Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-06-09, 18:54
  #25
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopedmannen
Du är 20 år och är lika hjälplös som en 3-åring! Röstar du på vänstern kanske?
norrmän har inte rösträtt i sverige
Citera
2012-06-09, 18:56
  #26
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpelump
Du är ju heltramsig. Är ditt liv slut för att du inte får bo hemma hos mamma längre? Gå till soc och ta ett jobb. Academic work skulle ju funka då du ska plugga.

Fel att säga att livet är slut x)
Är iaf inte slut för att jag inte bor hos mamma, men för att jag utan att en buffert hamnat på gatan. Men som tur kan jag bo i min bil. jag älskar min flickvän, men hon kan va a handfull att handskas med ibland x)
Citera
2012-06-09, 19:05
  #27
Medlem
skogsluders avatar
Vad är det för jävla pajas till flickvän som inte låter dig bo hos henne?

Söv henne, gräv ner henne under köksgolvet och ha huset för dig själv.
Citera
2012-06-09, 19:31
  #28
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Vad är det för jävla pajas till flickvän som inte låter dig bo hos henne?

Söv henne, gräv ner henne under köksgolvet och ha huset för dig själv.

Hon låter mig bo här x) men jag vill inte! känns ganska misslyckat att bo hos sin flickvän för att man inte har ett jobb.
Men ska skriva ut en massa cv och söka jobb imorgon som en tok!
hoppas att det löser sig snart iaf.
Citera
2012-06-10, 02:01
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrikerLee
Gråter gör jag verkligen inte. Lite panik har jag väl för att jag plötsligt blev arbetslös och hemlös.
tror nog det är en ganska normal reaktion. Istället för att sitta och skrika efter soc så försöker jag få tag i arbete


Hemlös? Du får ju bo hos din flickvän. Om du tror att du så enkelt får tag på ett jobb att du inte behöver socialen så har du väl gott om pengar då. Skicka inte runt en massa CV med brev. Använd din bil och åk till platserna där du vill jobba. Ha då även med dig CV till dessa platser. Det är alltid mycket bättre att få en personlig kontakt.
Citera
2012-06-10, 16:00
  #30
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpelump
Hemlös? Du får ju bo hos din flickvän. Om du tror att du så enkelt får tag på ett jobb att du inte behöver socialen så har du väl gott om pengar då. Skicka inte runt en massa CV med brev. Använd din bil och åk till platserna där du vill jobba. Ha då även med dig CV till dessa platser. Det är alltid mycket bättre att få en personlig kontakt.

Har skrivit personligt brev och CV idag. Tänkte åka imorn till en liten stad och på vägen dit söka jobb på ställen jag ser och även i den staden! Hoppas jag får nåt heltidsjobb iaf.
Citera
2012-06-10, 18:06
  #31
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopedmannen
Du är 20 år och är lika hjälplös som en 3-åring! Röstar du på vänstern kanske?
TS är en typisk 90-talare, en lat jävel som vill få allt serverat. Helst skall väl Soc ringa upp honom på måndag så att han slipper leta reda på telefonnummret själv och ringa.
Citera
2012-06-11, 16:03
  #32
Medlem
Klipp dig, skaffa ett jobb. Svårare än så är det inte för en vuxen man att bli självständig.
Citera
2012-06-12, 17:38
  #33
Medlem
Gå till socialen som många andra sagt. Det tar en liten stund eftersom du måste skicka en ansökan och få en handläggare. Har du tur som jag hade så tar det inte mer än 2veckor. När du träffar henne så kan du förklara vad du behöver hjälp med och hur din situation ser ut i dagens läge. Vet inte hur det ser ut i alla län men här där jag bor så får man en lägenhet betald tills man börjar plugga eller jobba. Hyran som dom kan betala ligger kring 3500kr. Vilket kan vara svårt att hitta. Dessutom får du pengar till ditt uppehälle, vilket menas med hygien artiklar, mat och eventuella räkningar som dom anser vara viktiga. Är själv hemlös och väntar på att få hjälp. Så bit ihop och gå till soc.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback