Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-07, 12:45
  #1
Avstängd
hemoglobins avatar
Tjena!
ville bara se lite hur träningen mellan fitness utövare och BB skiljer sig!
Funderar på att inrikta mig mer på symetri och en sjyst fysik än bara på massan och tyngsta möjliga vikter!
Lite med att jag inte pallar att äta så extremt mycket och att deras fysik stämmer bättre in på min ideal bild!
Nån som vet lite om detta??
MVH Johan
Citera
2005-03-07, 12:47
  #2
Medlem
joltmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
Tjena!
ville bara se lite hur träningen mellan fitness utövare och BB skiljer sig!
Funderar på att inrikta mig mer på symetri och en sjyst fysik än bara på massan och tyngsta möjliga vikter!
Lite med att jag inte pallar att äta så extremt mycket och att deras fysik stämmer bättre in på min ideal bild!
Nån som vet lite om detta??
MVH Johan

Dom jag vet som håller på med atheltic fitness äter förbannat mycket dom med, så där får du nog tänka om. Skulle istället vilja påstå att dom äter mindre piller eftersom det inte är några som helst problem att få en sådan fysik utan att ta piller. Däremot så är det ju förbannat mycket konditionsträning
JAg antar att du vet hur tävlingsformen funkar eller? Med fysikrond osv? Hinderbana, dips, chins.....
Citera
2005-03-07, 13:23
  #3
Medlem
El Zorros avatar
Flyttas från aas.
Citera
2005-03-07, 13:37
  #4
Avstängd
hemoglobins avatar
ja kanske jag inte opfs tänkt tävla eller så mer att träna på det sättet och sträva efter en liknande fysik!
Lite trött på att ligga på 4000 kcal/dag!
2500-3000 passar mig bättre!
få se hur det artar sig!
MVH J
Citera
2005-03-07, 15:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joltman
Dom jag vet som håller på med atheltic fitness äter förbannat mycket dom med, så där får du nog tänka om. Skulle istället vilja påstå att dom äter mindre piller eftersom det inte är några som helst problem att få en sådan fysik utan att ta piller. Däremot så är det ju förbannat mycket konditionsträning
JAg antar att du vet hur tävlingsformen funkar eller? Med fysikrond osv? Hinderbana, dips, chins.....

Känner några som tävlat i AF och där trycks lika mycket prep som på byggare, skillnaden är att dom har sämre gener bara, haha
Citera
2005-03-07, 20:27
  #6
Medlem
joltmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookien
Känner några som tävlat i AF och där trycks lika mycket prep som på byggare, skillnaden är att dom har sämre gener bara, haha
haha
Citera
2005-03-09, 19:54
  #7
Avstängd
hemoglobins avatar
sämre gener vet jag inte, alla vill väll inte se ut som belgian blue!!
inget fel med BB men det är ju inte allas ideal!
MVH J
Citera
2005-03-09, 19:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
sämre gener vet jag inte, alla vill väll inte se ut som belgian blue!!
inget fel med BB men det är ju inte allas ideal!
MVH J

Gäsp... hur var det nu med humorn?
Citera
2005-03-10, 01:04
  #9
Medlem
Alladins avatar
Mer året runt-form. lite skillnad i reps och set kanske...
Mer cardio...
Citera
2005-03-10, 22:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
Tjena!
ville bara se lite hur träningen mellan fitness utövare och BB skiljer sig!
Funderar på att inrikta mig mer på symetri och en sjyst fysik än bara på massan och tyngsta möjliga vikter!
Lite med att jag inte pallar att äta så extremt mycket och att deras fysik stämmer bättre in på min ideal bild!
Nån som vet lite om detta??
MVH Johan

tyngsta möjliga vikter är väl inte direkt synonymt med BB? snarare är det ju i huvudsak relativt låga vikter som gäller.
Citera
2005-03-11, 03:20
  #11
Medlem
Själva grundträningen i gymet med vikter/maskiner skilljer sig inte nämnvärt mellan BB @ AF killar. Däremot så lägger ju Af killarna kanske mera tid åt speciella moment i gymträningen som kommer sedan på tävling. Bl.a Chins och dips träning..och som nån pekade ut konditionsträning läggs ju också in (hinderbane träning etc)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback