Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-18, 17:29
  #1
Medlem
Tja!

Blev lite inspirerad av ett inlägg i en annan tråd om droger där han/hon skrev att han /hon sett en del snuskigt folk gjort under en AT för att få mer droger.

Så jag undrar således vad du själv gjort, eller vad någon annan du sett gjort för att få tag på mer droger?

Det kan vara att suga kuk för kola, sno pengar från din lillasyster som sparat sin veckopeng i tre år för att ha råd med biljett till liseberg, gjort tjänster åt din kran á la misshandla någon annan, gråta som ett barn över att du har slut på benzo, osv. Ni fattar grejen.

Själv har jag inte gjort något ännu, var en kran en gång som undrade om jag ville ha gratis röka mot att jag och en vän till mig bröt armen av en annan kille som var skyldig honom pengar, men det kändes inte som så aktuellt då för min del.

En gång när jag var på väg någonstans på stan så stannade en riktigt sliten brud i 25-årsåldern mig och undrade om jag hade något att sälja, när jag sa att jag inte hade det så antydde hon att hon kunde suga av mig för att få lite av mig eller om jag gav henne numret till någon som kunde, men jag avböjde vänligt men bestämt. Tjejen såg riktigt sliten ut, rufsigt hår, sunkiga kläder, och sårskorpor i ansiktet. Lite som methkidsen i amerikanska propagandafilmer.

Så, nu undrar jag vad ni har att dela med er av. Bikta dig för oss övriga Flashbackare!
__________________
Senast redigerad av Campfire 2012-06-18 kl. 17:35.
Citera
2012-06-18, 17:53
  #2
Medlem
G-punktens avatar
Inget speciellt förutom att åkt förjävla långt och betalat för mycket i överpris några gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
Är det verkligen sant ?
Citera
2012-06-18, 18:24
  #3
Medlem
foshobros avatar
Det lägsta är väl att ha kravlat omkring och mumsat på små xanorbitar som jag hittat i dammråttorna under datorbordet. Likaså har jag väl rökt några pipkoppar där det säkert varit mer fickludd och damm än gräs i.
Citera
2012-06-18, 18:59
  #4
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
Är det verkligen sant ?

Kan verifiera att det är sant. Det var nämligen min balle .
Har aldrig sagt det till någon tidigare.

Det värsta jag har gjort för droger var när jag lånade pengar av morsan för att ha råd. Sådant är verkligen inte okej. Kanske inte så illa om man jämför med vad andra jag känner gjort för droger dock. Bortsett från killen som skar av min balle för att få mitt gräs så har jag en del bekanta som blåst och rånat folk osv för pengar till droger.
__________________
Senast redigerad av TheSpacePope 2012-06-18 kl. 19:05.
Citera
2012-06-18, 19:12
  #5
Avstängd
borekrones avatar
Kört bil i 5 timmar tur-o-retur för att ordna lite...

Kört iväg med en full äjvla stinkade äcklig alkisbrud för att hämta...

Tur att man ska lägga ner skiten...
Citera
2012-06-18, 19:15
  #6
Medlem
undervattenfisks avatar
Lånat pengar till "mat"
Citera
2012-06-18, 19:34
  #7
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Lånat pengar till "mat"

Plusett på den. Även om det kanske inte är så farligt egentligen så känns det inte speciellt bra
Citera
2012-06-18, 20:02
  #8
Medlem
Xalterads avatar
En gång då jag saknade ungefär 20kr till en dolcontin och var jäkligt avis så sprang jag runt på stan och panta burkar, det gick vägen och jag fick min dollis.
Det är det "lägsta" jag gjort faktiskt för droger, eller skämmit snarare, tyckte det var sjukt pinsammt att göra så därav blev det första och sista gången jag gjorde så.
Citera
2012-06-18, 22:25
  #9
Medlem
banangodiss avatar
Faktiskt aldrig gjort något förnedrande. Däremot har jag haft "bekanta" som sjunkit väldigt lågt för att få ta del av det jag får på recept.

