2012-07-01, 17:10
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Alltså, nu börjar ni som anser att räddningstjänsten ovillkorslöst genast skulle gå in och hämta kroppen bli lite väl fåniga. Hur vore det om ni funderade lite över hur verkligheten fungerar? Polis har vittnat om att kroppen var "mycket illa tilltygad" och exakt vad det innebär vet vi inte, men låt oss dra slutsatsen att det mer än önskvärt tydligt framgick att hon redan var död. I tråden omvittnas att hon i princip var helt uppäten av vargarna. Om detta är sant vet vi förstås inte.

Men låt oss vara realistiska, det stod klart att hon redan var död och illa tilltygad. Då är frågan om man ska riskera fler liv eller svåra skador genom att de första på plats genast ska gå in och samla ihop kroppsdelarna bland vargarna eller om man ska vänta tills man är tillräckligt många för att kunna driva bort vargarna och göra det på ett någorlunda säkert sätt?

Vad ni jönsar har lite svårt att förstå är att det inte är värt att offra fler liv för att rädda någons redan döda kropp lite snabbare än om man väljer att göra det på ett säkert sätt. Det finns även andra aspekter, när någon redan är död så vill gärna polisen göra en brottsplatsundersökning, dvs. undersöka om det begåtts något brott, och då får kroppen ligga kvar tills polisen gjort nödvändiga dokumentationer. Om en sönderbränd kropp hittas i en utbränd bil tar man inte ut kroppen utan bilen täcks då över och transporteras med bärgningsbil för att tas ut senare. Det känns som att ni verklighetsfrånvända jönsar har lite väl lätt att sitta framför er dator och tycka om hur man borde agerat på plats, men det här är människor som är vana vid räddningsarbete och de visste nog vad de gjorde.

Jag håller absolut med i detta.
Varför riskera fler människorliv? När de såg att tjejen var död. Och det var tydligen helt klart.
Det har inte med respekt att göra. Det tror jag kollegerna på Kolmården också anser. Hon levde för sina vargar hon fött upp så nära själv. Och kunde inte tro att dom förändrats. Tyvärr.

Sättet att få "klappa vargar" var fel från början och det måste ledningen förstå.
Jag har själv varit utsatt för försök till övertalning att följa med just för vargarna, skulle slippa betala också. Idag är jag glad att jag inte lät mej övertalas. Inte stöttade vargprojektet.

Jag håller med de som anser att vargarna ska få tas bort. De är präglade på människor och har ingen respekt. Tror de flesta kan tänka vad som händer om någon skulle slippa ut.
Detta oberoende av vad Karolina skulle tycka.

Med varma tankar till Karolina med familj.
Citera
2012-07-01, 20:41
Medlem
ICA-muppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpl0de
enligt uppgifter jag fått så var huvudet orört samt en skinka på rumpan, sen var det renslickade benpipor av kroppen. tragiskt

Snacka om "hungrig som en varg".

Men nu till saken. Det har gått 2 veckor nu, och fortfarande finns det inga bilder på kroppen. Din källa kanske har bilder, vänligen posta isåfall.

Tack
Citera
2012-07-02, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
Snacka om "hungrig som en varg".

Men nu till saken. Det har gått 2 veckor nu, och fortfarande finns det inga bilder på kroppen. Din källa kanske har bilder, vänligen posta isåfall.

Tack

Tror aldrig vi kommer få se bilder på kroppen. Dock borde de snart berätta vad obduktionen sa om det nu gick att komma fram till en dödsorsak...
Citera
2012-07-02, 02:14
Medlem
Sokolovas avatar
Stämmer det att kroppen var så illa tilltygad borde vargarna ha dödats redan samma dag. Vad är det som säger att djuren fortfarande lever?
Citera
2012-07-02, 16:42
Medlem
Hade hon inget bättre sätt att ta livet av sig?
Alltså förlåt men vem går in till VILDA djur som Vargar på en söndags eftermiddag utan att ha någon med sig och inte ett ljud på radion?
Dem attackerade nog inte henne oprovocerat.

Jag bor själv i Kolmården / Krokek men jag tycker bara så.
Och ni som vill ha ihjäl vargarna har helt fel.
Det var helt och hållet hennes fel.
Citera
2012-07-02, 19:37
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiicera
Alltså förlåt men vem går in till VILDA djur som Vargar på en söndags eftermiddag utan att ha någon med sig och inte ett ljud på radion?

Fast hon hade ju garanterat varit inne hos dessa vargar många gånger tidigare och trodde nog inte att dom skulle gå till attack och slita henne i stycken så syftet att gå in till dem var garanterat inte att ta livet av sig utan hon trodde uppenbarligen att vargarna kände henne tillräckligt för att inte anfalla. Det trodde uppenbart inte ledningen för Kolmården heller för då skulle dom ju aldrig ha tilåtit henne att gå in i hägnet ensam.
Citera
2012-07-02, 19:51
Medlem
DerangedMcLaughs avatar
Citat:

Absolut. Som skötare där borde hon haft respekt för djuren, och jag tvivlar inte en sekund på att hon hade det också. Man ska verkligen inte behöva ta bort djuren för att de agerar som de lärt. Varg i park är inte domesticerade djur efter bara några generationer.

Citat:

Eftersom vilda djur som har spenderat generationer i en park inte fungerar som husdjur kan vargarna ha attackerat omotiverat.
Citera
2012-07-02, 21:08
Medlem
TonysKusins avatar
Citat:

Vadå ta livet av sig? Vilken genomvidrig typ du verkar vara som lägger ansvaret på en död person. Naturligtvis kan man med facit i hand tycka att det var en dålig idé, eller snarare arbetsrutin, att gå in själv. Men faktum är att djurskötare går in till potentielt farliga djur varje dag, året om. Om de sedan gör det själva eller på ett säkert sätt är arbetsgivarens ansvar. Man kan inte skylla på ensklida anställda som dött för att de har oturen att jobba på ett ställe med bristande säkerhetstänk.
Citera
2012-07-03, 19:46
Medlem
Hichcrooks avatar
Något nytt???
Citera
2012-07-04, 10:50
Medlem
Kallekanons avatar
Vad jag har hört via en som jobbar på Kolmården så dog personen av sjukdom och hade i stort sett inte en skråma på kroppen förutom vissa rivmärken i kläderna som troligen uppkommit av att vargarna undrat vad som hänt när kvinnan låg livlös på marken. Återstår väl att se om detta är sant eller ej, jag säger varken bu eller bä. Har inte läst tråden eller följt händelserna så mycket så det kanske finns bevis på att detta är osant?
Citera
2012-07-04, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanon
Vad jag har hört via en som jobbar på Kolmården så dog personen av sjukdom och hade i stort sett inte en skråma på kroppen förutom vissa rivmärken i kläderna som troligen uppkommit av att vargarna undrat vad som hänt när kvinnan låg livlös på marken. Återstår väl att se om detta är sant eller ej, jag säger varken bu eller bä. Har inte läst tråden eller följt händelserna så mycket så det kanske finns bevis på att detta är osant?

I så fall är ju scenariot att hon visste att hon skulle dö och just inom den tidsramen hon valde att gå in till vargarna. Att dö hos de som hon valt att ägna sitt liv åt.
Just nu är ju allting bara hörsägen hur hon såg ut efteråt. Allt ifrån söndersliten till det som anges ovan.
Citera
2012-07-04, 17:06
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekanon

Detta är fantasier. Räddningspersonalen kunde konstaterade att hon var avliden ganska omgående. Det tolkar jag som att det var väldigt tydligt att hon var angripen av vargarna och vältuggad. Det som du har hört är fantasier och önsketänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in