Folk i tråden är idioter. Katter som bor på landet ska självklart vara utekatter, och om en katt du inte äger kommer hem till dig så ska du inte släppa in och mata katten om du vet att det är någon annans katt. Det fattar vem som helst, förutom ni i tråden, och TS's granne. Lagmässigt vet jag inte vad TS har att stödja sig på, det handlar i alla fall om sunt vett och förnuft.
Jag antar att de som kidnappat (ja) katten är sommarboende och vill ha en liten kisse att leka med för barnbarnens skull, och slutar sedan ta in katten när hösten kommer och barnbarnen åkt hem. De vill helt enkelt ha en sommarkatt, och det ska de självklart inte ha.
Jag hoppas att TS förstår att han har rätt att se till att hans katt tillhör honom och ingen annan, och så fort som möjligt klampar över till grannen och hämtar katten och ger dem en avlusning. De kan också tänkbart ha investerat i TS's katts sällskap för att de vill ha kattungar, de kanske förstår att han inte är kastrerad än.
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Respektera kattjävelns vilja förhelvete. Tydligen så trivs han bättre hos grannen än vad han gör hos dig. Vill inte du att din katt ska vara lycklig? Egoistjävel...
Ta det inte personligt, men din granne är tydligen bättre på att ta hand om kissekatter än vad du är

Ett typiskt jävla "provokativt" idiotiskt Flashbacksvar på en seriös frågeställning. Läste du första kommentaren i tråden och utgick ifrån att alla skulle dissa TS och därför hängde du på? KFK på dig.