2012-06-17, 11:33
Medlem
Teh_Masterers avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14991700.ab

Kader, 28, sitter fängslad trots att hans straff sedan länge är avtjänat

Kader Bencheref, 28, har sedan länge suttit av sitt fängelsestraff.

Men han är inte fri.

I stället har han skickats runt på olika svenska fängelser – till en kostnad av 4 miljoner kronor.

– De stjäl mitt liv ifrån mig, jag sitter i fängelse utan att ha ett straff att avtjäna, säger han.

28-årige Kader Bencheref dömdes 2007 till tre års fängelse för bland annat misshandel, olaga hot, försök till våldtäkt och sexuellt ofredande. En kväll i september 2006 överföll han, och försökte enligt domen våldta fyra kvinnor inom loppet av en timme i Sundsvall.

Det var, enligt domen, bara tillfälligheter som gjorde att våldtäkterna inte fulbordades.

Förutom fängelsestraffet dömdes han till tio års utvisning.

Den 21 september 2008 hade Kader Bencheref avtjänat sitt fängelsestraff och skulle därmed vara en fri man, med förbud att vistas i Sverige de närmaste tio åren.

Så blev det inte.

Han har ännu inte släppts ut ur fängelset, och inte heller utvisats.

//Större delen av artikeln borttagen med hänvisning till regel 1.02. Varning utdelad.
mod//

Så vad säger ni mina vänner - är det på riktigt så att man borde få medieutrymme om man har försökt att våldta 3 personer, 4 månader efter det att man sökt asyl i ett nytt land? Hur kommer det sig att aftonbladet kör den här historien - i mina ögon skjuter de sig själv i foten så hårt att jag inte vet vart jag ska börja.
Senast redigerad av skunkensune 2012-06-17 kl. 12:14.
Citera
2012-06-17, 11:39
Medlem
Tror dom seriöst att någon ska sympatisera med honom?
Han har absolut inget att göra på våra gator om dom inte kan utvisa honom får dom hålla honom inlåst.
Citera
2012-06-17, 11:43
Medlem
Eddietheeagles avatar
Personen i fråga bollas dessutom runt på landets säkraste Isoleringar/häkten för att han är våldsam mot personal samt kastar avföring mot dem. Som det står så tar inte Marocko emot honom och då ska han heller inte ut på gatorna att göra.
AB har som vanligt gjort en extremt dålig bakgrundskoll innan de gör en snyfthistoria om en intagen som beter sig extremt illa åt.
Citera
2012-06-17, 11:51
Medlem
Teh_Masterers avatar
Hela artikeln är så ruggigt bizarr. Det känns som att aftonbladet vill ha "uppmärksamhet" och därför skriver något som detta. De kan väl ärligt inte sympatisera med honom? Då blir jag typ mörkrädd på riktigt.

Just att han beter sig som en sådan jävla galning, men ändå får sitta och se ledsen ut - när man är våldtäktsman (okej, han våldtog ingen, men jag tror inte det var för att han fick ett change of heart). Jag vill skratta, gråta och hoppa från balkongen på samma gång när jag ser artiklar i detta stuk.
Citera
2012-06-17, 11:56
Medlem
Som vanligt en fruktansvärd dålig vinkling och artikel från AB. Finns ju som sagt var en anledning till att han sitter inlåst.
Citera
2012-06-17, 12:03
Medlem
Stackars lilla våldtäktsman. Så fort jag klickade på artikeln förstod jag att det ej skulle gå att kommentera den på ab. Konstigt att Marocko inte vill ha tillbaka honom, dom vet att han kommer våldta första bästa kvinna han stöter på så fort han klivit av båten.
Citera
2012-06-17, 12:05
Medlem
Ja det här var verkligen bland det jävligaste jag läst på aftonhoran. Visst är det tragiskt att Sverige skall tvingas betala för att hålla människan inlåst, men att försöka skapa någon from av empati för denna våldsbrottsling är ju vedervärdigt. Reportern som skrivit artikeln bor ju givetvis på Kungsholmen (där finns i princip inte en enda utlänning) och detta är en del av hans "Oomkullrunkeliga" sanning

http://oomkullrunkelig.blogspot.se/
Citera
2012-06-17, 12:06
Medlem
Teh_Masterers avatar
Gorkijgg: I de länder som dessa människor kommer från så tror jag inte att försök till våldtäkt resulterar i något mer än ett "Ajja-bajja" också stenas kvinnorna till döds. Men det är bara mina egna trångsynta och förutfattade meningar.

Men att du tycker att en mentalt sjuk människa ska bli fri bara för att han har suttit av Sveriges patetiska straffskala tycker jag känns rätt ansvarslöst. Det är inte som att det är en "liten grej" - han har försökt att påtvinga sig på 3 stycken tjejer. Hur mycket tror du inte våldtäkt förstör en person rent psykiskt? Så att kalla det en liten grej känns bara som att du trollar.

PS. Jag skrev ett brev till "Eric Tagesson" - författaren av artikeln (lånat lite uttryck från tråden som jag tyckte var kloka):

"Hej Eric!

Jag har aldrig skrivit in till en journalist tidigare baserat på en story - eftersom att jag själv jobbat på en tidning, men din är så äcklig att jag inte kunde hålla mig.
Tycker du att en man som försökt våldta 3 personer inom en timme förtjänar medialt utrymme att säga att det är synd om honom?

En person som bollats runt mellan landets säkraste häkten/fängelser för att han beter sig som en galning.

Det som jag vill veta är vad som fick dig att känna "Det HÄR det här är en story som Svenska folket förtjänar att höra". Skulle du även göra en story om Hagamannen och att han tycker att det är jobbigt att sitta i fängelse? Nej. Så varför om denna våldtäktsman?

Detta skulle jag hemskt gärna vilja veta - för jag tror inte att du är så befriad från folkvett att du inte fattar hur provocerande och äcklig din artikel är.

Mvh. teh_masterer."
Citera
2012-06-17, 12:12
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teh_Masterer
Gorkijgg: I de länder som dessa människor kommer från så tror jag inte att försök till våldtäkt resulterar i något mer än ett "Ajja-bajja" också stenas kvinnorna till döds. Men det är bara mina egna trångsynta och förutfattade meningar.

Men att du tycker att en mentalt sjuk människa ska bli fri bara för att han har suttit av Sveriges patetiska straffskala tycker jag känns rätt ansvarslöst. Det är inte som att det är en "liten grej" - han har försökt att påtvinga sig på 3 stycken tjejer. Hur mycket tror du inte våldtäkt förstör en person rent psykiskt? Så att kalla det en liten grej känns bara som att du trollar.

PS. Jag skrev ett brev till "Eric Tagesson" - författaren av artikeln (lånat lite uttryck från tråden som jag tyckte var kloka):

"Hej Eric!

Jag har aldrig skrivit in till en journalist tidigare baserat på en story - eftersom att jag själv jobbat på en tidning, men din är så äcklig att jag inte kunde hålla mig.
Tycker du att en man som försökt våldta 3 personer inom en timme förtjänar medialt utrymme att säga att det är synd om honom?

En person som bollats runt mellan landets säkraste häkten/fängelser för att han beter sig som en galning.

Det som jag vill veta är vad som fick dig att känna "Det HÄR det här är en story som Svenska folket förtjänar att höra". Skulle du även göra en story om Hagamannen och att han tycker att det är jobbigt att sitta i fängelse? Nej. Så varför om denna våldtäktsman?

Detta skulle jag hemskt gärna vilja veta - för jag tror inte att du är så befriad från folkvett att du inte fattar hur provocerande och äcklig din artikel är.

Mvh. teh_masterer."

Ett rättsväsende måste fungera. Min syn på rättsväsendet är att om man begår ett brott så får man i bästa fall en påföljd. Den påföljden kan vara böter, fängelse och i vissa länder döden. När man har fullgjort sina skyldigheter gentemot samhället, dvs avtjänat sitt fängelsestraff, så är man en fri man.

Jag vet inte hur din syn på rättsväsendet är, men tydligen så ska man aldrig släppas ut om brottet är tillräckligt äckligt utan jävlas lite extra med gärningsmannen trots att den påföljd som samhället har dömt ut inte längre är aktuell.
Citera
2012-06-17, 12:24
Medlem
Teh_Masterers avatar
Gorkijgg: Jag håller med Xitars svar såpass mycket att jag inte tror att jag kan formulera något bättre än det som just skrevs.

Hela debatten kring om det är rätt eller fel att ha honom inlåst känns i mina ögon rätt självklar - givetvis ska han inte försättas på fri fot. Det som verkligen stör mig är att han tillåts utrymme att "Tala ut" om hur jobbigt fängelset är. Det kanske var jobbigt för tjejerna också? Det kanske är jobbigt för alla som tvingas passa en vuxen man som en trotsig bebis? Vilket stolpskott, både GM och artikelförfattaren.
Citera
2012-06-17, 12:27
Medlem
Jag är inte direkt ett stort fan av flashbackares oändliga rasistiska dravel om sandnegrer hit och muhammedbilder dit. Och jag brukade ge blanka fan SD jimmie åkesson och vem som sjunger nationalsången.

Men den här jävla artikeln får mig att reagera kraftigt.
Vad fan vill media egentligen?
Hur kan man måla upp denna NEGERJÄVEL som ett offer?
Jag är till hälften invandrare och min bäste barndomsvän är svart från Tanzania, jag värderar inte vita människor över svarta etc.

Vill man ha jämnställdhet kan man ju börja med att behandla människor L-I-K-A, dvs. svarta, muslimer,invandrare ska följa samma lagar, och mötas med samma kritik, (och respekt) som en svensk oavsett vad för handlingar den har begått.

En svensk person hade aldrig fått denna snyfthistoria. inget snack om saken.

Vad fan vill media egentligen?
Det enda jag kan se med den här artikeln är att den skapar mer rasism.

Var nånstans är denna negerjävel ett offer? Vem driver denna sjuka agenda som frigör invandrare/mörkhyade/icke svenskar från i princip allt ansvar.

Och i vilket syfte?

Fan att man fortfarande ser svensk ut, annars hade man kunnat råna en bank, och sen skylla allt på rasism. idioti
Citera
2012-06-17, 12:31
Medlem
Teh_Masterers avatar
Attentiongigolo: Hahah, helt rätt. Ungefär samma reaktion fick jag när jag såg det - mycket sjukt har jag sett eftersom att jag själv jobbat på tidning tidigare, men i mina ögon var det här att ta det till en HEEELT ny nivå.

Jag tror också att det endast spär på rasismen, men kanske det är vad som krävs för att få någon form av rätsida på journalistiken i landet? Jadu det är helt jävla sanslöst, det är ett som är säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in