2012-08-22, 10:43
Medlem
NavierStokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Någon som vet vad obduktionen kom fram till?
Det är nog hemligt än så länge: Ännu oklart om vargolyckan leder till åtal
Citat:
Den rättsmedicinska undersökningen av den kvinna som dog i varghägnet på Kolmårdens djurpark är klar. Men polisen och åklagaren i fallet väljer att inte berätta vad resultatet är.
...
Går det till åtal skulle information från den rättsmedicinska undersökningen kunna förstöra eventuella vittnesmål i en rättegång.
Citera
2012-08-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Någon som vet vad obduktionen kom fram till?

Sjukt nyfiken !!
Citera
2012-09-07, 01:05
Medlem
lectors avatar
Mina reflektioner:
Varför sånt hemlighetsmakeri? När andra liknande saker händer så kommer allt ut direkt.
Varför lever vargarna fortfarande? Kan det vara så att de inte alls tog livet av kvinnan? Ni kan ju själva tänka er vad en sån flock vargar skulle få för smeknamn; Människomördarna, nej, personligen tror jag att något annat KAN ligga bakom, allt är så ovanligt konstigt och hemligt. Något är lurt.
Jag har varit inne hos vargarna och skulle inte tveka att gå in igen. Bor bland vilda vargar i skogen också och trivs bra med det.
Citera
2012-09-07, 18:54
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lector
Mina reflektioner:
Varför sånt hemlighetsmakeri? När andra liknande saker händer så kommer allt ut direkt.
Varför lever vargarna fortfarande? Kan det vara så att de inte alls tog livet av kvinnan? Ni kan ju själva tänka er vad en sån flock vargar skulle få för smeknamn; Människomördarna, nej, personligen tror jag att något annat KAN ligga bakom, allt är så ovanligt konstigt och hemligt. Något är lurt.
Jag har varit inne hos vargarna och skulle inte tveka att gå in igen. Bor bland vilda vargar i skogen också och trivs bra med det.

Lurt o lurt?

Det pågår vad jag förstår fortfarande utredning om arbetsmiljöbrott, så det är kanske inte så klokt att lägga alla kort på bordet innan allt är utrett.
Sen är det säkert mycket hänsyn till anhöriga, finns säkert många som vet mer än man säger, av respekt till offrets familj.
Är ju heller ingen dussinhändelse direkt...
Mycket pengar på spel för djurparken, och att det "gulla med vargar, dom är ofarliga" projekt som man drivit, fått sig en ordentlig törn, kanske inte är så lätt att erkänna.
Inte avlivade? Vet vi det?
Citera
2012-09-18, 19:19
Medlem
TriciaMcMillans avatar
Jag har just fått veta något som är avgörande i det här fallet, något som en del redan vet men väljer att vara tysta om på grund av respekt för den döda kvinnans anhöriga. Jag är inte anhörig, släkt eller ens vän med familjen men jag kan såklart inte avslöja min källa eftersom den befinner sig i denna krets. De flesta kommer säkert inte ens tro på detta eftersom det låter så otroligt sjukt men det förklarar verkligen varför det har varit så tyst om det här fallet och varför det finns så många frågetecken.
Utan att lägga till, dra ifrån eller tolka så är detta vad källan sa:
Kvinnan hade en tid innan händelsen inte mått riktigt bra psykiskt. Inne i hägnet hittades kvinnans kläder prydligt hopvikta i en hög. Exakt vad som har hänt efter att hon tog av sig kläderna är det ingen som vet.
Efter detta ville inte källan svara på frågor utan tyckte att det räckte så. De som vet om det här verkar vilja skydda familjen av förklarliga skäl.

