Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-06, 03:43
  #1
Medlem
nån som vet varför dom flesta kör så lite set på trapsen ? specielt ronnie kör bara 4 set Skivstångsshrugs! hoppas nån kunnig som kan svara på frågan
Citera
2005-03-06, 10:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonda
nån som vet varför dom flesta kör så lite set på trapsen ? specielt ronnie kör bara 4 set Skivstångsshrugs! hoppas nån kunnig som kan svara på frågan

säkert för att han har lång tids erfaranhet, själva grejjen med styrketräning är att trötta ut muskeln, vilket är lättare att göra med många set, fler reps osv.. Sedan kanske det inte är en muskelgrupp han har som prioritet
Citera
2005-03-06, 11:19
  #3
Medlem
sceptics avatar
Om du kör exempelvis sidolyft med hantlar så kopplar du ju också in trapsen om du lyfter över axelhöjd. Jag har för mig att Ronnie brukar köra ganska högt i sidolyft => han tränar trapsen i den övningen med.
Citera
2005-03-06, 11:38
  #4
Medlem
GNRfans avatar
Sen så drar han väl upp ca 300 kg i marklyft också. Kör själv inte många övningar som är specifikt för trapsen, tycker dom får nog med träning ändå.
Citera
2005-03-06, 12:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNRfan
Sen så drar han väl upp ca 300 kg i marklyft också. Kör själv inte många övningar som är specifikt för trapsen, tycker dom får nog med träning ändå.

marklyft, vad har det med saken att göra?? men visst dom får snålskjuss i många andra övningar oxå
Citera
2005-03-06, 13:04
  #6
Banned
Vikt_strikts avatar
maklyft tar så mycket traps att man aldrig behöver tänka på att köra dem i någon annan övning, själv tycker jag att jag har för stora traps p.ga marklyften och dem styrkelyftare jag känner har monstertraps.

(coleman får nog ochså sina traps framförallt av marklyften)
Citera
2005-03-06, 13:06
  #7
Medlem
derangeds avatar
Tunga marklyft (som alltid ska ingå i alla seriöst tränades program)
bygger bra traps. Komplettera med 3-4 set riktigt tunga hantelshurgs, och din tjurnacke kommer att komma snabbare än du tror!
Citera
2005-03-06, 13:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikt_strikt
maklyft tar så mycket traps att man aldrig behöver tänka på att köra dem i någon annan övning, själv tycker jag att jag har för stora traps p.ga marklyften och dem styrkelyftare jag känner har monstertraps.

(coleman får nog ochså sina traps framförallt av marklyften)

det jag menade var att det bara är en assisterande muskel i övningen, och ingen övning som tar direkt på trapsen, uppfatta som att det var det han trodde
Citera
2005-03-06, 21:16
  #9
Medlem
GNRfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohniiBoY
det jag menade var att det bara är en assisterande muskel i övningen, och ingen övning som tar direkt på trapsen, uppfatta som att det var det han trodde
Kanske var lite väl otydlig i vad jag menade med det förra inlägget. Men som sagt, marklyft och några set shrugs räcker mer än väl för mig.
Citera
2005-03-06, 21:39
  #10
Medlem
Trapsen får även mycket stryk när du kör roddövningar för ryggen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback