• 1
  • 2
2012-06-11, 01:08
Medlem
526s avatar
Igår skaffade jag e Time Capsule. Ni har jag alla Appleprodukter, men ändå funkar det inte.
Det enda jag vill är att kunna spela film från sägen och titta på TV. Men det är fan omöjligt.
Har proklamerat för vänner att köpa Apple för det såååå innovativt och användarvänligt. Men det är ju bara pinsamt. Det går ju inte att göra någonting i princip.
Apple TV = går inte att titta på egen film, inte köra XBMC eller Plex, och det går inte att titta på play kanaler
iTunes = går inte att spela film, finns inget vettigt gränsnitt typ XBMC.
Time Capsule = går inte att ha som mediaserver och streama till ATV.
iPad = går inte att flytta dokument från den till dator eller DropBox.

Dessutom vill kuk Apple ringa hem hela tiden. Det går inte att stänga av ansiktsigenkänning i iPhoto, och det är ett jävla tjat om att skicka info och logga platser där man är. Allt går ut på att kartlägga oss som konsumenter. Varför i helvete bygger de annars en hel anläggning med servrar med egen kraftanläggning för att ge oss hårddiskutrymme gratis i molnet? Det måste ju finns en hake.

Jag överväger allarligt att gå över till Linux. Apple har varit fantastiska sedan 2006 när Intel macarna kom. iPhone har revolutionerat etc, men nu verkar det stå stilla. Jag tror inte det funkar längre med att stänga in användarna i en gyllene bur. Det första romansstadiet är passeratr, nu är det allvar.
Apple håller på att leka när det behövs en seriös struktur för integritet och säkerhet.
Jag kan inte sitta i morgon och tjuta förtjust över att vi "får" synka anteckningar år 2012. Jag vill bli tagen på allvar som användare.
Senast redigerad av 526 2012-06-11 kl. 01:11.
2012-06-11, 01:17
Medlem
Kan bara säga såhär. I början är det jobbigt (för det verkar att du är just i början av apple användande)

När du väl läser och fördjupar dig om Apple produkter så kommer du vara helnöjd. Det är bara svårt att vänja sig.
2012-06-11, 01:40
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4RK-5
Kan bara säga såhär. I början är det jobbigt (för det verkar att du är just i början av apple användande)

När du väl läser och fördjupar dig om Apple produkter så kommer du vara helnöjd. Det är bara svårt att vänja sig.
Men jag har använt Apple sedan 1997. Jag är snarare i slutet av användandet.
2012-06-11, 01:49
Medlem
Men då fattar jag inte varför du har problem m dina produkter. Jag har, som du, alla produkter från Apple (just för att det synkas perfekt) och allt går enligt plan.
2012-06-11, 01:51
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4RK-5
Men då fattar jag inte varför du har problem m dina produkter. Jag har, som du, alla produkter från Apple (just för att det synkas perfekt) och allt går enligt plan.
Har du lyckats lösa de problem jag listade? Hur då?
2012-06-11, 02:41
Medlem
Quiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Nu var inte frågan riktad till mig, men problemet du skriver om är lätt löst. Om det är andra generationens Apple TV du har hemma så jailbreakar du den och lägger in XBMC. Sen kör du lagrad media från en NAS eller via din time capsule. En fördel med en riktig NAS är att de ofta har inbyggda torrentfunktioner så den kan stå och tugga torrents medan du är på jobbet med datorn samt att din media finns tillgänglig bara du har wifi till hands.

Men jag håller med dig till viss del, en Jailbreakad atv med XBMC är vad atv bör vara ur lådan.
2012-06-11, 03:06
Medlem
Citat:

Ja, jag har lyckats lösa problemen. För trött att skriva just nu. Återkommer om du inte alla redan fått svar av ngn annan.
2012-06-11, 06:39
Medlem
timvims avatar
Citat:
Igår skaffade jag e Time Capsule. Ni har jag alla Appleprodukter, men ändå funkar det inte.
Det enda jag vill är att kunna spela film från sägen och titta på TV. Men det är fan omöjligt.
Har proklamerat för vänner att köpa Apple för det såååå innovativt och användarvänligt. Men det är ju bara pinsamt. Det går ju inte att göra någonting i princip.
Apple TV = går inte att titta på egen film, inte köra XBMC eller Plex, och det går inte att titta på play kanaler
iTunes = går inte att spela film, finns inget vettigt gränsnitt typ XBMC.
Time Capsule = går inte att ha som mediaserver och streama till ATV.
iPad = går inte att flytta dokument från den till dator eller DropBox.

Dessutom vill kuk Apple ringa hem hela tiden. Det går inte att stänga av ansiktsigenkänning i iPhoto, och det är ett jävla tjat om att skicka info och logga platser där man är. Allt går ut på att kartlägga oss som konsumenter. Varför i helvete bygger de annars en hel anläggning med servrar med egen kraftanläggning för att ge oss hårddiskutrymme gratis i molnet? Det måste ju finns en hake.

Jag överväger allarligt att gå över till Linux. Apple har varit fantastiska sedan 2006 när Intel macarna kom. iPhone har revolutionerat etc, men nu verkar det stå stilla. Jag tror inte det funkar längre med att stänga in användarna i en gyllene bur. Det första romansstadiet är passeratr, nu är det allvar.
Apple håller på att leka när det behövs en seriös struktur för integritet och säkerhet.
Jag kan inte sitta i morgon och tjuta förtjust över att vi "får" synka anteckningar år 2012. Jag vill bli tagen på allvar som användare.

Jag kör just nu alla grejer du säger inte går. Det du behöver göra är att jailbreaka din ATV, det är en bra början.
2012-06-11, 07:28
Medlem
peaceprojects avatar
Är de inte rätt korkat av apple att släppa produkter som man måste jailbreaka för att dom ska fungera tillfredsställande? Det är inte helt igenomtänkt tycker jag.
2012-06-11, 07:35
Medlem
StyleWarss avatar
Varför sätter du inte in PLEX på din iPad som jag har sagt tidigare, och kollar på film/TV?
Eller fjärrstyr ditt hem från iPad?

Allt du vill göra och mer gör jag helt utan problem. Vi kan beta av din lista och hjälpa dig när du nu har köpt så dyra fina saker.
2012-06-11, 07:41
Medlem
Ruvils avatar
Nu har jag ingen apple tv etc så de kan jag inte svara på. iPaden däremot är ju hur enkelt som helst att lösa - installera dropboxklienten så är det klart.
2012-06-11, 08:09
Medlem
lamehaters avatar
Poängen är ju snarare att man inte ska behöva jailbreaka sin produkt efter köpet. Produkter som limiterar ditt användande efter köp är varken smart eller särskilt rimligt.

Om jag rent teoretiskt skulle köpa en iPod, då är den tamejfan min och jag ska få synka den med vilket jävla program jag vill. Nu är det tyvärr inte så, och då blir det ingen iPod.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in