Eftersom till och med jag tycker att det här låter osannolikt trots att jag litar fullständigt på källan så vore det intressant att få det verifierat. Är det någon som känner någon som kan tänkas bekräfta detta?
Citera
2012-09-18, 19:59
Medlem
Tja, de finns ju de som påstår att det finns bilder, så det orde väl kunna synas i så fall.
Citera
2012-09-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaMcMillan
Jag har just fått veta något som är avgörande i det här fallet, något som en del redan vet men väljer att vara tysta om på grund av respekt för den döda kvinnans anhöriga. Jag är inte anhörig, släkt eller ens vän med familjen men jag kan såklart inte avslöja min källa eftersom den befinner sig i denna krets. De flesta kommer säkert inte ens tro på detta eftersom det låter så otroligt sjukt men det förklarar verkligen varför det har varit så tyst om det här fallet och varför det finns så många frågetecken.
Kvinnan hade en tid innan händelsen inte mått riktigt bra psykiskt. Inne i hägnet hittades kvinnans kläder prydligt hopvikta i en hög. Exakt vad som har hänt efter att hon tog av sig kläderna är det ingen som vet.
Efter detta ville inte källan svara på frågor utan tyckte att det räckte så. De som vet om det här verkar vilja skydda familjen av förklarliga skäl.

Eftersom till och med jag tycker att det här låter osannolikt trots att jag litar fullständigt på källan så vore det intressant att få det verifierat. Är det någon som känner någon som kan tänkas bekräfta detta?

Det låter för osannolikt för att vara sant. Det var ju många som hade sett platsen efteråt, till och med chefen sa väl det? att dom såg att hennes kläder och saker låg utspridda överallt. Som i en kamp. Hennes bälte låg t ex vid en utgång.

Att hon kanske inte mådde så bra psykiskt kanske kan vara sant då hennes egen pappa sa att hon var ensam och för sig själv, hade få vänner. Det kan vara det här vargarna snappat upp, att hon mådde lite dåligt. Men att det var frivilligt från hennes sida har jag svårt att tro på.
Citera
2012-09-21, 11:32
Medlem
Citat:

Blir nyfiken, hoppas någon kan svara. Det låter som sagt helt sjukt, men å andra sidan gör ju sjuka människor ofta sjuka saker. Är dock nyfiken på vad obduktionen visade, den måste väl vara klar nu....och varför den ska vara hemlig är ju konstigt om det nu inte är självmord typ....
Citera
2012-09-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannahej
Det låter för osannolikt för att vara sant. Det var ju många som hade sett platsen efteråt, till och med chefen sa väl det? att dom såg att hennes kläder och saker låg utspridda överallt. Som i en kamp. Hennes bälte låg t ex vid en utgång.

Att hon kanske inte mådde så bra psykiskt kanske kan vara sant då hennes egen pappa sa att hon var ensam och för sig själv, hade få vänner. Det kan vara det här vargarna snappat upp, att hon mådde lite dåligt. Men att det var frivilligt från hennes sida har jag svårt att tro på.

Det kan ju vara så att hon behöll t ex underkläderna på sig, kanske trosor, behå och t-tröja och att det var dem som var sönderrivna och utspridda medan kanske jacka, tröja och byxor (arbetskläderna) låg ihopvikta.
Citera
2012-09-21, 17:44
Medlem
TriciaMcMillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannahej
Det låter för osannolikt för att vara sant. [...]
Jag vet. Men min källa har ingen som helst anledning att varken hitta på eller ljuga. Det kom heller inte fram "nu ska du få höra!" utan mer typ "nu när detta kom på tal" om du förstår hur jag menar.

Jag tycker däremot inte att det är totalt osannolikt att någon, där och då, i ett mycket tidigt skede spred ut några klädesplagg i någon sorts panik för att sanningen var så outhärdlig. Kanske?
Senast redigerad av TriciaMcMillan 2012-09-21 kl. 17:47.
Citera
2012-09-21, 17:48
Medlem
Citat:
Jag vet. Men min källa har ingen som helst anledning att varken hitta på eller ljuga. Det kom heller inte fram "nu ska du få höra!" utan mer typ "nu när detta kom på tal" om du förstår hur jag menar.

Jag tycker däremot inte att det är totalt osannolikt att någon, där och då, i ett mycket tidigt skede spred ut några klädesplagg i någon sorts panik för att sanningen var så outhärdlig. Kanske?

ELler att vargarna lekt det i eferhand.
Citera
2012-09-21, 17:52
Medlem
TriciaMcMillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
ELler att vargarna lekt det i eferhand.
Ja, just det. Det tog ju en massa tid från att de upptäckte henne tills att de kom in i hägnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in