2010-01-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carls
A7750 verk är i regel pålitliga och håller tiden bra, om det nu inte gör det så är det enda som krävs en enkel kalibrering/service för att i princip uppnå COSC-standard. Trusty är en pålitlig säljare så jag skulle rekommendera att köpa från honom..

Sweet! Är denna service billig? Kan göras vad som helst?
Håller på att välja mellan den populäraste hublot, LV'n eller en concord, riktigt svårt att välja!
Citera
2010-01-04, 23:58
Medlem
hagiss avatar
En verksservice av ett 7750-verk går på allt från 1500-3000 spänn beroende på vilken urmakare du går till... Eventuellt väljer urmakaren att inte reparera din klocka om den är fake.
Citera
2010-01-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagis
En verksservice av ett 7750-verk går på allt från 1500-3000 spänn beroende på vilken urmakare du går till... Eventuellt väljer urmakaren att inte reparera din klocka om den är fake.

Antar att detta är rent bullshit, vilken urmakare skulle säga nej till att tjäna pengar? Ingen. Antagligen kommer han bara tycka klockan är urläcker och inte ens ha en aning om att den är fake. :^)
Citera
2010-01-06, 09:27
Medlem
hagiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaskprutt
Antar att detta är rent bullshit, vilken urmakare skulle säga nej till att tjäna pengar? Ingen. Antagligen kommer han bara tycka klockan är urläcker och inte ens ha en aning om att den är fake. :^)

Det beror helt på hur lojala de är mot branschen. Det är trots allt flera stora urtillverkare som betalat deras utbildning, bland annat Breitling.

Klart som fan de ser skillnad på ett kines-7750 med Côtes de Beijing istället för ett äkta verk.
Citera
2010-01-06, 18:48
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaskprutt

Detta är en sak jag hatar. Då folk ropar ut ett påstående utan att ha någon aning om det är sant eller falskt! Dina spekulationer var käpprätt upp åt skogen.

Nej, knappast någon som helst urmakare tar emot en replica(a.k.a. "fake klocka"). Detta ens liksom ovanstående skribent beskrivit och för det andra är det olagligt. Man får ju inte köpa "fake" saker egentligen. Detta beror igen på vilket land du bor i men i de flesta länder är det olagligt. De flesta urmakare har en moral de inte bryter.
Citera
2010-01-07, 09:58
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Detta är en sak jag hatar. Då folk ropar ut ett påstående utan att ha någon aning om det är sant eller falskt! Dina spekulationer var käpprätt upp åt skogen.

Nej, knappast någon som helst urmakare tar emot en replica(a.k.a. "fake klocka"). Detta ens liksom ovanstående skribent beskrivit och för det andra är det olagligt. Man får ju inte köpa "fake" saker egentligen. Detta beror igen på vilket land du bor i men i de flesta länder är det olagligt. De flesta urmakare har en moral de inte bryter.

Sen är ju urverken ofta skit, vilket få urmakare skulle vilja jobba på, eftersom om de själva tabbar sig vid en service, så kan de inte inte alltid hitta reservdelar.
Citera
2010-01-07, 11:15
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Sen är ju urverken ofta skit, vilket få urmakare skulle vilja jobba på, eftersom om de själva tabbar sig vid en service, så kan de inte inte alltid hitta reservdelar.

Jo, så kanske det skulle vara. Om det inte vore för att dom är kloner av ETA-verken och delar kan bytas ut fritt mellan dom.
Citera
2010-02-09, 12:07
Medlem
clandestines avatar
Nån som kan rekommendera en duktig urmakare som inte har något emot att arbeta med en replikaklocka.

Är lite inne på att börja samla lite olika ur, och mitt motiv för att bära en replika klocka är helt enkelt i "provkörningssyfte" innan jag lägger 40 lock på en TAG Omega eller Breitling så kan jag lätt lägga 200Usd för att känna hur den känns.
Citera
2010-02-09, 13:28
Medlem
hagiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandestine
Nån som kan rekommendera en duktig urmakare som inte har något emot att arbeta med en replikaklocka.

Är lite inne på att börja samla lite olika ur, och mitt motiv för att bära en replika klocka är helt enkelt i "provkörningssyfte" innan jag lägger 40 lock på en TAG Omega eller Breitling så kan jag lätt lägga 200Usd för att känna hur den känns.

Man brukar ju säga att man bör serva klockan var 5-6e år. Hade du tänkt "provköra" så länge?
Citera
2010-02-09, 19:41
Medlem
clandestines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagis
Man brukar ju säga att man bör serva klockan var 5-6e år. Hade du tänkt "provköra" så länge?

Jag kommer använda dom klockor jag äger och kommer inte slänga den om den slutar fungera.
Det jag tänkte närmast på är väl att ta bort länkar på ett armband som man kanske behöver göra rätt omgående efter inköp. Vill ju inte ha något strul.
Citera
2010-02-13, 16:52
Medlem
Får man lov och sälja en piratklocka på tex blocket eller tradera?
Citera
2010-02-14, 06:34
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystal
Får man lov och sälja en piratklocka på tex blocket eller tradera?

Tänk efter lite.
Svaret är ju självklart nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in