Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-13, 17:09
  #121
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Skall kommande våldtäktsoffer alltså stämma den marockanska staten då menar du?

Aset är helt ansvarig själv för sitt öde. Han skall sitta där han sitter intills dess att han medverkar till att utvisningen kan verkställas!

" Kader Bencheref berättar att han flydde från sitt hem i forna Västsahara. Landet ockuperades 1976 av Marocko och enligt Kader Bencheref riskerade de som kämpade för Västsaharas självständighet sina liv.
– Min bror dödades av regimen. Jag fruktade för mitt liv och flydde till Sverige, säger han.
Han kom till Gävle, och sökte asyl i Sverige i juli 2006."

Exakt vad menar du att han borde medverka till? Han har ju tydligt sagt var han kommer i från.
Citera
2012-07-13, 17:27
  #122
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
" Kader Bencheref berättar att han flydde från sitt hem i forna Västsahara. Landet ockuperades 1976 av Marocko och enligt Kader Bencheref riskerade de som kämpade för Västsaharas självständighet sina liv.
– Min bror dödades av regimen. Jag fruktade för mitt liv och flydde till Sverige, säger han.
Han kom till Gävle, och sökte asyl i Sverige i juli 2006."

Exakt vad menar du att han borde medverka till? Han har ju tydligt sagt var han kommer i från.

Kan inte låta bli att lägga mig i diskussionen. Du var en rolig prick. Du verkar tycka att den här avföringskastande marockanen är helt ok och att han borde släppas fri och sådär självklart gå omkring och vardagsvåldta svenska kvinnor.

Eller är det nåt jag inte förstått?
Citera
2012-07-13, 17:33
  #123
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Kan inte låta bli att lägga mig i diskussionen. Du var en rolig prick. Du verkar tycka att den här avföringskastande marockanen är helt ok och att han borde släppas fri och sådär självklart gå omkring och vardagsvåldta svenska kvinnor.

Eller är det nåt jag inte förstått?

Nej, inte alls. Jag tycker bara att man ska vara dömd till fängelse om man ska sitta i fängelse. Eller tror du på Iransk rättvisa, där man kan muta sig fram till frihet eller misshandlar folk lite som man känner för?
Citera
2012-07-13, 17:35
  #124
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Skall kommande våldtäktsoffer alltså stämma den marockanska staten då menar du?

Aset är helt ansvarig själv för sitt öde. Han skall sitta där han sitter intills dess att han medverkar till att utvisningen kan verkställas!

På vilket sätt menar du att han inte medverkar?
Citera
2012-07-13, 17:41
  #125
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Nej, inte alls. Jag tycker bara att man ska vara dömd till fängelse om man ska sitta i fängelse. Eller tror du på Iransk rättvisa, där man kan muta sig fram till frihet eller misshandlar folk lite som man känner för?

Vadå iransk rättvisa? Vem pratar om sånt skit?

Den här mycket fula fisken sitter väl i förvar för att han vägrar låta sig förflyttas till sitt hemland. Han är helt enkelt inte samarbetsvillig och behandlas troligen alldeles för mjäktigt av de svenska myndigheterna.

Om de svenskar som känner till honom eller läst om honom får bestämma hans vistelse här, tror jag att han skulle längta hem till Marocko…
Citera
2012-07-13, 17:53
  #126
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Klart han är förbannad om han har suttit fyra år för länge i fängelse. Det skönaste för personalen skulle väl rimligtvis vara att han blev frisläppt? Även om risken för återfall är synnerligen hög. Men dom ansvariga är den marockanska regeringen som vägrar ta in honom i landet, trots fingeravtryck.

Jag har varit med om åtskilliga fall där utvisningar inte kunnat verkställas pga att intagna inte velat samarbeta med myndigheterna, eller så har mottagande land inte velat ha hem sina små guldklimpar. Vanligtvis friges dessa i avvaktan på utvisning - ofta med någon form av kommunarrest - alternativt flyttas de till något av migrationsverkets förvar. Vissa får dock kvarstanna i anstalt eller häkte och det kan säkert i många fall vara att föredra för den intagne.

På så sätt är alltså Bencharefs fall långt ifrån unikt. Nu är det emellertid så att han bedöms som farlig för sin omgivning, och då är migrationsverkets förvar inget alternativ. Han är dessutom farlig för sig själv, medintagna i anstalt och kriminalvårdens personal, så därför sitter han isolerad.

Att han inte ligger nerdrogad/bältad på en psykiatrisk klinik - där han såklart hör hemma - beror på ett systemfel i dagens Sverige som innebär att svensk psykiatri bedrivs mer utifrån ideologiska hänsyn än utifrån beprövade vetenskapliga metoder. Alltför många knäppskallar "vårdas" idag på svenska kriminalvårdsanstalter som saknar de resurser och de tvångsmedel som sådana som Bencharef kräver. Jag har flera gånger bevittnat hur en enda psykotisk intagen kan få resten av en avdelning att gömma sig inne i cellerna medan anstaltens konsultpsykiater sitter på sitt rum och ställer horoskop eller går med slagruta. Tro mig, verkligheten påminner ibland inte så lite om "trumdoktorn" i Riket.

Finge jag bestämma så skulle dock Bencharef placeras i ett trotskistiskt kollektiv långt från närmaste granne. Skulle dessa världsförbättrare komma undan en sådan vistelse med livet i behåll så har de nog i vilket fall genomfört sin sista aktion utanför Sagåsens förvar.
__________________
Senast redigerad av Diospyros 2012-07-13 kl. 18:47.
Citera
2012-07-13, 19:10
  #127
Medlem
SweClans avatar
Det är nog ganska klarlagt att han är från Marocko, problemet är att han vid ett besök på Marockos ambasad kastade sig fram och skallade ambasadören vilket förmodligen fick ambasadören att bli lätt irriterad

Dom tycker väl att det är bra att han sitter i fängelse här och gör sig ingen som helst brådska att få kadavret till hemlandet
Citera
2012-07-13, 19:26
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Nej, inte alls. Jag tycker bara att man ska vara dömd till fängelse om man ska sitta i fängelse. Eller tror du på Iransk rättvisa, där man kan muta sig fram till frihet eller misshandlar folk lite som man känner för?

Men vad är det du inte förstår?
Han har ju INTE avtjänat hela sitt straff och det är det som är problemet. Han har ju dömts till utvisning, men den går inte att verkställa, mycket på grund av att fången själv vägrar samarbeta = helt jävla självklart att han får sitta kvar.

Eller tycker du att man ska släppa ut alla som gör sitt yttersta för att de straff de tilldelas inte ska kunna träda i laga kraft?

Man ska givetvis vara generös med rättssäkerhet, men det är här inte ett av de fallen.
Citera
2012-07-13, 19:29
  #129
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
På vilket sätt menar du att han inte medverkar?

Han jävlas, kort sagt! Han är så övertygad om att tiden är på hans sida, att han fortsätter att jävlas in i det absurda därför att han vet att någonstans finns det en bortre gräns för när samhället når fram till insikten att man "kränker" det här jävla asets mänskliga rättigheter genom att hålla honom inlåst!

Genom att spotta och jävlas med personalen och marockos ambassadör, så säkerställer han att Marocko inte precis högprioriterar att få hem svinet. Ju mer isol han hamnar i, desto bättre för honom själv och hans case, därför att ju "omänskligare" behandling han tvingas genomgå, desto sannolikare är det för att han skall komma ut, att en domstol faller till föga och anser att han skall släppas!

Han är så utåtagerande att inget flygbolag i världen kommer att acceptera att låta honom följa med på en vanlig reguljär flight till Marocko, utan det skulle i så fall bli med chartrat plan, ett antal vakter från Kriminalvårdens Transporttjänst och ett par poliser från Utlänningsroteln och eftersom en sådan resa är så inåt helvete dyr, så vill man vara säker på att hemlandet tar emot honom, annars får man honom med sig hem igen...

Vidare kan jag riktigt se rubrikerna framför mig om nu polisen skulle besluta sig för att chartra ett plan och försöka dra hem den lille kulturberikaren...: Försedd med spottluva, handfängsel, nerspänd på en bår och med kedjor kring fötterna.... Vänstermurvlarna hade haft en field day med det "knäcket", sanna mina ord! Det hela hade sannolikt slutat med att kräket fått PUT och 3 miljoner SEK i skadestånd för kränkningen!!!

Nej, den här besten gör sig bäst i en källare iförd kramasigsjälv-tröja och med röven full av lugnande supposider, i väntan på döden!!!
Citera
2012-07-14, 10:42
  #130
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkan
Men vad är det du inte förstår?
Han har ju INTE avtjänat hela sitt straff och det är det som är problemet. Han har ju dömts till utvisning, men den går inte att verkställa, mycket på grund av att fången själv vägrar samarbeta = helt jävla självklart att han får sitta kvar.

Eller tycker du att man ska släppa ut alla som gör sitt yttersta för att de straff de tilldelas inte ska kunna träda i laga kraft?

Man ska givetvis vara generös med rättssäkerhet, men det är här inte ett av de fallen.

Nej, jag förstår inte varför utvisning = fängelse. Eller varför böter = utvisning. Eller varför dödsstraff = påföljdsunderlåtelse.
Citera
2012-07-14, 11:06
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkijgg
Nej, jag förstår inte varför utvisning = fängelse. Eller varför böter = utvisning. Eller varför dödsstraff = påföljdsunderlåtelse.

Humor? Jag tror det, men jag kan förklara. Om ej A så B osv. Hela samhället fungerar pga denna helt normala logik. Skriv gärna mer så jag förstår vad du menar.
Citera
2012-07-14, 13:37
  #132
Medlem
Joe Blows avatar
Ingen vill ha detta svin. Ingen kommer att sakna honom. Skjut, gräv och så pratar vi inte mer om honom. Alternativt låt honom bo på och försörjas av Aftonbladets redaktion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback