Verkar vara han som nämnts i tråden, på hans facebook finns bilder med en hoj och hjälm som liknar de på bilden från olycksplatsen.
Han vet man allt vem det är.
Var för några månader sen en annan motorcyklist dog på den vägen, i närheten om jag inte minns fel.
Killen i fråga har inte Mc-kort. En oregistrerad cross, och vad han nu gjorde ute på vägen vet jag inte.
Största frågan är nog hur han kommer över på andra körfältet när det var raksträcka?
Måste ha varit en omkörning. Onödigt att köra om på 90-väg med en cross som har så pass dålig utväxling. Bra acceleration och dålig topphastighet.
Enligt vad jag kan se så bor han på andra sidan Vimmerby. Hade i funderingarna om han var på väg hem efter att ha varit ute och buskört, vilket han inte verkar ha varit.
Senast redigerad av skogsluder 2012-06-19 kl. 21:39.
Han har buskört mycket inne i Vimmerby, och varje gång jag sett honom var det på bakhjulet. Det kan hända att han gjorde likadant på landsvägen. Det blåser ganska rejält ute så han kan mycket väl ha fångats av en vind och vobblat över till andra sidan.
Enligt en tjej som såg olyckan hade han haft hjälmen hängande på styret, tappat den i backen, vänt sig om för att kolla efter den och då tappat kontrollen över cykeln och kommit över på fel sida. Nästan lite Darwin-Award över det här...
Inte så jävla fresh att gå ut med namn på honom så här tidigt dock va??