Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-09, 18:00
  #1
Medlem
SexualCafes avatar
hej har en liten firma och har nyligen köpt ett kinakopierat mätinstrument på ebay, prylen fungerar perfa men jag är lite nojjig att man kan bli spårad, man detta interface inkopplat i datorn med en medföljande pogramvara (piratkopierad), när jag installerade så fyllde jag i bolagsnamnet (så det blir med på utskrifter m.m) men jag vet inte om det kanske kan bli problem?
vad ska jag göra isåfall?

har själv aldrig hört talas om någon som torskat på piratkopiering av dataprogram m.m
Citera
2012-06-09, 18:11
  #2
Medlem
-ELF-s avatar
För att du ska åka dit så måste du väl mer eller mindre hålla på med något fuffens som gör att både du och ditt företag blir genomgånget både inifrån och ut. Så länge du bara fuskar med pengarna och inte arbetet så är det väl bara att tuta och köra
Citera
2012-06-09, 18:23
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Det är ju förvisso väldigt mycket vanligare att företag får påhälsning av BSA eller liknande än att privatpersoner får det, och då leder det ju så gott som alltid till att parterna gör upp utanför såväl domstol som press.

Men, det är ju inte direkt en högriskaktivitet om vi säger så
Citera
2012-06-09, 18:55
  #4
Medlem
SexualCafes avatar
ok, m.a.o så är det rätt safe, och skulle man bli påkommen så borde man väll kunna spela dum "va? ä den fejk? mememen ja har ju köpt den.... eller? hallå?"
Citera
2012-06-09, 18:59
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexualCafe
ok, m.a.o så är det rätt safe, och skulle man bli påkommen så borde man väll kunna spela dum "va? ä den fejk? mememen ja har ju köpt den.... eller? hallå?"

Ja, rätt safe. Men hittils har ju alla (privatpersoner såväl som företag) som blånekat fortfarande fällts om det väl går till process.

Men, återigen, sannolikehten ligger ju kring "Drömvinsten"
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2012-06-09 kl. 19:02.
Citera
2012-06-09, 19:02
  #6
Medlem
qrizzes avatar
Tråd > Juridik

//mod
Citera
2012-06-09, 19:07
  #7
Medlem
SexualCafes avatar
men är det något de kan spåra via webben? eller är det bara ifall någon anmäler mig?
Citera
2012-06-09, 19:26
  #8
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexualCafe
men är det något de kan spåra via webben? eller är det bara ifall någon anmäler mig?

Såvida inte mjukvaran har en "call home"-funktion så krävs det ju att någon fattar misstanke och pratar med myndigheter eller BSA.
Citera
2012-06-09, 19:47
  #9
Medlem
boppaloozs avatar
Jag tycker det låter lite korkat att använda piratkopierad programvara och falsk utrustning till en firma, det mesta sådant fast äkta vara får man ju skriva av, så kostnaden borde inte vara så stor. Dessutom så kan man aldrig vara helt säker på vad piratkopierade program innehåller förutom det man tror att de innehåller. Dom kan kanske innehålla nån elak trojan som sedan i sin tur tar sig in i dina kunders system och orsakar skador för stora belopp. Vore inte det väldigt pinsamt? I lindrigaste fallet förlorar du kunderna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback