• 2
  • 3
2012-06-17, 13:42
Medlem
SpaceBounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Helvete. Fel forum, kan en moderator flytta detta till integration och invandring eller annat passande rasistfora tack.

Tråden är rapporterad!

Wow , tagga ner.

TS jag håller faktiskt med dig , har aldrig tänkt på det sådär men de kan stämma helt. Men jag tycker no mest att rasism grundar sig på hat, dvs : man vill hata någon eller något för att få det bättra själv, men kan stämma att de även är rädda för att mörkhyade ska vara bättre.
Citera
2012-06-17, 13:49
Medlem
Combots avatar
Efter att ha spenderat tid i forumet Biologi - GME, så har mina
tidigare åsikter att den genetiska skillnaden mellan människor
jorden över är för liten för att prata om raser och så vidare,
så har mina åsikter bara stärkts.

Dvs, jag är motparten till en klassisk rasist.

Således anser jag inte att mörkhyade är bättre lämpade än
ljushyade, och jag anser inte att ljushyade är bättre lämpade
än mörkhyade.

Om vi lämnar generna därhän, så kan man konstatera att det
finns skillnader på människor baserat på kultur, levnadssätt osv.
Men det innebär inte att man kan säga att en viss hudfärg är
bättre än någon annan. Har man inte den intellektuella kapaciteten
att särskilja dessa två begrepp så går det inte att föra en intressant
diskussion.
Citera
2012-06-17, 16:35
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
det är vi inte lägg av med sånt trams
Jag vill gärna att TS förklarar för mig.
Citera
2012-06-17, 17:26
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Då funderar jag, i rasisternas värld måste alltså "den svarta mannen" vara den starka?

Om du ser på Afrika, tycker du att afrikanska länder lyckats bra gentemot oss i Sverige?

Förstår du inte att många barn är ett tecken på fattigdom. Det är traditionellt så i underutvecklade länder att många barn blir resultatet av fattigdom.

Afrika har ju bara många människor för att landet är fattigt. Vi här uppe i norden har få barn för vi har byggt ett fungerande land.
Citera
2012-06-17, 17:27
Medlem
Jo mörka är bättre på nya dansteg,jazz och jitterbug men inte på civilisatiopn eller vetenskapliga ny saker!!
Citera
2012-06-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ja, många rasister är väldigt rädda för att "den svarta rasen ska ta över", att "vita ska försvinna" buhu, och dylikt trams.

Är det så att rasisterna egentligen är rädda för att det ska visa sig att mörkhyade är bättre lämpade att klara sig i samhället och föra sina gener vidare än vad "rasisterna själva" är?

Bottnar rädslan i att rasisterna själva räds att se sig själva som svaga individer? Eller för att uttrycka sig på ett sätt som rasisterna kanske har lättare att begripa, att de är rädda att framstå som en svagare grupp p.g.a. deras hudfärg? Jag tänker, de gillar ju att dela in människor i fack och att tillhöra en grupp.

Då funderar jag, i rasisternas värld måste alltså "den svarta mannen" vara den starka?

Vad säger ni om detta resonemang? Om jag har fel, vad är rasisterna egentligen rädda för?

Och som en sidodiskussion undrar jag varför inte rasisterna skaffar en hobby istället för att sitta och oroa sig över hur världen kommer se ut i framtiden när de ändå är döda?

Vem blir rasist och varför? Vad bottnar det i?

Jag har tänkt på detta ganska mycket, borde inte Afrikaner vara mycket mer anpassade till jorden

För att göra en lång historia kort har inte det selektiva urvalet gjort Afrikaner till mer anpassade till våran naturliga planet?

Klart att vi uppfattar dom som lite små dumma när dom träder in i samhället men detta är ju inte våran naturliga miljö om man säger så! en dag så står vi här utan el osv och då är det väl dom som hade tagit över planeten eftersom dom är ju mer immuna mot bakterier, för om man tänker efter man hör aldrig talas om att vi inte kan skicka ner detta + detta för att visa är laktos intoleranta och andra är allergiska, sånt finns inte där!
Citera
2012-06-17, 17:59
Medlem
Tampongens avatar
Det finns stora fördelar med att leva i ett samhälle där befolkningen är vit.

Hjärnan är olika stor. Störst har östasiater och vi har ungefär en kubiktum mindre än dem medan afrikaner har hela 5 kubiktum mindre än oss. Man ser stor skillnad på våra kranier och jämför man det med IQ tester så får man fram ett resultat som kan jämföras med hjärnstorleken: asiater > vita > negrer.

Här är en bild på våra kranier: http://1.bp.blogspot.com/_cxABGD0gSd...600/%5E%5E.jpg
Här är en karta över IQ-genomsnitt i världen: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...-Map-World.png

Wikipedia om IQ och dess betydelse: http://sv.wikipedia.org/wiki/IQ#Vali...al_signifikans

Citat:
IQ mellan 70 och 85 benämns som normal begåvnings nedre del eller svag begåvning och är inte ovanligt, medan personer med ett IQ under 70 ofta uppfyller kriterierna för någon form av mental utvecklingsstörning.

Jag har inte några säkra källor men har läst på många ställen att afrikaner har en betydligt högre testosteronhalt än oss. Det är inget svårt att tänka sig heller om man öppnar ögonen lite. En tanke är att varför har afrikaner oftare mörkare röster och asiater ljusare? Och varför är negrerna kända för sina stora kukar och asiater för sina små?

Karta över genomsnittlig penisstorlek: http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=3073

Varför har negrer aldrig någonsin lyckats passera stenåldern när Afrika har varit bebodd av dem och dess förfäder i 200 000 år. Vita har existerat i ca 40 000 år. Borde inte negrerna ha försprång och inte vi i så fall? Var de än har satt sin fot i världen någonsin har det resulterat i ökat våld.

Sydafrika var ett rikt civiliserat land för inte längesen. Idag ser det ut så här:

Citat:
I en undersökning av organisationen Community of Information, Empowerment and Transparency på 400 kvinnor i Sydafrika svarade en av tre kvinnor att de hade blivit våldtagna det gångna året. I en undersökning svarade mer än 25 procent av de deltagande sydafrikanska männen att de någon gång våldtagit någon. Det beräknas att 500 000 våldtäkter begås i Sydafrika varje år.
Sydafrika har bland de högsta förekomsten av barnvåldtäkt i världen. I en relaterad undersökning som genomförts bland 1 500 skolbarn i Soweto township, sa en fjärdedel av alla intervjuade pojkar att "jackrolling", en term för gängvåldtäkt, var kul.
Mer än 67 000 fall av våldtäkt och sexuella övergrepp mot barn rapporterades år 2000 i Sydafrika. Barnskyddande grupper tror att mörkertalet kan vara upp till 10 gånger så många. Många sydafrikaner tror att samlag med en oskuld kan bota en man med hiv eller aids. Sydafrika har det högsta antalet HIV-positiva medborgare i världen. Enligt officiella siffror, var en av åtta sydafrikaner är smittade med viruset. Enligt Durban-Westville universitetslärare i antropologi och forskare Suzanne Leclerc-Madlala menar att myten om att sex med en oskuld är ett botemedel mot aids inte är begränsad till Sydafrika utan att det märks i statistiken på sexövergrepp mot unga barn i Zambia, Zimbabwe och Nigeria.

Ovanstående citat är taget från: http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5...A4kt#Sydafrika

För mig borde vilken kritiskt tänkande hjärna som helst kunna se detta. Tyvärr lider vita människor av deras största hot i historian: TABUN. Det finns ingen sann demokrati om man har tabun. ALLT ska debatteras. Speciellt större frågor om vår framtid/historia och inte bara massa kortsiktigt höger/vänstertrams. Frågor som är intressanta för människan är ju vilka vi är, vad vi gör här och hur vi kan utvecklas till det bättre.

Citerar även Varnagels klassiska inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Negrer är genetiskt programmerade för att leva för dagen, vara impulsiva, ha sex med allt som rör sig och att inte ta hand om sin avkomma. Negern har en helt annan strategi än vita och asiater, fast att kalla det strategi är väl att ta i då negerns "strategi" är en total avsaknad av strategi. Negern är som en dummare, våldsammare och potentiellt läskigare variant av den sorglöse gräshoppan som bara roar sig och spelar fiol hela sommaren lång medan vita och östasiater är som myran som tänker på framtiden och arbetar för att lägga upp förråd inför vintern.

Under många tusentals år har negern kunnat softa i värmen, käka lite bananer, våldta nån förbipasserande kvinna eller unge, slåss med andra negerhannar och äta upp dem, spela lite trumma, springa omkring lite, fånga nån antilop, käka lite bananer, knulla lite, berusa sig på jästa frukter eller örter, osv. Så har det hållit på under årtusendena utan att något evolutionärt tryck i form av miljöfaktorer har tvingat negern att utvecklas i en annan riktning. Tvärtom så har de typiska negerdragen fungerat väl under omständigheterna och därför renodlats under oräkneliga generationer. Den riktiga subsahariska blånegern är till sin natur som en korsning mellan ett oansvarigt, glatt och sorglöst barn, nån slags sävlig skogsapa och en impulsiv, grym och bestialisk djävul.

EDIT: Lägger till denna bilden också, mest för skojs skull men den talar sitt tydliga språk: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...and_skulls.png
Senast redigerad av Tampongen 2012-06-17 kl. 18:05.
Citera
2012-06-17, 23:12
Medlem
DarkBoyIsWhites avatar
Uppväxt och liknande! Eftersom rasism är dumt finns det inget jättebra svar... Vita kanske vill att det skall finnas kvar vita och inte ljusbruna osv. Vad vet jag...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in