Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-16, 18:38
  #1
Medlem
platyzmas avatar
http://www.polisen.se/Vastra_Gotalan...2-Ran-Molndal/

"I ett buskage vid Elgiganten, Kållered köpstad anträffas en liggandes man som blivit rånad.

Han uppger att han blivit nedslagen av ett ungdomsgäng och bestulen på en klocka. Han körs till Sahlgrenska sjukhuset med förmodad armfraktur."

Enligt vad jag hört är detta LÅNGT värre än det torra polisspråket gör gällande. För det första ska mannen lida av någon sorts funktionshinder och för det andra ska han ha legat mycket länge på platsen där han hittades. Finns fler vidriga omständigheter, men jag misstänker att polisen vill ligga lågt med dom så jag gör även det så länge.

Vilka är dom fega asen som rånar och knäcker armen på funktionshindrade personer? Någon i Kållered som vet mer?

Någon av flashbacks poliser får gärna bekräfta eller dementera om jag möjligen missuppfattat allt.

Så kålleredsbor, har ni några mobilrånarligor eller är det som jag misstänker att dom kommer från nån annan del av Göteborg/Mölndal?
Citera
2012-06-18, 16:49
  #2
Medlem
Media och Polis mörkar brutalt övergrepp i Göteborg.

Det gäller detta övergreppet:

http://www.polisen.se/Aktuellt/Hande...2-Ran-Molndal/

Citat:
2012-06-15 09:22, Rån, Mölndal
I ett buskage vid Elgiganten, Kållered köpstad anträffas en liggandes man som blivit rånad.

Han uppger att han blivit nedslagen av ett ungdomsgäng och bestulen på en klocka. Han körs till Sahlgrenska sjukhuset med förmodad armfraktur.


Rånet skedde inte 2012-06-15 utan snarare 2012-06-13, polisen uppger nämligen inte att målsägande låg bakbunden i ett buskage i över två dygn.

Vid råntillfället bröt man av minst en arm på målsägande, för att sedan tejpa honom så att han inte kunde röra sig eller ropa på hjälp. Därefter bar man iväg på kroppen, gömde den i ett buskage och lämnade offret åt ett grymt öde.


Minst två dygn senare får en förbigående av en slump syn på mannens väskor och lyckas lokalisera brottsoffret som fortfarande var vid liv.


"Mannen" som polisen och media referar till är en funktionshindrad pensionär som aldrig gjort en fluga förnär.


Media och polismyndigheten väljer att tysta ner ärendet. Detta var nämligen inte bara ett rån, frihetsberövandet i samband med rånet kan mycket väl tolkas som människorov vilket är ett av de grövsta brotten du kan begå i Sverige.

Att ett gäng rånar och misshandlar en funktionshindrad pensionär, lämnar honom fastbunden i skogen med frakturer och enorm smärta, för att dö ger inte enns en rubrik, ingen ansträngning att gripa gärningsmännen.
Med största sannolikhet hade detta kunnat lösas på ett par timmar om den politiska viljan fanns.

Detta är brutalare en vad det låter, föreställ er den smärta och dödsångest som målsägande har upplevt. Och kom ihåg att detta hade kunnat vara vem som helst, målsägande var visserligen ett lätt byte i egenskap av funktionshindrad, men det var inte en ensam gärningsman utan ett helt gäng.

Gärningsmännen visade här en sällan skådad grymhet, de går fortfarande fria mitt ibland er, och myndigheterna verkar helt sakna ambitioner till att gripa dem.
__________________
Senast redigerad av Goteborg135 2012-06-18 kl. 17:05.
Citera
2012-06-18, 17:06
  #3
Medlem
Yaelis avatar
http://www.expressen.se/gt/de-sparka...m-nar-han-lag/

Fyfan va hemskt, vem gör nåt sånt?!
Citera
2012-06-18, 17:08
  #4
Medlem
Lite i media om det. Hela fyra inlägg i tråden. Konstigt att han överlevde. Råna, tejpa en funktionshindrad 63-åring och slänga in honom i ett buskage röner inget större medialt intresse.

Som sagt starkt gjort av honom att överleva. Nu borde det väl klassas som mordförsök.

http://www.expressen.se/gt/de-sparka...m-nar-han-lag/
Citera
2012-06-18, 17:28
  #5
Medlem
Eller - så pågår det en utredning. Man har inte så mycket ledtrådar, ingen gärningsman, man har kanske ej kunnat förhöra mannen och inte så mycket i övrigt att gå på. Vad är vitsen att basuner ut en massa gissningar och antaganden? Vad ska man skiva? Om man inte vet - vad är det som mörkas? Tar sanningen mindre stryk av att folk gissar, spekulerar och det uppstår en massa osanna rykten - än om man håller käft tills man vet vad man pratar om?

Är det tom så att du vet vem som gjort det - och därför anser du att det borde skrivas om det? I så fall tycker jag DU ska träda fram och berätta det som ingen annan vet. Du verkar sitta på sanningen som alla söker. I så fall, har du sagt A får du fan säga B. Dags att börja snacka.... Tomte.

/m
Citera
2012-06-18, 17:35
  #6
Avstängd
Thomasonss avatar
Därför att det är berikare. Inträffade nyligen en brutal misshandel i Göteborgstrakten av en äldre man som nästan dog och det uppmärksammades stort. Allmänheten fick reda på vilka förövarna var. Det är inte så passande med ännu ett fall så tätt in på.
Citera
2012-06-18, 17:37
  #7
Medlem
Mr.Moustaches avatar
Polisen skriver såna notiser på sin hemsida NÄR de har fått larmet, inte när det har hänt.

Mannen har legat i busken sen 13:e, hittar den 15:e av förbipasserande. Polisen registrerar samtalet 9:22.

Sen varför pressen tiger, kan man ju spekulera i varför...
Citera
2012-06-18, 17:45
  #8
Medlem
kiwigurkas avatar
Att polisen mörkar betvivlar jag, deras uppgift är inte att sprida nyheter. Däremot media kan jag tänka mörkar, journalisterna är vänsterpartister och miljöpartister nästan hela bunten och ingenting får sabba deras multikulti-projekt.
Citera
2012-06-18, 17:58
  #9
Medlem
Västkustskts avatar
Det är ju självaste fan att de kan hålla på så här.

Journalisterna är mina dödsfiender från och med nu. Jag kommer att ta reda på var varenda jävla journalistkräk i mitt område bor. Sen jävlar.
Citera
2012-06-18, 18:04
  #10
Medlem
mr13377s avatar
Ja välkommen till göteborg. Här är journalister och politiker det värsta avskummet på jorden! Hoppas dom någon gång får sina straff dom förtjänar

Antagligen sitter dom i GP huset å skrattar åt denna stackars personen just nu!
Citera
2012-06-18, 18:15
  #11
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Ja välkommen till göteborg. Här är journalister och politiker det värsta avskummet på jorden! Hoppas dom någon gång får sina straff dom förtjänar

Antagligen sitter dom i GP huset å skrattar åt denna stackars personen just nu!
Dom kommer aldrig få nåt straff ifall inte vi ser till att de straffas. Så frågan är hur mycket skit de där kräken ska utsätta oss för innan vi tar tag i saken.
Citera
2012-06-18, 18:23
  #12
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Finns det några exempel på svenska ungdomsgäng som har betett sig på det här märkliga sättet? Att binda honom och sätta tejp för munnen osv? Det luktar goblins lång väg. Tittat på för mycket scarface.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback