Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Ja, många rasister är väldigt rädda för att "den svarta rasen ska ta över", att "vita ska försvinna" buhu, och dylikt trams.
Är det så att rasisterna egentligen är rädda för att det ska visa sig att mörkhyade är bättre lämpade att klara sig i samhället och föra sina gener vidare än vad "rasisterna själva" är?
Bottnar rädslan i att rasisterna själva räds att se sig själva som svaga individer? Eller för att uttrycka sig på ett sätt som rasisterna kanske har lättare att begripa, att de är rädda att framstå som en svagare grupp p.g.a. deras hudfärg? Jag tänker, de gillar ju att dela in människor i fack och att tillhöra en grupp.
Då funderar jag, i rasisternas värld måste alltså "den svarta mannen" vara den starka?
Vad säger ni om detta resonemang? Om jag har fel, vad är rasisterna egentligen rädda för?
Och som en sidodiskussion undrar jag varför inte rasisterna skaffar en hobby istället för att sitta och oroa sig över hur världen kommer se ut i framtiden när de ändå är döda?
Vem blir rasist och varför? Vad bottnar det i?
Om mörka människor är bättre... Då måste man ju snabbt ställa sig frågan: På vad?
Om jag nu lite mer OT ska försöka resonera med dig så har du ju hittat målet från början dvs Vi och dom tänket. Det är ju något som alla människor använder sig av vilket gör att vi får grupperingar i Män-kvinnor, européer-araber, tandläkare-läkare, elektriker-målare, etc
Även du använder det när du argumenterar emot rasister då du ser dessa som en grupp samt att du argumenterar emot dem. Du ser inte alla människor som individer. Och det är egentligen hela den svenska debattens problem. Man går till person angrepp när man egentligen borde diskutera frågorna. Det gäller alla...