2012-06-11, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quilty
Nu var inte frågan riktad till mig, men problemet du skriver om är lätt löst. Om det är andra generationens Apple TV du har hemma så jailbreakar du den och lägger in XBMC. Sen kör du lagrad media från en NAS eller via din time capsule. En fördel med en riktig NAS är att de ofta har inbyggda torrentfunktioner så den kan stå och tugga torrents medan du är på jobbet med datorn samt att din media finns tillgänglig bara du har wifi till hands.

Men jag håller med dig till viss del, en Jailbreakad atv med XBMC är vad atv bör vara ur lådan.

Jag kör plex på paddan airstream till ATV. Funkar klockrent.
2012-06-11, 09:03
Medlem
timvims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Poängen är ju snarare att man inte ska behöva jailbreaka sin produkt efter köpet. Produkter som limiterar ditt användande efter köp är varken smart eller särskilt rimligt.

Om jag rent teoretiskt skulle köpa en iPod, då är den tamejfan min och jag ska få synka den med vilket jävla program jag vill. Nu är det tyvärr inte så, och då blir det ingen iPod.

Det håller jag helt med om.

Dock har jag inte hittat något som passar mina behov bättre till en lika låg prislapp som en jailbreakad ATV2.

Jag vill också göra vad jag vill med mina produkter, därför jailbreakar jag.

Vill TS inte göra det går det utmärkt att spela upp nätverkslagrade filmer med Plex på iPaden och streama direkt till ATV'n.
2012-06-11, 09:04
Medlem
hishultas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceproject
Är de inte rätt korkat av apple att släppa produkter som man måste jailbreaka för att dom ska fungera tillfredsställande? Det är inte helt igenomtänkt tycker jag.

Det är upp till var och en och bestämma om produkten är tillfredsställande eller inte för personen.
Apple kan inte specialtillverka produkter just för att 2% av apple användare föredrar något annat istället.
2012-06-11, 09:07
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruvil
Nu har jag ingen apple tv etc så de kan jag inte svara på. iPaden däremot är ju hur enkelt som helst att lösa - installera dropboxklienten så är det klart.

Avsaknaden av någon form av filhanterare är ändå ett påtaglig,och irriterande, faktum.
2012-06-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men jag har använt Apple sedan 1997. Jag är snarare i slutet av användandet.

Stor fet +1 på det här. Jag ger snart upp Macanvändandet, speciellt om den usla trenden att göra OS X till en iOS-klon fortsätter.
2012-06-11, 09:35
Medlem
santos_devilles avatar
Varför skulle Apple vara så dumma och tillåta streaming av divx etc.
Hela idéen me atv är ju att man ska köpa content via iTunes.
Music köper du via iTunes och din dator/iPod/iPhone sedan streamar du via atv
Film hyr eller köper du via iTunes och din atv

Hade Apple inte kört på sin stängda miljö hade dessa underbara produkter aldrig funnits.

Min setup

På verandan utomhushögtalare kopplade till en airport express
Kök till en airport express
Badrum airport..
Tv vardagsrum atv3 jailbreak
2xSovrum atv2
En NAS med torrents och delning av film
2 MacBook pro
2 iPhone 4s
2 iPad 2
1 iPad 3

Jag är tekniskt mongoloid men lyckas jailbreaka och koppla in allt enkelt som fan utan allt för mycket guides på nätet.

Allt är sjukt sömlöst

Sitter i köket och spelar spotify men ska ut och röka, ändrar till utomhus.
Kollar svt play från iPhone på tv i sovrummet då det går snabbare än att leta upp skot i xbmc.

I love apple
2012-06-11, 09:38
Medlem
tzjs avatar
Som StyleWars säger, så går det lösa de problemen du nämner 526.
2012-06-11, 09:47
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMuskot
Jag kör plex på paddan airstream till ATV. Funkar klockrent.
+1. Samma lösning hos mig, fungerar utan problem.
2012-06-11, 10:07
Medlem
scarybuus avatar
Det var revolutionerande på Mr Jobs tid.. Kanske borde nya Apple VD:n testa en runda LSD?

"After staying for seven months, Jobs left India[47] and returned to the US ahead of Daniel Kottke.[44] Jobs had changed his appearance; his head was shaved and he wore traditional Indian clothing.[48][49] During this time, Jobs experimented with psychedelics, later calling his LSD experiences "one of the two or three most important things [he had] done in [his] life".[50] " -Wikipedia
2012-06-11, 10:25
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarybuu
Det var revolutionerande på Mr Jobs tid.. Kanske borde nya Apple VD:n testa en runda LSD?
Fast det är ju ännu "Jobs tid". Han arbetade ju bl.a med nästa iPhone, och då säkert också med iOS 6, ML, den nya TVn om den finns, och säkert ett par saker till.
2012-06-11, 10:33
Medlem
HaxxarNs avatar
Jag skulle kunna hålla med om att iTunes och AppleTV inte är guld, men å andra sidan: Hur bra är t.ex. Windows Media Player och Windows biblioteksystem?

Tycker inte det är så farligt att standardprogrammen suger, man kör ju ändå VLC och löser allt med gratisprogram/piratebay :P Det här med iPhoto har jag inte märkt av, tycker det funkar helt OK.

Vadå ? Ringer dom hem till dig? Vad frågar dom? Låter skadat.
2012-06-11, 10:57
Medlem
BigIvars avatar
Apples produkter är bra så länge man vill göra exakt det de är tänkta att användas till under exakt rätt förutsättningar. Har man egna ideer om vad man vill göra med sina grejor så är inte apples manicker så djävla användarvänliga längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in