Ett exempel:

Lång version

Det var en gång en finsk zigenare som brukade skryta med att han sysslade med "gängkriminalitet du vet mannen!" och att han kunde få precis vad han ville bara genom att knäppa med sina fingrar. Denna zigenare ville köpa fm1.or av mig. Fine tyckte jag, de blir 25:-/st. Han dividerade i över en timme på telefon om att han inte tänkte betala mer än 7:-/st. Han tyckte att vi "bruschor" skulle hålla varandra om ryggen och hjälpas åt. Eftersom jag efter en timmes försök av övertalningar fortfarande inte kunde se någon nytta i att han "vakar över mig" blev han grinig och förklarade att han skulle döda mig och alla i min närhet inom en timme.

Detta blev jag ganska förbannad av att höra så jag åkte hem till honom och förklarade att man inte pratar med folk på det sättet. (och nej, det är inget "dolt meddelande" eller något, jag gav bara ett tal med information om vett och etikett).

Jag åker sedan hem för att direkt i hallen få ett samtal av honom. Eftersom han ville mötas och jag ändå bara tänkt sova eftersom jag skulle jobba åkte jag tillbaka till honom.

Slutpoängen är att han då gråtandes och tiggandes stående på knä gav mig 500:- för en karta (10 st). Jag vet att många nu kommer tycka jag är jätte elak som utnyttjade en behövande mans olyckliga sits, men eftersom han nån timme innan förklarat att han ska döda min flickvän tycker jag inte det var elakt gjort. Han ska va glad.

Kort version
En zigenare mordhotade mig för att få mina roppar och när det inte fungerade betalade han mig till slut 500:- för 10 st. Han ville på sin höjd betala 7:-/st från början. Jag utnyttjade honom och det gav mig en skön känsla!
Citera
2012-06-18, 22:48
  #10
Medlem
Rebekah84s avatar
Jag har gjort otroligt mkt saker som jag skäms över, saker jag helst inte vill tänka så mkt på.
Men det värsta som fortfarande gnager i mig på kvällarna är saker som jag gjort mot andra.

Ett par exempel:

Min dåvarande sambo, kom en kväll hemdragandes med en ung tjej som dragit från något hem, hon gick på amfetamin. Jag lät henne stanna kvar några dagar, men störde mig på henne som fan (ni vet påtänd liten brud som trodde att hon visste allt om världen...)
Övertalade henne att prova på H, kokade upp och satte junfrun på henne (ej nya verktyg) dagarna som följde blev det ännu mer H.
Sen fick hon följa med och lämna varor hos en "gubbe" (jävligt vidrig gubbe, blandmissbrukare) där lämnade jag henne.

Såg henne några ggr efter det, hon bodde hos gubben och var jävligt sliten, om hon lever idag vet jag inte.
Det var vidrigt gjort från början till slut. Jag har inget försvar för hur jag betedde mig.

En annan gång försvann min sambo in på en toalett (cafe eller restaurang minns ej). Tog en jävla tid och han kom aldrig ut. Lyckades få upp låset på toaletten (ni vet sånt där vanligt man har hemma alltså).
Stängde dörren jävligt snabbt efter mig, för där låg han livlös med blåa läppar, sprutan kvar i armen, skeden på toalocket.
Istället för att genast hjälpa honom, så slet jag ut sprutan, sköljde igenom den för att det inte skulle bli stopp (den enda vi hade för tillfället) virade in skeden och muddrade igenom honom efter kuvertet med resterande H.
Först därefter larmade jag efter hjälp, samt gav konstgjord andning etc.
Detta var alltså killen som jag älskade över allt annat, men i det läget visde det sig att jag älskade Heroinet mer.
Citera
2012-06-18, 23:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebekah84
Jag har gjort otroligt mkt saker som jag skäms över, saker jag helst inte vill tänka så mkt på.
Men det värsta som fortfarande gnager i mig på kvällarna är saker som jag gjort mot andra.

Ett par exempel:

Min dåvarande sambo, kom en kväll hemdragandes med en ung tjej som dragit från något hem, hon gick på amfetamin. Jag lät henne stanna kvar några dagar, men störde mig på henne som fan (ni vet påtänd liten brud som trodde att hon visste allt om världen...)
Övertalade henne att prova på H, kokade upp och satte junfrun på henne (ej nya verktyg) dagarna som följde blev det ännu mer H.
Sen fick hon följa med och lämna varor hos en "gubbe" (jävligt vidrig gubbe, blandmissbrukare) där lämnade jag henne.

Såg henne några ggr efter det, hon bodde hos gubben och var jävligt sliten, om hon lever idag vet jag inte.
Det var vidrigt gjort från början till slut. Jag har inget försvar för hur jag betedde mig.

En annan gång försvann min sambo in på en toalett (cafe eller restaurang minns ej). Tog en jävla tid och han kom aldrig ut. Lyckades få upp låset på toaletten (ni vet sånt där vanligt man har hemma alltså).
Stängde dörren jävligt snabbt efter mig, för där låg han livlös med blåa läppar, sprutan kvar i armen, skeden på toalocket.
Istället för att genast hjälpa honom, så slet jag ut sprutan, sköljde igenom den för att det inte skulle bli stopp (den enda vi hade för tillfället) virade in skeden och muddrade igenom honom efter kuvertet med resterande H.
Först därefter larmade jag efter hjälp, samt gav konstgjord andning etc.
Detta var alltså killen som jag älskade över allt annat, men i det läget visde det sig att jag älskade Heroinet mer.

Vill börja med att tacka alla för de historier som kommit hittills, sen vill jag fråga dig Rebekah84 om din kille någonsin fick reda på det?
Citera
2012-06-18, 23:05
  #12
Medlem
sness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebekah84
Jag har gjort otroligt mkt saker som jag skäms över, saker jag helst inte vill tänka så mkt på.
Men det värsta som fortfarande gnager i mig på kvällarna är saker som jag gjort mot andra.

Ett par exempel:

Min dåvarande sambo, kom en kväll hemdragandes med en ung tjej som dragit från något hem, hon gick på amfetamin. Jag lät henne stanna kvar några dagar, men störde mig på henne som fan (ni vet påtänd liten brud som trodde att hon visste allt om världen...)
Övertalade henne att prova på H, kokade upp och satte junfrun på henne (ej nya verktyg) dagarna som följde blev det ännu mer H.
Sen fick hon följa med och lämna varor hos en "gubbe" (jävligt vidrig gubbe, blandmissbrukare) där lämnade jag henne.

Såg henne några ggr efter det, hon bodde hos gubben och var jävligt sliten, om hon lever idag vet jag inte.
Det var vidrigt gjort från början till slut. Jag har inget försvar för hur jag betedde mig.

En annan gång försvann min sambo in på en toalett (cafe eller restaurang minns ej). Tog en jävla tid och han kom aldrig ut. Lyckades få upp låset på toaletten (ni vet sånt där vanligt man har hemma alltså).
Stängde dörren jävligt snabbt efter mig, för där låg han livlös med blåa läppar, sprutan kvar i armen, skeden på toalocket.
Istället för att genast hjälpa honom, så slet jag ut sprutan, sköljde igenom den för att det inte skulle bli stopp (den enda vi hade för tillfället) virade in skeden och muddrade igenom honom efter kuvertet med resterande H.
Först därefter larmade jag efter hjälp, samt gav konstgjord andning etc.
Detta var alltså killen som jag älskade över allt annat, men i det läget visde det sig att jag älskade Heroinet mer.
Fyfan. Tung inblick i pundarlivet. Berätta gärna mer!

Dock var det första exemplet otroligt jävla vidrigt gjort och du borde leta upp henne och erbjuda hjälp/stöd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback