Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-18, 06:20
  #1
Medlem
PHaT.DeNiMs avatar
Har börjat käka mer mat pga ökad aptit av en medicin jag äter, kommer fettet att lägga sig endast på magen eller över hela kroppen?
Citera
2012-06-18, 06:25
  #2
Medlem
johanness avatar
det beror på ganska många faktorer. t ex vem du är, hur du lever och vad du äter. gissningsvis beror det även på vilken medicin du tar.
Citera
2012-06-18, 06:36
  #3
Medlem
200kgs avatar
Det är individuellt, vissa lagrar mer fett på olika ställen. Har en kompis som har relativt mycket fett på brösten och jag har varit på god väg att bli "fet" eller mja, mullig innan jag började träna seriöst så hade jag en del fett, framförallt bukfett och en del på låren, men inget på armar, axlar eller brösten.
Det är väldigt individuellt, och du kan ju gå upp i vikt utan att bli fet också. Du behöver ju inte lagra märkbart fett på kroppen för att du går upp i vikt bara för att du inte tränar. Men varför inte börja träna? Något av de bästa besluten jag gjort i mitt liv.
Må väl.
Citera
2012-06-18, 08:47
  #4
Medlem
Vakthoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHaT.DeNiM
Har börjat käka mer mat pga ökad aptit av en medicin jag äter, kommer fettet att lägga sig endast på magen eller över hela kroppen?


Du behöver ju inte gå upp direkt i vikt för att du äter mer
Se till att du äter mat med lite kallorier och inte sitter och vräker i dig tomma kolhydrater
Citera
2012-06-18, 10:17
  #5
Medlem
PHaT.DeNiMs avatar
Självklart ska jag träna också, ställde mest frågan för att jag märkt att jag lagt på mig lite mer fett på magen senaste 2-3 månaderna, men det känns faktiskt som om armarna m.m. blivit lite större också samt mer fett i ansiktet. Har haft ätproblem och vägde senast 70 kg så behöver lägga på mig ändå lite. Och då menar jag inte muskler utan fett dvs. Har inte kommit igång med träningen än eftersom jag har problem med andningen och ska kolla upp om det har med hjärtat att göra. Inte så bra om hjärtat stannar första träningen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback