2016-03-22, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gone_golfing
Hur är det med betalning till toro888, är ju inte så sugen på att betala med kort över nätet på en osäker sida.
Någon som har erfarenhet?
Är det safe att betala med kort hos toro?

Det är safe, de föredrar Western Union dock. För oss i Sverige blir det ungefär samma kostnad med den 10%-iga rabatten då ombuden är dyra.

Jag har i alla fall betalt med kort varje gång.
Citera
2016-03-22, 18:12
Medlem
hattifnattenss avatar
http://www.toro888.com/index.php?route=product/product&product_id=1419
Bu eller bä för det priset? Och finns det något annat som är värt att känna till? Tack på förhand!
Citera
2016-03-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hattifnattens
http://www.toro888.com/index.php?route=product/product&product_id=1419
Bu eller bä för det priset? Och finns det något annat som är värt att känna till? Tack på förhand!

Bä. Köpte den själv för ett tag sedan. Mest för att ha den som benchmark gentemot dyrare versioner. Det är en läroklocka i mina ögon. Istället för att sitta och stirra på vs. trådar på repgeek så kan en sådan klocka lära dig så mkt. Värt priset dvs ? Ja. Är mkt nöjd.
Citera
2016-03-22, 18:43
Medlem
Stayrudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasXY
Vad är det för skillnad på dessa klockor? Ni som är insatta i detta.

http://www.toro888.com/index.php?route=product/product&path=39_244&product_id=663

http://www.perfectwatches.cn/rolex-yacht-master-gold-tachymeter-gold-dial-rl358

Toro klockan ser ju 100 gånger bättre ut så köper ju hellre den, men tänker mig att bilderna kanske är dåliga på perfectwatches.

Om någon kan flika in lite vore jag tacksam.

Mvh

En YatchMaster i helguld som första replica. Du har bollar min vän, jag ger dig det.
Citera
2016-03-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stayrude
En YatchMaster i helguld som första replica. Du har bollar min vän, jag ger dig det.

Mja, ska köpa en silver submariner eller liknande modell först, men har alltid guldklocka på fest/krogen så känns ju larvigt att ha en "rolex" till vardags och sen en "sketen guldklocka" på krogen, måste köpa den med helt enkelt har inget val.

Såg förövrigt att perfectwatches var en skräpsida med dåliga kopior så satsar på toro han verkar göra välgjorda grejer.
Senast redigerad av AndreasXY 2016-03-22 kl. 20:37.
Citera
2016-03-22, 23:30
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Vad är det för skillnad på dessa klockor? Ni som är insatta i detta.

http://www.toro888.com/index.php?route=product/product&path=39_244&product_id=663

http://www.perfectwatches.cn/rolex-yacht-master-gold-tachymeter-gold-dial-rl358

Toro klockan ser ju 100 gånger bättre ut så köper ju hellre den, men tänker mig att bilderna kanske är dåliga på perfectwatches.

Om någon kan flika in lite vore jag tacksam.

Mvh

Det ena är en scam och den andra är seriös, det skulle jag säga är den största skillnaden mellan dem.
Citera
2016-03-23, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Det ena är en scam och den andra är seriös, det skulle jag säga är den största skillnaden mellan dem.

Tack, Upptäckte att den inte verka så bra. Satt mig in lite mer Toro verkar ju värd att sponsra även.

Har några följdfrågor till er alla. Jag har ganska smala handleder så får alltid gå till urmakarn och plocka bort en länk eller två när jag fixar en klocka.

Nu är ju frågan kan man diskutera bracelet storlek med Toro innan, törs man gå in med en replica till farbrorn eller hur ser dom på sånt? Hört att kopior är olagliga på marknaden. Kan ju alltid plocka bort en länk själv om jag köper verktyg men ber hellre någon duktig fixa skiten för 50spänn.

Hur länge är livstiden för ett typiskt Toro urverk? Pajar klockan efter 1-2år etc. Ser att det finns olika dyra asians och även swiss.

Kan replikor fastna i tull? Hur lång levtid har Toro ungefär?

Mycket tankar ber om ursäkt ifall mina frågor redan blivit besvarade innan bara skummat igenom tråden, har ngn tid o svara så tack på förväg.

Mvh
Citera
2016-03-23, 08:53
Medlem
Citat:
Tack, Upptäckte att den inte verka så bra. Satt mig in lite mer Toro verkar ju värd att sponsra även.

Har några följdfrågor till er alla. Jag har ganska smala handleder så får alltid gå till urmakarn och plocka bort en länk eller två när jag fixar en klocka.

Nu är ju frågan kan man diskutera bracelet storlek med Toro innan, törs man gå in med en replica till farbrorn eller hur ser dom på sånt? Hört att kopior är olagliga på marknaden. Kan ju alltid plocka bort en länk själv om jag köper verktyg men ber hellre någon duktig fixa skiten för 50spänn.

Hur länge är livstiden för ett typiskt Toro urverk? Pajar klockan efter 1-2år etc. Ser att det finns olika dyra asians och även swiss.

Kan replikor fastna i tull? Hur lång levtid har Toro ungefär?

Mycket tankar ber om ursäkt ifall mina frågor redan blivit besvarade innan bara skummat igenom tråden, har ngn tid o svara så tack på förväg.

Mvh

Angående länkar:
Oftast behöver du endast en liten radiomejsel eller ett verktyg som du köper från ebay för någon 20 lapp. Bättre att göra det själv och spara pengarna hos urmakaren. De brukar oftast inte bry sig om det är en kopia om de ändå bara ska fixa länkar (om det nu inte är en helt kass kopia, då lär de kommentera)

Det beror helt på hur du sköter klockan. Den kan hålla i många år, speciellt 2813, 2824 ur osv
Om du servar klockan så lär den hålla som vilken annan automatiskt klocka som helst. Ur som har 7750 urverk brukar oftast pajja snabbare.

Kopiorna kan fastna i tullen, det brukar toro isf lösa. Det tar en vecka att få klockan vanligtvis ungefär. Om det tar längre tid är det för att toro måste få in klockan från fabriken.
Citera
2016-03-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalo
Angående länkar:
Oftast behöver du endast en liten radiomejsel eller ett verktyg som du köper från ebay för någon 20 lapp. Bättre att göra det själv och spara pengarna hos urmakaren. De brukar oftast inte bry sig om det är en kopia om de ändå bara ska fixa länkar (om det nu inte är en helt kass kopia, då lär de kommentera)

Det beror helt på hur du sköter klockan. Den kan hålla i många år, speciellt 2813, 2824 ur osv
Om du servar klockan så lär den hålla som vilken annan automatiskt klocka som helst. Ur som har 7750 urverk brukar oftast pajja snabbare.

Kopiorna kan fastna i tullen, det brukar toro isf lösa. Det tar en vecka att få klockan vanligtvis ungefär. Om det tar längre tid är det för att toro måste få in klockan från fabriken.

Tack så jättemycket för svar

Mvh
Citera
2016-03-23, 18:10
Medlem
https://imgur.com/a/RGJbm

Något att anmärka på denna?
Från toro
Citera
2016-03-23, 18:46
Medlem
Stayrudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickjung
https://imgur.com/a/RGJbm

Något att anmärka på denna?
Från toro

Tyckte den såg ok ut!
Citera
2016-03-24, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalo
Angående länkar:

Brukar finnas lite mindre seriösa urmakare på loppmarknader i större städerna där de kortar länken snabbt för en tjuga. Annars ur&penn tar en hundring. Eller gör det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in