Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-19, 15:30
  #121
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PazVobizum
Vet att väktarna som går runt i alla butikerna i K-red köpstad haft problem en längre tid med ett ungdomsgäng från Lindome med 2-4 grabbar i 14- 15 års åldern som helt respekt löst roffar åt sig det dom vill ha och uppträder hotfullt mot så väl väktare och polis.

Då får man väl hoppas på att dom råkar ut för samma öde som den unga killen som uppträdde hotfullt mot Polisen i Örebro.

http://www.expressen.se/nyheter/man-...olis-i-orebro/
Citera
2012-06-19, 15:32
  #122
Avstängd
Fnurra-pa-tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GHjulet
Det förefaller mer troligt än den bild som finns i GT. Har sett Tore promenera här flertalet gånger när jag bodde i Kållered. Då brukade det hänga ungdomsgäng framför Sängjätten rätt ofta.

Karta


Då ?
Är det samma gäng som betett sig hotfullt mot väktare & polis ?
Citera
2012-06-19, 15:35
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GHjulet
Det förefaller mer troligt än den bild som finns i GT. Har sett Tore promenera här flertalet gånger när jag bodde i Kållered. Då brukade det hänga ungdomsgäng framför Sängjätten rätt ofta.

Karta

Stämmer precis.
Citera
2012-06-19, 15:36
  #124
Avstängd
Fnurra-pa-tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes X
Menar du att i fallet john hron (från 1995 som är ditt enda exempel?) så kallades det "ungdomsgäng" i tidningen?



Nej, men jag är så trött på alla rasister som skall pajja tråden genom att göra sig hörda innan någon vet.
Det har bevisats gång på gång att alla vansinnesdåd inte utförs av invandrare.
Kan vi fokusera på vad som hänt Tore nu ?
Citera
2012-06-19, 15:42
  #125
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TangkeEric
Såg att Polisen hadde spärrat av ett område på vänster sida Bangårdsvägen, precis innan gångtunneln om man kommer väster ifrån (Bölet). Finns ett litet el/pump? hus där. Det fanns en hundpatrull där vid 15.30 tiden i Fredags. Bilden som pressen har visat har antagligen inget med brottsplatsen att göra.

Ok, men det är väl ändå på helt fel sida från köpcentret? Så sett kan säkert ziggisar på allmän stöld och-rånturné säkert röra sig där också, men får för mig att dom fokuserat mest på området runt IKEA m.m.

Dom urspårade fjortisgrabbarna från lindome är inte helt fel som spår, hoppas nu polisen inte är så djävla lata som i hjällbovåldtäkten utan att dom faktiskt ANSTRÄNGER sig lite och pratar med väktaren m.fl. Även affärsinnehavaren dit Tore flydde från andra attacken måste höras.

EDIT: Ser nu att hitta.se inte kallar det bangårdsvägen, enligt den sidan tar den vägen slut strax efter pendelstationen. Men är det där efter tunneln så är det ju både nära stationen och kållered köpstad.

EDIT2: Tore var kvar på Sahlgrenska 4 dygn efter misshandeln, frågan är hur nära det här var att gå helt åt helvete? http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....av-handikappad Vi får även veta att rånet skedde runt 13.30 i Onsdags och platsen verkar vara den precis utanför tunneln, alltså nära själva köpcentret. Dom fick även med sig Tores ID-handlingar och en väska, förutom klockan.
__________________
Senast redigerad av platyzma 2012-06-19 kl. 16:02.
Citera
2012-06-19, 15:42
  #126
Avstängd
Fnurra-pa-tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TangkeEric
Stämmer precis.



Herrejävlar, tänk att ligga där oförmögen att göra sig hörd i två dygn !

När flera 1000 bilar har passerat, för att inte tala om minst 100-talet fotgängare.
Det är ett jäkla buller från motorvägen så det hörs nog inte om man ligger och "hummar" bakom tejp.

Fyfan vad jag känner för att bli Dexter...
Citera
2012-06-19, 15:51
  #127
Medlem
Vissa här verkar ju tycka att man ska ha någon rättighet till att slippa bli rånad bara för att man är funktionshindrad.
Citera
2012-06-19, 16:01
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segla-Bland-Moln
Vissa här verkar ju tycka att man ska ha någon rättighet till att slippa bli rånad bara för att man är funktionshindrad.

Det är väl allas rättighet att slippa bli rånad oberoende av handikapp eller bakgrund? Att sedan inte alla respekterar detta är väl underligare. Det de flesta här syftar på är att det är en oerhört feg och ynklig handling som gärningsmännen genomfört då de gett sig på en man som är handikappad och samlar burkar för att få ihop pengar.
Citera
2012-06-19, 16:20
  #129
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag fattar inte varför media går ut med det nästan en vecka efter dådet. GP publicerade det först idag.
Av precis samma anledning som det tog de nästan en månad att gå ut med misshandeln i Kortedala där gärningsmännen var 8-12 invandrarungdomar...
Citera
2012-06-19, 16:51
  #130
Medlem
Jag bodde i Kållered för två år sen. är denna burksamlaren som är rätt tjock och luktar skit som gå och pantar burkar hela tiden. de på netto sa att han kommer ofta och ibland bara pantar en burk?
Citera
2012-06-19, 17:12
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salleras82
Jag bodde i Kållered för två år sen. är denna burksamlaren som är rätt tjock och luktar skit som gå och pantar burkar hela tiden. de på netto sa att han kommer ofta och ibland bara pantar en burk?

Tjock eller inte beror väl på vad man har för referenser, men pinnsmal är han inte. Främsta kännetecknen:
  • IFK- eller Sverigetröja
  • Shorts från vår till sen sommar
  • Ett antal stora plastkassar av finare modell (vävd plast)
  • Går långsamt
  • Muttrar för sig själv

Har svårt att tro att han pantar en burk åt gången, han är effektiv och spenderar inte tid i butiken för en ensam burk. Det har funnits andra mindre kända burkisar i området, så du kanske tänker på någon annan.

-----

Tycker i övrigt att tråden börjar spåra ur nu, finns det inget forum som är lämpligare för er att diskutera ideologier och värderingar i?
Ingen som kan komma med lite information istället, någon som har sett något? Det passerar ju mycket folk förbi den här platsen, många som går från varuhusen till tågstation mm. Ingen (förutom Tore) som har sett GM återvända till platsen?
Citera
2012-06-19, 17:21
  #132
Medlem
Apocalyptors avatar
Finns det någon bild på Tore?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback