2012-06-13, 13:57
Medlem
Känner igen denna historia då mina föräldrar har fått en "bonuskatt" som ständigt kommer över och busar med min katt de har hand om och leker med honom. I det fallet är bonuskatten en kastrerad hona och min är en kastrerad hane.

Problemet är tudelat tycker jag då ni inte vet vad som styr detta såvitt jag förstår, är det hankatten som söker en partner för parning får ni ju kastrera och se vad som händer. Skulle det vara så att han trots kastreringen väljer grannen får ni väl leva med det. Eller håll katten inomhus/stängsel utomhus.
Citera
2012-06-13, 14:21
Medlem
Jag förstår ert problem till 100%. Bor på landet och tillhör dem som tar hand om övergivna katter hela tiden. Och här ute rör sig allas katter fritt ut och in i varandras hus när de leker med varandra och detta är ett pluss när man behöver resa bort några dagar. Men det handlar inte om att sno någon annans katt. Det gör man bara inte! Ni skall så snart det är möjligt markera att det är ni som är ansvariga ägare och så snart som möjligt kastrera och märka katten. Ni måste också förklara för grannen att ni uppskattar att de är snälla mot katten men att de inte kan låta honom stanna så länge. Gör klart att det är er katt och att ni tänker behålla honom.
Citera
2012-06-13, 14:36
Medlem
Scrapers avatar
Mitt råd till dig är att sluta spana på din granne, det är osunt. Hade du inte stått i fönstret och spejat så hade du inget vetat, och allt hade varit frid & fröjd.
Citera
2012-06-13, 14:39
Medlem
Har själv haft detta problem med en granne, som tagit in min katt och gett den mat.

Har talat med polisen som säger att han (grannen) kan dömas för egenmäktigt förfarande. Problemet är att bevisa att han stänger in katten hos sig. Det händer oftast kvällstid när jag är på jobbet.
Citera
2012-06-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mekanikweed

Edit:
Känns lite sådär att boka en tid hos veterinären för kastrering när våran katt kanske kan vara inlåst hemma hos dom dagen för veterinärbesök, när dom är och jobbar.

Är du helt dum i huvet? Sitta här och spamma istället för att gå bort och knacka på hos dem. Hur svårt är det?
Citera
2012-06-13, 14:59
Bannlyst
Du är ju helt dum som låter en av dina djuriska slavar att lämna flocken, slå på grannen och sen tvångsmata han med hur upprörd du är över att han tar hand om din katt som du failar med.

FAIL fail fail.
Citera
2012-06-13, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Är du helt dum i huvet? Sitta här och spamma istället för att gå bort och knacka på hos dem. Hur svårt är det?
men du är dum med, försöka säga åt någon att göra skit som han uppenbarligen inte tidigare kommit fram till.
Citera
2012-06-13, 15:03
Medlem
FarbrorKjells avatar
Man äger inte en katt, katten går dit den vill.
Det är en risk man tar när man släpper ut den.
Citera
2012-06-13, 15:10
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Misstänkte att ett sådant svar skulle uppkomma, någon annan?
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är väl ert fel som släpper ut katten vind för våg. Ha bättre uppsikt över den och se till att den håller sig på er tomt så är problemet löst?
Det sägs ju att katter är det enda djur som vi inte kan tämja helt till 100%. En katt gör alltid vad den själv vill utan att bry sig om vad du säger.
Skaffa en hund eller en gris i stället, dom är lojalare.
Citera
2012-06-13, 15:38
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Tanken av att våran katt är inne hos dom, som dom antagligen ligger och gosar med, gör oss frustrerade.
.

Så det är alltså viktigare att du får känna dig tillfredsställd och duktig och att din katt inte umgås med några andra, än att din katt faktiskt får ha ett bra och socialt liv i området?
Antagligen finns det väl en anledning till varför katten hellre väljer att umgås med grannen än dig.
Idiot.
Citera
2012-06-13, 15:42
Medlem
FredrikSahlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är väl ert fel som släpper ut katten vind för våg. Ha bättre uppsikt över den och se till att den håller sig på er tomt så är problemet löst?

Eller så säger grannen bara nej till andra djur, så är problemet också löst.
Jag tycker att din kommentar inte löste någonting alls.

Om du vågar så gå över till grannen och förklara ditt 'problem'.
Jag skulle tycka det vore hemskt om min katt fann tycke för ett annat hem.
Lycka till, och hoppas grannen håller med!
Citera
2012-06-13, 15:58
Medlem
stoichkov8s avatar
Respektera kattjävelns vilja förhelvete. Tydligen så trivs han bättre hos grannen än vad han gör hos dig. Vill inte du att din katt ska vara lycklig? Egoistjävel...

Ta det inte personligt, men din granne är tydligen bättre på att ta hand om kissekatter än vad du är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in