2015-04-23, 09:18
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARO24
Tack för ditt svar =) Gjorde lite research på nätet och det verkar vara många som undrar över wobblande / missljudande rotor i 7750-verken. Helt normalt tydligen och ska även som du säger förmodligen gå att åtgärda.

Beställde en Omega Seamaster PO från Torobravo också men den är knäpptyst. Det jag undrar lite över är varför rotorn på IWC:n spinner runt som tusan (2-3 sekunder) även fast man bara rör klockan lite. Precis som om det fanns lagrad energi i urverket ? Den synliga rotorn på Omegan rör sig bara lite och i relation till dina kroppsrörelser... Vad är rätt när det kommer till rotorn ?

Tar även tacksamt emot tips på urmakare i Malmö regionen som skulle kunna tänkas ge sig på och olja upp en fejk IWC....

// Andy

Verket i din omega (kanske ett A2836?) har förmodligen mer smörjmedel i fästet som tillåter pendeln att snurra. Detta smörjmedel bromsar rotorbladet lite och hindrar det från att få upp hastigheten. Om du inte hittar en urmakare som vill göra det åt dig så har ETA en hemsida med lite ritningar och liknande som du kan kolla på och testa själv. Använd Moibeus 9010-olja.

Varför den får en sådan fart beror nog främst på att den i ena riktningen drar upp drivfjädern som kan kasta iväg rotorbladet åt motsatt riktning om den inte får tillräckligt högt tryck, exempelvis om klockan ändrar lutning precis innan fjäderns låsmekanism "låser" den. Det är normalt att den gör så, bara att de flesta 7750-verk man får i replikor har dåligt med smörmedel just där och den får lite extra fart + ett lite rasslande ljud. Om det låter som om rotorbladet sitter löst eller nuddar några andra delar i klockan så kan du behöva skruva fast den, vilket borde var ett enkelt jobb.
Citera
2015-04-24, 02:05
Medlem
Någon svensk sida som säljer Rolex Lådor? Har planer på köpa Submarinen 116010 och vill gärna ha en fin låda till den.

Någon som vet var det går att få tag på för ett rimligt pris?
Citera
2015-04-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkMe
Någon svensk sida som säljer Rolex Lådor? Har planer på köpa Submarinen 116010 och vill gärna ha en fin låda till den.

Någon som vet var det går att få tag på för ett rimligt pris?

En kopia på lådan då förmodar jag du menar? Eftersom du postar här i rep threaden?

Det finns att köpa på hemisdorna där du köper kopiorna, inTime, Toro-bravos och Puretime säljer Rolex lådor.

Om du letar efter en äkta så skulle jag rekommendera TimeZone eller vad det heter. Men där får man vara lite försiktig med vad som är äkta eller inte. Vissa luras.. men där säljs det begagnade Rolex lådor bla!

Lycka till!
Citera
2015-04-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfieWST
En kopia på lådan då förmodar jag du menar? Eftersom du postar här i rep threaden?

Det finns att köpa på hemisdorna där du köper kopiorna, inTime, Toro-bravos och Puretime säljer Rolex lådor.

Om du letar efter en äkta så skulle jag rekommendera TimeZone eller vad det heter. Men där får man vara lite försiktig med vad som är äkta eller inte. Vissa luras.. men där säljs det begagnade Rolex lådor bla!

Lycka till!

Hittar ingen replika låda inne på Toro, iaf ej Rolex.
Citera
2015-04-26, 16:00
Medlem
oyegies avatar
Idag var man ju jättesmart att köpa en guldfärgad Seiko 5 automatic av en gubbe på en marknad med tickande visare för 500 spänn
Tyckte dock den såg så fin ut så kunde hålla mig,lite synd bara att det sitter ett billigt quartzurverk i den något som jag misstänkte.
Citera
2015-04-26, 17:10
Medlem
oyegies avatar
Jag pajade den.
Citera
2015-04-26, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkMe
Hittar ingen replika låda inne på Toro, iaf ej Rolex.

Kollade du dom andra jag rekommenderade?
Citera
2015-04-28, 05:07
Medlem
Hej! Någon som vet vart man kan få tag i en bra replika på en Audermars Piguet, som den här? http://cdn2.jomashop.com/media/catalog/product/a/p/ap26320stoo1220st02_11.jpg (eller liknande). Gärna under 3500 kr.
Citera
2015-04-28, 07:33
Medlem
mik-alls avatar
Hej,
Jag har följt era diskussioner slaviskt under några månader anonymt. Vad ni kan!!
Nu har jag dock strandat i mitt sökande efter en Omega Seamaster 300(som jag tycker är den snyggaste klocka som gjorts).

Eftersom jag inte hittar någon vettig äkta till försäljning med rätt kvalité och prislapp kollar jag på fake.

Vad anser gänget om arbetet på dessa:
http://www.tswatchltd.com/13861-om13861-seamaster-300-vintage-black-ss-ny-asian-2836.html

http://www.intime.co/omega/1190-omega-vintage-seamaster-300-military-ss-nt-blk-a-28.html

Tack på förhand
/ M
Citera
2015-04-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfieWST
Kollade du dom andra jag rekommenderade?

Inga av de andra sidorna hade PayPal vad jag kunde se.

EDIT: Skriv gärna om TSWatch har de som metod. Tänkte lägga max 40$ på en replika box.
Senast redigerad av MarkMe 2015-04-28 kl. 14:34.
Citera
2015-04-28, 22:50
Medlem
leddans avatar
Någon som vet eller tror sig veta var man köper den bästa kopian av TagHeuers klockor, är speciellt intresserad av Carrera kronografer, eller skall man satsa på äkta vara?
Citera
2015-04-29, 04:43
Medlem
http://www.anyreplicawatches.net/item.php?item_id=405&category_id=109

Går de lita på denna sidan tros? De är ett sådant boxset jag är ute efter, ser dock ej om sidan tar PayPal då jag ej är registered, letar som sagt efter en sådan sida om någon vet en.

Mvh
MarkMe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in