Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-08, 12:50
  #217
Medlem
Snapcounts avatar
Ja då är det bara en vecka kvar tills denna människa kommer ut..

Kommer journalizter vara på plats med blommor och champagne ?
Citera
2014-09-08, 12:59
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Men om du vill ta på dig rollen som den lite mer klokare byfånen ur ovan nämnda grupp så får du gärna ta och citera de meningar och stycken vari den uppenbara vinklingen framgår.


Nu förstår jag ju såklart att du trollar men eftersom jag inte har något emot att bumpa denna tråden så ska jag ge dig en länk till Expressen (igen):

http://bloggar.expressen.se/opinions...-svts-nyheter/

Läs, begrunda och betänk att dessa bumpningar gör andra mer intresserade.
Citera
2014-09-08, 13:30
  #219
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja då är det bara en vecka kvar tills denna människa kommer ut..

Kommer journalizter vara på plats med blommor och champagne ?

Ja, journalister älskar den här typen av brottslingar. De vet att denne person kommer att ge dem mycket "smaskigt" att skriva om i framtiden. Det är därför journalister gillar att den här typen av människor springer lösa i vårt samhälle.

Så ja, journalister kommer att vara på plats för att gratulera denna brottsling.
Citera
2017-01-03, 23:34
  #220
Avstängd
Herrevadsbro1251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teh_Masterer
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14991700.ab

Kader, 28, sitter fängslad trots att hans straff sedan länge är avtjänat

Kader Bencheref, 28, har sedan länge suttit av sitt fängelsestraff.

Men han är inte fri.

I stället har han skickats runt på olika svenska fängelser – till en kostnad av 4 miljoner kronor.

– De stjäl mitt liv ifrån mig, jag sitter i fängelse utan att ha ett straff att avtjäna, säger han.

28-årige Kader Bencheref dömdes 2007 till tre års fängelse för bland annat misshandel, olaga hot, försök till våldtäkt och sexuellt ofredande. En kväll i september 2006 överföll han, och försökte enligt domen våldta fyra kvinnor inom loppet av en timme i Sundsvall.

Det var, enligt domen, bara tillfälligheter som gjorde att våldtäkterna inte fulbordades.

Förutom fängelsestraffet dömdes han till tio års utvisning.

Den 21 september 2008 hade Kader Bencheref avtjänat sitt fängelsestraff och skulle därmed vara en fri man, med förbud att vistas i Sverige de närmaste tio åren.

Så blev det inte.

Han har ännu inte släppts ut ur fängelset, och inte heller utvisats.

//Större delen av artikeln borttagen med hänvisning till regel 1.02. Varning utdelad.
mod//


Så vad säger ni mina vänner - är det på riktigt så att man borde få medieutrymme om man har försökt att våldta 3 personer, 4 månader efter det att man sökt asyl i ett nytt land? Hur kommer det sig att aftonbladet kör den här historien - i mina ögon skjuter de sig själv i foten så hårt att jag inte vet vart jag ska börja.

BUMP.

Mycket bra att "Svensson" får veta sanningen.

Endast en kulturradikal sektmedlem (Lindberg/Lindström) kan tycka synd om denna man.
__________________
Senast redigerad av Herrevadsbro1251 2017-01-03 kl. 23:36.
Citera
2017-01-04, 10:02
  #221
Medlem
Linnaeusss avatar
Han hörde väl ryktena om det ynkliga svenska rättssystemet, och blev besviken på sin dom då gärningsmän av hans typ ofta belönas med psykisk vård eller skyddstillsyn.

Sedan blir man knappast förvånad över medias förvrängning av den här historien då överfallna svenskar alltid porträtteras som gärningsmän medan barbarer från Afrika / Mellanöstern porträtteras som offer i deras artiklar. Journalistkåren består, som bekant, av 70 % rödgröna sympatisörer och 97 % sympatisörer bakom Sjuklövern överhuvudtaget.
__________________
Senast redigerad av Linnaeuss 2017-01-04 kl. 10:06.
Citera
2017-01-04, 14:13
  #222
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
[Åter till mediediskussionen tack, och resonemang kring brottspåföljd, integration etc. endast sekundärt och i anslutning därtill. Påminner vänligen om trådskaparens frågeställning:

Citat:
Så vad säger ni mina vänner - är det på riktigt så att man borde få medieutrymme om man har försökt att våldta 3 personer, 4 månader efter det att man sökt asyl i ett nytt land? Hur kommer det sig att aftonbladet kör den här historien - i mina ögon skjuter de sig själv i foten så hårt att jag inte vet vart jag ska börja.

/Moderator

Inlägg raderade, påminner vänligen om ovanstående anmodan. Icke-medierelaterade aspekter på fallet kan t.ex. diskuteras här: (FB) 29-årige utvisningsdömde marockanen Kader Bencheref, 28 släpps fri

/Moderator
Citera
2017-01-11, 20:52
  #223
Medlem
Samtidigt gör Amnesty's Ignacio Vita allt i sin makt för att få ut denna apa på Svenska gator och torg

Grattis till alla ni som stödjer Amnesty

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sv...vtjanat-straff
Citera
2017-01-11, 21:36
  #224
Medlem
Rasande-Roses avatar
Karln får mer än gärna ta sitt liv, och därmed bespara oss arma svenskar mycket framtida lidande. Ingen bryr sig och ingen kommer sörja afrikanen. Kader Bencheref borde göra sin livs första goda gärning nu; hänga sig i cellen.

Ger för övrigt aldrig en krona till Amnesty.
Citera
2017-01-13, 06:31
  #225
Medlem
I uppdrag granskning berättar den advokat som Amnesty anlitat att han drivit fallet till Europadomstolen. Att advokater är samvetslösa visste man innan, men den här, ett riktigt arsle. Amnesty; ge svenska kvinnor amnesti från denne man. Vad glad man är att man aldrig gett pengar till denna organisation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback