2012-06-19, 21:54
Medlem
Vintervilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Enligt en tjej som såg olyckan hade han haft hjälmen hängande på styret, tappat den i backen, vänt sig om för att kolla efter den och då tappat kontrollen över cykeln och kommit över på fel sida. Nästan lite Darwin-Award över det här...

Inte så jävla fresh att gå ut med namn på honom så här tidigt dock va??

På bilden på Aftonbladets hemsida ligger hjälmen jämte cykeln. Borde den inte studsat ner i diket?
Citera
2012-06-19, 21:56
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Enligt en tjej som såg olyckan hade han haft hjälmen hängande på styret, tappat den i backen, vänt sig om för att kolla efter den och då tappat kontrollen över cykeln och kommit över på fel sida. Nästan lite Darwin-Award över det här...

Det kvittar om namnet kommer ut nu, det hade kommit ändå.

Men jag kan förstå om man står på kvarteret och ska bort till grannen och skiter i hjälmen, men här åker han ju ut på 34an, varför i fan har han inte hjälmen på sig då?
Han är nominerad, garanterat.
Senast redigerad av skogsluder 2012-06-19 kl. 21:59.
Citera
2012-06-19, 21:58
Medlem
Citat:

Kanske inte helt otroligt då hjälmen ser rätt intak ut. Skärmen på hjälmen bör gå sönder vid en frontalkrock mot lastbil tycker man.

När ska folk lära sig att störtkrukan ska sitta fastspänd på huvudet vid färd?
Citera
2012-06-19, 22:00
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervilar
På bilden på Aftonbladets hemsida ligger hjälmen jämte cykeln. Borde den inte studsat ner i diket?

Tror knappast mannen låg bredvid motorcykeln så de bara har dragit av honom hjälmen, tror snarare på att de har samlat ihop sakerna efter olyckan.
Citera
2012-06-19, 22:04
Medlem
lingonsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickwick
Jacob Bjerkinger, född 92.
Stämmer bra.

Jämför hojen och hjälmen på denna Facebookbild med denna.
Citera
2012-06-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Det kvittar om namnet kommer ut nu, det hade kommit ändå.

Men jag kan förstå om man står på kvarteret och ska bort till grannen och skiter i hjälmen, men här åker han ju ut på 34an, varför i fan har han inte hjälmen på sig då?
Han är nominerad, garanterat.

Nej det är inte alls förståligt även det är till grannen, det är när man väl skiter i skydden som olyckorna inträffar tyvärr. Skulle jag strunta i mina knäskydd när jag kör i endurospåret så kommer jag garanterat att klota och köra knät i en vass sten och spräcka skålen. Det är typiskt.
Citera
2012-06-19, 22:06
Medlem
Vintervilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Tror knappast mannen låg bredvid motorcykeln så de bara har dragit av honom hjälmen, tror snarare på att de har samlat ihop sakerna efter olyckan.

Såklart.
Citera
2012-06-19, 22:10
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
Nej det är inte alls förståligt även det är till grannen, det är när man väl skiter i skydden som olyckorna inträffar tyvärr. Skulle jag strunta i mina knäskydd när jag kör i endurospåret så kommer jag garanterat att klota och köra knät i en vass sten och spräcka skålen. Det är typiskt.

Ja nu vet jag dock inte hur långt du har till grannen, men jag tänkte mig 100m, give or take.
Men tillbaka. Fruktansvärt dumt att strunta i hjälmen om dessa rykten nu stämmer. Känns som om det vore bekvämare att ha på sig den istället för att ha den på styret, rent körmässigt?

På bilden kan man se att mannen har varit på väg in till Vimmerby med tanke på spåren efter motorcykeln.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/15005858/800/normal/473ef568b9fda/mcw.jpg
Senast redigerad av skogsluder 2012-06-19 kl. 22:13.
Citera
2012-06-19, 22:20
Medlem
epost72s avatar
Skärmdump
Har han haft crossen länge eller?
Citera
2012-06-19, 22:38
Medlem
Draup.s avatar
Hur många Mc-förare har förolyckats i trafiken i år egentligen? Känns som att det eskalerat ganska kraftigt
Citera
2012-06-19, 22:46
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Hur många Mc-förare har förolyckats i trafiken i år egentligen? Känns som att det eskalerat ganska kraftigt

tror det är runt 15 stycken än så länge detta år.
Men vad ska man göra? En 19åring som inte har några som helst trafikvanor med sin cross kör utan körkort och vett i skallen, klart det går illa.
Människor som har fått gå igenom Risk 1, Risk 2 har bättre förståelse för vilka enorma risker det finns i trafiken.
Citera
2012-06-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.

För många. Men hur många av dom hade på vägarna att göra? Stulna/inget kk/drogpåverkade et.c... Självsanering på väldigt många faktist.. Bara tur att inga oskyldiga stryker med när det väl händer.

V.i.f
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in