2014-06-16, 23:20
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Är det inte väldigt typiskt att "beviset" på att kvotering inte skulle fungera kommer inom något så IQ-befriat som fotboll? Vilka är det som intresserar sig för fotboll egentligen?

Ja det är samhällets bottenskikt och särskilt män, det ska man säga ändå att fotboll är räddningen för många som annars skulle blivit utslagna i samhället från unga år.

Fotboll är viktigt på sätt att det som en sport kan ge hopp åt de som har blivit födda med dåliga förutsättningar men man kan inte använda fotboll för att bevisa något om kvotering.

Von Oben så det skriker om det. Skäms du inte?
Citera
2014-06-16, 23:52
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Tycker det är helt OK med henne i rutan. Det blir lite omväxling och dynamik. Hon är sån som hon är. Är inte sämre eller ointressantare än nån av de andra. Jag vill ha blandat i rutan, finns väl inget träligare än en gubbhörna (oavsett fysisk ålder).
Citera
2014-06-17, 12:03
Medlem
Ganska pinsam nivå på svenska VM-studior och därtill hörande kommentator över huvud taget, men Frändén är naturligtvis ett lågvattenmärke. Jag förstår poängen med att försöka få med icke fotbollsintresserade i matchen, men de bör inte vara målgruppen. Så blir det väl när bara en kanal i taget sänder matcherna. Alla fotbollsintresserade kollar ju ändå, så kanalerna ser ingen anledning till att försöka producera något för deras skull.
Citera
2014-06-18, 04:34
Medlem
Idag måste det ju typ vara en kvinna med oavsett för annars går det inte. Räcker inte längre med att man tar in några svarta eller utländska personer som är män utan minst en tjej måste vara med i leken.

Sen är hon inget sämre val än någon annan heller kanske men visst är det en kvotering
Citera
2014-06-18, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpera
Idag måste det ju typ vara en kvinna med oavsett för annars går det inte. Räcker inte längre med att man tar in några svarta eller utländska personer som är män utan minst en tjej måste vara med i leken.

Sen är hon inget sämre val än någon annan heller kanske men visst är det en kvotering

Kan du förklara logiken i sista meningen?

Jag ser inte hur detta kan vara baksidan av kvotering. Är hon så hemsk i TV? Uppenbarligen inte. Så hur kan detta vara ett levanda bevis på "kvotteringens" baksida?
Citera
2014-06-18, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Kan du förklara logiken i sista meningen?

Jag ser inte hur detta kan vara baksidan av kvotering. Är hon så hemsk i TV? Uppenbarligen inte. Så hur kan detta vara ett levanda bevis på "kvotteringens" baksida?

Sade inte att det var en baksida i detta fallet. Hon är lika bra/dålig som ett 20 tal liknande gubbar men hon fick jobbet och inte gubbarna för de ville ha en kvinna med.
Citera
2014-06-18, 05:15
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Ganska pinsam nivå på svenska VM-studior och därtill hörande kommentator över huvud taget, men Frändén är naturligtvis ett lågvattenmärke. Jag förstår poängen med att försöka få med icke fotbollsintresserade i matchen, men de bör inte vara målgruppen. Så blir det väl när bara en kanal i taget sänder matcherna. Alla fotbollsintresserade kollar ju ändå, så kanalerna ser ingen anledning till att försöka producera något för deras skull.
Bortsett från Hamrén då antar jag?
Citera
2014-06-18, 20:18
Medlem
Twin Peakss avatar
Pelle Bäckman som kommenterar Holland-Australien idag måste ju ha varit det sämsta som hörts på mången god dag!
Jag säger inte att jag skulle ha gjort det bättre,men var det verkligen det bästa SVT kunde åstadkomma?
Citera
2014-06-22, 15:32
Medlem
Norge är däremot en förebild i VM nu, tre av fyra kommentator är kvinnor
http://www.dagbladet.no/2014/06/19/s...2014/33934376/
Citera
2014-06-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly
Bortsett från Hamrén då antar jag?
Karisman är väl inte på topp, men fotboll kan han. Hellre fotbollskunniga sopor än bloggerskor som inte förstår sporten.
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Norge är däremot en förebild i VM nu, tre av fyra kommentator är kvinnor
Varför har de ingen afronorsk i studion? Är de rasistiska kräk eller?
Citera
2014-06-22, 17:24
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Karisman är väl inte på topp, men fotboll kan han. Hellre fotbollskunniga sopor än bloggerskor som inte förstår sporten.

Varför har de ingen afronorsk i studion? Är de rasistiska kräk eller?
Bevisligen för att norrmännens affronorsk sitter i den svenska studion just nu. Ser dock lite kul ut med studion just nu. Två kvinnor och 3 mörkhyade män, låt vara för att John Carew faktiskt var en rätt duktig fotbollsspelare.

Gällande Fränden så tycker jag iofs inte att hon är så mycket sämre än många andra i sin kategori (även om det finns en hel del som är bättre). Som någon skrev ovan så hade de kunnat välja mellan henne och 20 män på ungefär samma nivå. Det var knappast förvånande att de plockade kvinnan men inte någon jätteskandal heller. Sedan kan jag man ju lätt konstatera att Canal+ och Viasats studiofolk ligger ljusår framför SVTs och TV4s (med enstaka undantag), och att det på det stora hela är helt uppenbart att de två senare kanalerna har prioriterat kvotering framför kunnande och kvalitet, men det är knappast något nytt.

Gällande Hamrén så är problemet i första hand att han stammar och ger ett lite nervöst intryck, sett till själva fotbollskunnandet är han förmodligen bäst i den studion även om han inte lyckas kommunicera alla gånger.
Senast redigerad av theRulerOfBethos 2014-06-22 kl. 17:26.
Citera
2014-06-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Bevisligen för att norrmännens affronorsk sitter i den svenska studion just nu. Ser dock lite kul ut med studion just nu. Två kvinnor och 3 mörkhyade män, låt vara för att John Carew faktiskt var en rätt duktig fotbollsspelare.

Gällande Fränden så tycker jag iofs inte att hon är så mycket sämre än många andra i sin kategori (även om det finns en hel del som är bättre). Som någon skrev ovan så hade de kunnat välja mellan henne och 20 män på ungefär samma nivå. Det var knappast förvånande att de plockade kvinnan men inte någon jätteskandal heller. Sedan kan jag man ju lätt konstatera att Canal+ och Viasats studiofolk ligger ljusår framför SVTs och TV4s (med enstaka undantag), och att det på det stora hela är helt uppenbart att de två senare kanalerna har prioriterat kvotering framför kunnande och kvalitet, men det är knappast något nytt.

Gällande Hamrén så är problemet i första hand att han stammar och ger ett lite nervöst intryck, sett till själva fotbollskunnandet är han förmodligen bäst i den studion även om han inte lyckas kommunicera alla gånger.
Fast samtidigt hur mycket är det att kunna om fotboll egentligen? typ färg på tröjorna och vad spelarna heter... Det är mycket viktigare att vara en bra programledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in